Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Boeing 777-200 Air France, Los Angeles til Paris, Charles de Gaulle

 

og neste sommer skal jeg fly "BA 001" (Flight nummeret for British Airways for Concorden ifra London te New York) "[stort"[stort"[stort (Når jeg har jobbet et år med America West så kan jeg fly med en Concorde for bare 200 dollar "[stort

Skrevet

Hei "[smil]"

 

det største flyet jeg har vært med i er SAS sin A340-300 mellom oslo-københavn. *jeg måtte bare prøve denne*

 

ellers er det A-321,Boeing 737-800 som er det største "sånn til vanlig"

 

det minste pax-flyet jeg har vært oppe i er Dornier 228, DHC-6 twin otter, JetStream 31 som konkurerer om å være minst.

 

Det minste flyet totalt sett er Extra 300 (2-seter), Saab Safir 3-seter. Cessna 152 er ikke så stor den heller.

 

(nå holder jeg seilfly utenom)

 

S A

Skrevet

har fløyet en BA 767.

tror eg har fløyet en Dc10 fra premiair men det var veldig lenge siden husker bare at det var tre seter på vær side og at den hadde en motor under roret det kunne jo like gjerne vært en 727 da, men tror ikke premiair hadde disse?

 

har også fløyet en 757 fra brittania

 

det værste eg har fløyet var en MD-88 fra Onur air til tyrkia! (dritt fly)

også

en MD-83 fra novuelair tunise det var like dårlig som onur air! til Tunisia

 

[ 12-08-2002, 16:41: Endret av: Tor Erling Holmås ]

Skrevet

Boeing 744, Boeing 777, Airbus 340 og det raskeste (men ikke det største) Concorde fra British Airways.

Skrevet

quote:

Opprinnelig postet av Kenneth G. Sørensen:

Fløy med SAS 767 fra København til London for noen uker siden, og jeg gjør det helst ikke en gang til... Bråkete, møkkete, og slitent...

Nei ellers takk..

Ja dersom man sitter i bakre del av kabinen under takeoff så er støynivået grusomt på en 767, det buldrer og bråker som et hissig tordenvær.

 

Møkkete og utslitt? Tja, det overrasker ikke meg noe særlig. Men er ikke du SAS-fans da? "[stort

Skrevet

Kan ikke skjønne hvordan noen kan beskrive støynivået på en

767 som "Grusomt" ......

Men til Mr Helge Bø: Sørg for å få deg sete foran vingene

(og motorene) neste gang. (Gjelder alle jetfly)...

Bråker så meget mindre da. "[smil]"

Skrevet

Jeg fløy den samme 767en som Kenneth den dagen, og synes da ikke den var så skitten og bråkete som han vil ha det til.

Jeg satt riktignok i en annen del av flyet enn Kenneth, så jeg vet ikke hvordan det var akkurat rundt hans sete "[smil]"

 

Og Helge Bø, svarer du ikke på spørsmål du mener er ubehagelige ?

Skrevet

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Ja dersom man sitter i bakre del av kabinen under takeoff så er støynivået grusomt på en 767, det buldrer og bråker som et hissig tordenvær.

Nåja.. Motorstøyen var faktisk ikke det verste. lufta som for forbi på utsiden derimot bråkte veldig... Lydnivået økte etterhvert som farten økte, og lydnivået kan godt sidestilles med Twin Otteren sitt...

 

quote:

Møkkete og utslitt? Tja, det overrasker ikke meg noe særlig. Men er ikke du SAS-fans da?
"[stort

Møkkete ja.. Satt å studerte kabinen og la merke til at det satt skit imellom panelene i taket og veggen (i skjøtene). Panlene var grå-hvite, mens skjøtene var mer brune... Jeg var altså ikke særlig imponert over cleaningen. Hadde inntrykk av å sitte på et veldig gammelt fly.

 

Er ikke noen spesiell SAS-fan nei, men i motsetning til deg så fordømmer jeg dem heller ikke... "[blink]"

 

Jeg får jo tilføye at jeg var svært fornøyd med MD-90'en som jeg fløy med på returen, og der var det ikke dritt i panelskjøtene. "[stort Satt på rad 6, og jeg hørte kun motorene under takeoff og landing.. Hehe

Skrevet

quote:

Opprinnelig postet av Morten Nelson:

Hva er det største flyet du har fløyet / vært pasasjer på?

Var i Thailand nå i sommer. Da fikk jeg endelig anledning til å fly 747-400. Fløy tre turer med dette flotte flyet. Er overrasket over hvor smidig og "lett" flyet virker i luften.

 

Har også fløyet Premiair DC-10 og Novair A330.

