Jan Fjeld Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Europas første spesialsimulator for ambulansepiloter ble åpnet på Gardermoen i dag. http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5017620.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Unnskyld at jeg spør, men hva er så spesielt med denne kontra andre simulatorer? :blush: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 At det er den første full motion-simmen for B200 i Europa? Hadde ikke sagt neitakk til en sånn en gitt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Ah, ok, da er jeg med. Tenkte kanskje det fantes noen her fra før av, men at denne var utviklet i en ekstra dimensjon eller noe sånt. Den så virkelig bra ut da, har aldri sett det detaljnivået i en full-motion simulator før! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Med slike landinger er det bra de har lege ombord! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Hehe, de så litt harde ut ja. Skulle likt å hatt den grafikken på en pc simulator. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Var väl inget fel på den landningen? Lite nose high kanske men annars OK. Kommer ihåg när vi flög B200 i Sydafrika, den upplevs ganska stötig både på banan och vid landning. Hård fjädring kanske? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Det virket som om de hadde ganske høy rate ved touchdown så raskt som RA tellte ned. Artig å se en gammel instruktører på et av bildene til reportasjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David Hammer Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Morten, aka gammel instruktør, er CFI på B200 i Lufttransport. Forsåvidt normal ROD med 4.5 graders PLASI og 95kt (om jeg husker riktig fra LT dagene.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Rate og descend var jo greit nok, virket bare som om den var konstant til touchdown Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Wold Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Det er ikke alltid lege med Men godt utdannede sykepleiere er alltid med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Havnø Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 bestiller to jeg ;P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Denne simmen har jeg både sett og hvert inne i for en stund siden. Vision systemet i denne, får B737NG simmen til og se ut som en atari. Simmen er også fullmotion på elektro, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Sommervold Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Ser veldig bra ut!!Er det mulig for oss"skapflygere"å bestille en time eller to? Eller er den forbeholt skoleflyging?Å i så fall hva koster det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Flyplassen så jo pina dø nesten lik ut som SSDT sin for fs9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Denne simmen har en rå grafikk i forhold til normale simmer. Den er også eletrisk drevet med tanke på motion, noe som jeg syntes ga en helt rå feel, når du hang på propellene på vei ned....meget bra.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Skulle likt å hatt den grafikken på en pc simulator. Det er vel noe spesielt i en slik simulator som dette Grafikken blir seende mye bedre ut, fordi du samtidig får denne full motion effekten. Jeg har flydd 737-800 full motion simulatoren på ENGM, og tro meg, det er ikke VILL grafikk Tror også dette software er noe slikt at det kun oppdaterer der det TRENGS, som at det blir HELT blurrete på bakken når du er på cruise Vet noen forresten hvilket softare som brukes for simulatorene? Det er ikke Microsoft, så hva er det da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 syns de landet hardt jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Grafikken i B200 kan ikke sammenlignes med 737 simmen gitt...myyyye bedre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 737-simmene stod vel på Fornebu i sin tid? De begynner i allefall å dra på årene. Grafikken i 737n skuffa meg selv om det var rått å fly den, men B200'n som vises i filmen så jo helt syk ut! Tror nok at grafikken i den er i en helt annen kategori Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Jepp, jeg ikke bare tror, men jeg vet.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.