Gå til innhold

Test af FSX HDR


Anbefalte innlegg

Hva slags effekt er dette egentlig?? Synes også bildene UTEN hdr-effekten ser best ut.

 

High Dynamic Range, hvis du ikke vidste det i forvejen. Det er en art simulering af hvordan vores øjne (eller vores kamera) reagerer på lys, så når man til eksempel kigger op mod solen, bliver billedet mørkere (undereksponering). Omvendt når man kigger ned, så bliver billedet lysere (overeksponering).

 

Hvor ekstrem effekten skal være, kan du selv kontrollere i den medfølgende config-fil. Der er MANGE indstillingsmuligheder.

 

Her er et andet eksempel: http://www.flightsimworld.com/forums/index.php?showtopic=184623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Dette er faktisk en ganske så fin effekt og funker helt fint på ATI kort! Ser også at det kan bli interessant å tweake den, men stort sett så skaper den på min maskin mer korrekt balanse mht kontraster og refleksjoner, man får mere tro på at flyene er av metall liksom, samtidig blir motlys situasjoner mer realistisk faktisk (IMO) Når det samtidig ikke er merkbar reduksjon i ytelse synes jeg at denne fortjener litt mere uttesting! Er noe helt annet enn standard Bloom effect i alle fall. Shift 12 er av og på!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var noe av det beste som har kommet på lenge for å gjøre det visuelle mer realistisk. Blir litt som den FS_smooth fila som en gang kom.

Men jeg tror det går ett skille mellom det jeg fritt kaller "animasjons" generasjonen og "tryna i skogen" generasjonen. Noen av de yngre ser antagelig litt annerledes på hva som er realistisk eller ikke.

Ikke for å provosere altså. Men det blir vel mye animasjons film av det meste innen flight sim etter mitt syn.

Slik som HD skyer. Hvem har vel sett slike i virkeligheta? Jeg ble selv imponert i starten men det gikk fort over, antagelig i ei av de første røykepausene etter de var innstalert og testa ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger  Jønvik

Noen som vet hvordan man endrer hvilken skjerm "hdr-effekten" skal fungere på? Jeg har to skjermer, hvor den ene er dedikert til instrumenter. Desverre blir hdr-effekten kun vist på instrumentskjermen, men jeg hadde hatt mye mer glede av den på cockpit-skjermen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger  Jønvik

To whom it might concern:

Har lett litt rundt på forumer, men fant ikke svar på hvordan man skifter skjerm for HDR-plugin.

Så hva gjør man når noe ikke funker, jo, man sparker og slår litt, gjerne krydret med noen velvalgte gloser, og vips så funker ting:

Ved å trykke ALT+TAB, så havner man i windows. Da er det bare å komme seg tilbake inn i FSX, og vips er HDR-effekten på ukjent vis gått fra å funke på skjerm #2 til skjerm #1. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...