Gå til innhold

Hei alle sammen!


O85_

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Håper alle har hatt en fin sommerferie "[smil]" Tenkte at jeg måtte si i fra om at den 23/8 drar jeg til Bergen for å studere luftfart! skolen starter den 25/8. Og der blir jeg til Mai neste år. Jeg vet ikke hvordan det er med tilgang til nettet på den nye skolen min men får håpe på det beste "[blink]" Tenkte jeg skulle si fra så ikke folket tror jeg har blitt helt borte "[stort

 

PS: Noen flysimmere i Bergen By som kunne gitt meg en sightseeing i løpet av året? (Aldri vært i Bergen før "[sur]" )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flesland vil jeg si er Norges beste flyplass, jeg har hvert ppå Flesland flere ganger på treff som har hvert arrangert ,og da har jeg blitt nesten like innponert hver gang, en gang fikk jeg bli med ut og virkelig leve sammen med flyene, jeg anbefaller deg å ta kontakt med Martin skaatun , ahn kan sikkert ordne en skikkelig fin sn rundtur til deg som han gjorde med meg , jeg anbefaller deg å ta kontakt me han, ingen kjenner Flesland bedre!!

martin@skaatun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonas,

 

Først må jeg få lov til å ønske deg lykke til med skolen.

Deretter, skulle gjerne vist deg rundt omkring i min gamle hjemby (1948-1980 + etpar år), men som du ser av adressen nederst på dette innlegget, så er jeg desverre altfor langt unna til å kunne hjelpe. Når det er sagt, det er helt sikker simmere som vil komme til assistanse. Kan ikke tenke meg at byen mellom de 7 fjell er uten velvilje "[blink]"

 

Igjen, lykke til, og vi ses på nettet senere.

 

Mvh

Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin er ikke den eneste som kjenner Flesland ut og inn. Er faktisk mange flere det. Vi andre i BFSK (Bergen Fly Spotter Klubb) også. Martin er forresten med i denne klubben.

 

Forstår jeg det riktig så vil du se mer enn kun Flesland? Vil du ha sightseeing i hele byen?

 

Send meg en mail så skal vi ihvertfall få ordnet en tur på Flesland =)

 

Mvh

Espen Søderstrøm

Leder i BFSK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for så mange hyggelige tilbakemeldinger!

 

Skolen jeg skal gå på heter Manger og ligger ca 5 mil ovenfor Bergen... Tenke å ta men en tur til Bergen BY ja Flesland også for den sak's skyld men det blir ikke før om en ca 3/4 Uker til.... skal se om jeg får posta noe eller sendt deg en mail da "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til byen mellom de 7 fjell Jonas "[smil]" . Manger, befinner seg på en øy som heter Radøy, 5 mil nord for Bergen. Her er adressen til Manger Folkehøyskole, der det blant annet er en luftfartslinje. Det ser ut som en veldig fin skole, så der vet jeg at du vil trives "[smil]" .

 

Den 23 er nå på fredag. Det har seg slik at jeg jobber 5 min sykkeltur fra selve flyplassen. Jeg er ferdig klokken 13 på fredag, så jeg kan kanskje møte deg på flesland og følge deg med buss til sentrum? Om dette hørtes interessant ut, kan du bare skrive meg en mail, så kan vi se hva vi får til.

 

Jeg er ikke med i denne klubben det er snakk om her, men jeg vet om fine spotterplasser på flesland og litt utenfor selve fleslandsområdet, så det er bare til å kontakte meg, en gang det passer så kan vi kanskje spotte fly sammen "[smil]" ?

 

Med vennlig hilsen

Roy Gjæringen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har faktisk overnattet på Manger folkehøgskole flere ganger, og også pratet med lærerene.

 

Skolen begynner vel å bli noen år nå, men det er visst ikke så lenge siden den ble pusset opp (men i vertfall 5 år).