 

[ 12-08-2002, 12:15: Endret av: Thomas Teslo ]

Skrevet

quote:

Opprinnelig postet av johnny molund:

Kan ikke skjønne hvordan noen kan beskrive støynivået på en

767 som "Grusomt" ......

Men til Mr Helge Bø: Sørg for å få deg sete foran vingene

(og motorene) neste gang. (Gjelder alle jetfly)...

Bråker så meget mindre da.

Nei sier du det. Sist jeg reiste hjem fra Oslo så satt jeg på 5F i en SAS 736, foran vingen...men jeg hadde nærmest en motor i fanget. Å fy fanken for en sjau...

I tillegg knaket det slik i setefestet at jeg satt å venta på å ramle på golvet. På toppen av det så måtte jeg sitte å holde på brettet, fordi låsen var knekt...og dette holder ikke mål i tilfelle en nødsituasjon.

 

Nei nok av SAS, nå er det Norwegian som gjelder "[stort

 

quote:

Opprinnelig postet av M.Steen:

Og Helge Bø, svarer du ikke på spørsmål du mener er ubehagelige ?

Du tenker vel på spørsmålet ditt om nødlandinger i den andre tråden. Hvis det er direkte uforsvarlig og idiotisk å fortsette mot målet, slik at man er nødt til å snu, så er og blir det en nødlanding...og ingen sikkerhetslanding. Et fly behøver ikke å stå i brann før man har en nødsituasjon, skjønner du nå da?

 

[ 13-08-2002, 02:18: Endret av: Helge Bø ]

Skrevet

Men Bø da. en 736 er en 737-600... ikke en 767.

Sikkert APU-en du hadde i fanget "[stort

Men men, er helt vanlig at det knirker og knaker litt

om det er litt turbulens og urolig luft.

Et flyskrog er bygget på den måten at det tåler

langt mere bevegelse enn karroseriet på en bil, om man velger å sammenligne det med det. og da kan man høre lyder som man ikke er vant til på landjorda. Men farlig er det ikke. "[smil]"

Skrevet

Men er enig med deg i det Mr Bø, man skal ikke finne seg i å sitte med lunchpakka i fanget pga deffekt lås.

Du vil sikkert finne ut at Norwegian holder samme høye standard som BU, og SAS, og alle andre som opererer under samme regelverk som de. "[stort"[smil]""[stort

Skrevet

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Du tenker vel på spørsmålet ditt om nødlandinger i den andre tråden. Hvis det er direkte uforsvarlig og idiotisk å fortsette mot målet, slik at man er nødt til å snu, så er og blir det en nødlanding...og ingen sikkerhetslanding. Et fly behøver ikke å stå i brann før man har en nødsituasjon, skjønner du nå da?[/QB]

Nei, det skjønner jeg ikke. Jeg skjønner ikke hvorfor det der skal være nødsituasjoner... Er bare pressen som alltid overdramatiserer sånne situasjoner. Spesielt den tabloide delen, den som du er en så stor tilhenger av.

 

Ser du har det gøy med postinger på andre forum i kveld også.. artig det der ? Er det gøy å være snart 40 år og oppføre seg som en tiåring ?

Skrevet

Johnny: Morsom du "[stort

 

M.Steen: Det er jo ikke særlig smart av deg å gi blanke f... i hva Patric Moreau har gitt klar beskjed om. Du provoserer til mer bråk ser jeg, og det om saker som ikke angår dette forumet overhodet. Jaja...det er din kappe "[Rullende

 

Skal du ta opp noe med meg personlig så bruk epost!

Skrevet

MR Helge Bø: Neida, prøver ikke å være morzom jeg.

Mener bare at den største forskjellen fra Norwegian-

SAS/BU, og andre operatører i første omgang blir

bilettprisen.

Alle operatører som flyr f.ex 737 innenlands i Noreg

må forholde seg til samme regelverk ang. vedlikehold av

fly, arbeidstid for piloter, og slike ting.

Tror nok at prisnivået vil gjevne seg ut etterhvert.

Skjønner bare ikke at du har så mye mot SAS.

De er tross alt et ganske stort konsern,

og gjør nok det beste de kan for å holde flysikkerhet

på et absolutt maximum, (satt opp mot inntjening).

ALLE må tjene penger for å kunne yte service til sine kunder.

WELL Helge:

Et inlegg kjemisk fritt for humor fra meg. "[Cool]"

Skrevet

Johnny, det er ikke innleggene dine jeg tenkte på...men at du ville forklare meg hva en 736 er for noe "[blink]"

 

Har vi sett en SAS 767 på OSL-SVG forresten? Var vel bare Braathens som fant på det...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...