Dag Johansen Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Slik dette nå er satt opp er man "nytt medlem" til man har postet 10 innlegg. Muligheten er nå til stede for å lage flere slike graderinger, og det er kanskje noe vi burde tenke på. Kanskje man stiger i gradene ved 100, 500 og 1000 innlegg eller noe slikt. Er dette noe vi ønsker, og hva skal da de forskjellige gradene da kalles? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Berg Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Høres ut som en god idé, bare forumet ikke blir bombardert av nye poster fra folk som vil ha høyere status Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein Olsen Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Hmm, virker da som det allerede er om å gjøre å få flest poster.....virker det som noen ganger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peter Nørkjær Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Det synes jeg ikke. Det kan skabe en unådig distance mellem de der er rookies og First Officers / captains etc. Det er bedre som det er nu, hvor vi bare er medlemmer, og så kan man kigge på antal poster, hvis man synes det kan bruges til noget. Fordi man stiger i graderne siger jo ikke noget om hvor meget man ved eller andet om ens person andet end, at man poster en masse. Nogle poster få gange, men poster "guldkorn" der burde berettige til en plads i venstre-sædet med det samme, mens andre kun poster "varm-luft" og burde ligge i et ikke-trykudlignet fragtrum i FL350 (Og her tænker jeg IKKE på nogle bestemt!) Så kunne vi lige så godt genindføre "Rating" systemet, og det så vil jo hvordan gik, med an lang-lang Hr. Bø-saga som kulmination - og så blev det fjernet. Så jeg er imod. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K F Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Jeg synes det høres ut som en god ide jeg Dag, men jeg har ikke noen forslag til hva gradene skal hete hvis det skulle bli slik... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Bø Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Inntil 100 poster: Nytt medlem Inntil 1000 poster: Normalt medlem Inntil 1500 poster: Høyaktivt medlem Mer enn 1500 poster: Forum addict Vel, det er eneste løsning om man vil unngå at haugevis med søppel kastes inn i forumene på jakt etter ei høy stjerne. Så jeg vender tommelen ned for det der...blir jo omtrent som rating, noe man ikke ville ha her. Men man bør nå ihvertfall ha 100 poster bak seg før man blir medlem her, og ikke 10 bare... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Gjerstad Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Det Helge skrev her høres jo greit ut, men kanskje en grad mellom 100 og 1000 hadde vært en idè? Er et forum jeg vet om, hvor de bruker "Forum spammer" på ca. 1500 poster Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Rönngren Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Jag håller med Helge. Om graderna kallas till exempel "First officer", "Captain" med mera så kommer allt fler personer att posta onödiga svar och liknande bara för att nå den där toppstatusen. Helges statusförslag är ett bra val tror jag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Bø Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Tja...man kan jo bruke tittelen Aspirant inntil 300 poster eller noe slikt. F.eks: Inntil 100 poster: Nykommer Inntil 300 poster: Aspirant Inntil 1000 poster: Normalt medlem Inntil 1500 poster: Høyaktivt medlem Mer enn 1500 poster: Forum addict Men spammer er et skjeldsuttrykk. Det er greit å bruke på de som har 1500 poster siden november i fjor, men flere har postet her i mange år, slik som meg. Og da vil man jo etterhvert få et naturlig høyt antall poster, kan jo ikke stemple disse som spammere... [ 27.08.2002, 18:29: Endret av: Helge Bø ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K F Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Det Johan sa om "First officer", "Captain" og så videre kunne sikkert blitt stilig, men hadde det ikke blitt litt harry i lengden på et vanlig flightsim forum? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein Olsen Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Ikke Høyaktiv - Men Hyperaktiv.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Rönngren Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Jo, Kristoffer. Det var just det jag menade. Att den typen av graderingar bara kommer att leda till att folk skriver en massa onödiga inlägg bara för att bli Captain. Att istället ha mindre statushöjande namn precis som Helges förslag tror jag är bättre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark - Rune Bannister Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Syntes det er greit som det er. Nytt medlem: inntil 10 poster Medlem: etter det. Selv har jeg vært medlemm her en stund, uten å ha postet så sinsykt mange poster, som en del andre ( no offence). Antall poster sier efaringsmessig lite og ingenting om kvaliteten på det som blir postet. Da har jeg mye mer sans for Rating-systemet, der kan i det minste en vudere selv kvaliteten på tips og poster, og gi rating deretter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NN Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Jeg er enig at vi burde prøve ut ranking.. slik at vi kan gi andre rank.