 

Tror lærerene der er veldig hyggelige, og linjen er i vertfall veldig artig.

 

Når det gjelder data'ene så har jeg funnet ut litt mer en sist jeg pratet med deg (visst du husker det når jeg satt som ENBR_V_APP?). De har et datarom med noe som skal være ganske gode data'er, i vertfall for å være på en skole.

 

Skolen ligger rett ved Manger Sentrum, og du har tre dagligvarebutikker, pizzeria/restaurant, post +++ rett ved siden av skolen.

 

Hva er det i By'n du vil se? Historiske ting og sånt? EN tur på fløyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jonas!

 

Jeg vet at du kommer til å få et fint år ved luftfartslinjen på Manger. Gikk der i begynnelsen av 90-tallet. Det er et år som bygger rundt teori til PPL/A, men det er jo masse man får i tillegg når man går på en slik skole. I tillegg til teori, så får man også kondisjon !!! Hvis du ikke er klar over det, og hvis Arnfinn ikke har blitt for gammel så er det løping 3 ganger i uken. Vi sprang på mandag, onsdag og fredag. Det er en skogsløype som er "døden" etter at det har regnet (og det gjør det jo aldri på vestlandet!!!) og en 12 km løype etter veien (her er stikkord "berg og dalbane !!). Det er en skole med godt miljø og flinke lærere. Du får hilse så mye til Arnfinn, å suge til deg så mye teori som du overhode kan. For det Arnfinn ikke kan om teori, er ikke verdt å vite !!!

 

Lykke til !

Mvh Claus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Roy Gjæringen:

Velkommen til byen mellom de 7 fjell Jonas
"[smil]"
. Manger, befinner seg på en øy som heter Radøy, 5 mil nord for Bergen. Her er adressen til
, der det blant annet er en luftfartslinje. Det ser ut som en veldig fin skole, så der vet jeg at du vil trives
"[smil]"
.

 

Den 23 er nå på fredag. Det har seg slik at jeg jobber 5 min sykkeltur fra selve flyplassen. Jeg er ferdig klokken 13 på fredag, så jeg kan kanskje møte deg på flesland og følge deg med buss til sentrum? Om dette hørtes interessant ut, kan du bare skrive meg en mail, så kan vi se hva vi får til.

 

Jeg er ikke med i denne klubben det er snakk om her, men jeg vet om fine spotterplasser på flesland og litt utenfor selve fleslandsområdet, så det er bare til å kontakte meg, en gang det passer så kan vi kanskje spotte fly sammen
"[smil]"
?

 

Med vennlig hilsen

Roy Gjæringen

http://www.bgnett.no/~halland/gjestebok/gamalt-0203.htm

 

Litt av en gjeng du får Jonas.

Var overrasket over antall jenter.

Er ikke det typisk fag for menn ?

 

Hvor mye koster deg et sånt år på Manger ?

 

[ 20-08-2002, 17:29: Endret av: Georg Korycki ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Manger ja...Der har jeg vært mange ganger. Faktisk halvt "Mangersk" for å si det sånn. Har en mor som er født og oppvokst der så har vært der ganske mange ganger ja. Et utrolig flott sted, helt klart!

 

Har vel egentlig ikke så veldig mye mer å si enn lykke til! Du får det sikkert helt supert! Manger er et lite sted, men veldig koselig. Et lite sentrum med det du trenger, og ligger som sagt på en øy så det er jo like ved sjøen. Flott sted!

 

Som sagt, lykke til!

 

mvh

Henrik Wingerei

 

[ 20-08-2002, 22:09: Endret av: Henrik Wingerei ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Hallo Stig Harald! viste ikke du skulle på Manger! dette var kult "[stort btw: Håper ikke han Arnfinn løper like bra ennå "[Rullende Kondisen er ikke på det beste, får starte litt rolig så skulle det gå bra "[smil]"

 

Stig Vi snakkes på Søndag! "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...