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Sander Johansen Skrevet 27. august 2002 Premium Medlem Del Skrevet 27. august 2002 quote: Opprinnelig postet av Helge Bø: Tja...man kan jo bruke tittelen Aspirant inntil 300 poster eller noe slikt. Ikke F*** om noen skal få kalle meg Aspirant igjen...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K F Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Unskyld for at jeg missforstod Johan. Er ikke så veldig flink til å lese svensk så det kan fort oppfattes feil. (håper det er svensk du skriv nå da) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Hanssen Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Helst ikke noe gradering av noe slag basert på antall poster. Det hadde en uheldig effekt sist det ble prøvd ut (var vel med en topp 100-liste eller noe sånt?) og jeg hadde håpet at erfaringene fra den gangen tilsa noe lignende ikke ble innført igjen. Særlig ikke siden medlemsmassen ikke kan sies å være mer moden nå enn den gangen (snarere tvert om). Morten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Bø Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Eller vi kan ganske enkelt bruke DENNE versjonen av forumet. Da får vi jo passende titler alle mann Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Gjerstad Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 quote: Opprinnelig postet av Helge Bø: Eller vi kan ganske enkelt bruke DENNE versjonen av forumet. Da får vi jo passende titler alle mann Joda Helge "Blautfisk" Bø Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K F Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Kristoffer Sædføkk Fredriksen... Er det sånn du prøver å bevise vor modent forummet er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Bø Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 quote: Opprinnelig postet av Kristoffer Fredriksen: Kristoffer Sædføkk Fredriksen... Er det sånn du prøver å bevise vor modent forummet er? Å gotta banen Kristoffer...du fikk meg til å ende under stolen i latter Men nå må jo ingen ta den versjonen alvorlig da...linken ligger i tråden "Flightsim.no i forfall", startet av Dag Johansen engang i fjor. M.a.o kun ment som en liten spøk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K F Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Jaja, no hard feelings Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Synes ikke noe om forslaget. Det er ikke antall postinger som betyr noe, men innholdet i disse. Og jeg er absolutt forumavhengig, så dersom forumet skulle flomme over av intetsigende postinger, må jeg på avvenning . (Se der fikk jeg en ny posting uten egentlig å si noe i det hele tatt...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein Olsen Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Nei, antallet postinger viser ingenting om kvalitet, det er jo ikke vanskelig å finne ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Schmidt Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Jeg syntes bestemt heller ikke om forslaget ! Hvad formålet med det skulle værre, har jeg svært ved at se. Derfor fortsæt som det er nu, uden man skal have karakter efter hvor mange indlæg man har sendt. Venlig hilsen Lars Schmidt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 quote: Opprinnelig postet av Lars Schmidt: Jeg syntes bestemt heller ikke om forslaget ! Hvad formålet med det skulle værre, har jeg svært ved at se. Derfor fortsæt som det er nu, uden man skal have karakter efter hvor mange indlæg man har sendt. Venlig hilsen Lars Schmidt Enig. Eg liker ikkje ideen med "ranking" på forumet. Det vil nok bli som nemnt tidligare, at folk poster som gale om helt uvesentlige ting for å stige i gradene. Men det er du Dag som til sjuande og sist avgjer..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JM Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Hei! Jeg (Joachim "kjipern" Myklebust) synes ideen om rating var meget god, fordi da kan man gi hverandre "poeng" utifra interessante og konstruktive innlegg, og man slipper da i tillegg "kampen om rankingen"! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Rönngren Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Haha Kristoffer, ingen fara. Ibland kan skillnaden i våra språk vara lite knepig Och ja, i det här inlägget och även i det förra är det svenska som skrivs för min del Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Synes ikke at rating er noe godt. Ser ikke vitsen med antall poster. Det holder med det når vi joina. Helt unødvendig med antall poster og noen form av rating. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Rating er absolutt ingen god ide. Da vil fjortissene krangle om høyest status, poste enda flere unødvendige poster enn det som blir postet fra før av og forumet blir av enda dårligere kvalitet. Ville heller gått nedover og fjernet telleren og sett hva som hadde skjedd med antall unødvendige poster. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.