Aslak Iversen Skrevet 18. desember 2009 Skrevet 18. desember 2009 Suomalainen vet tydeligvis ikke hvilke flyplasser som ligger i Finland. De tar bookinger for Rovanniemi, Kittilæ og Luleå??? Samtidig oppfordrer de oss å booke på Ivalo, men den finnes ikke i drop down menyen. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 18. desember 2009 Skrevet 18. desember 2009 6 piloter har booket så langt.ARR 21.45 Kom igjen joine!.Husk og booke! Siter
Espen Sæther Skrevet 18. desember 2009 Skrevet 18. desember 2009 blir det kos på TS?(A) i såfall kanskje jeg hiver meg med likevell, men bare om d blir kos på ts:P Siter
Tommy Hansen Skrevet 18. desember 2009 Skrevet 18. desember 2009 Det blir selvfølgelig julekos i all mass på TS,Espen. Så bare hiv deg på! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Skrevet 18. desember 2009 Åjada, TeamSpeak, pepperkaker og juleøl er bare NOE av det denne kvelden vil bringe! Gleder meg! :grin: Siter
A L Skrevet 19. desember 2009 Skrevet 19. desember 2009 Booka ny tid slik at det ble riktig Gleder meg! Dette er tro det eller ei en tur jeg kommer i julestemning av :grin: Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 19. desember 2009 Skrevet 19. desember 2009 Er med jeg, SAS7381 ENSB-EFRO Dep 19:30z Arr Slot 21:55z Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Skrevet 19. desember 2009 Denne kan vel være aktuell for noen? finsc-1.zip på flightsim.com Siter
Andreas Nysveen Skrevet 19. desember 2009 Skrevet 19. desember 2009 Hadde trodd den var å finne i flere eksemplarer på listen her alt Ivar. Dersom jeg får lest meg opp på Autoflight systemet der i løpet av dagen hadde det vært veldig artig å bli med dere. Siter
Joakim Hagen Skrevet 19. desember 2009 Skrevet 19. desember 2009 Må bare få spørre.. BARNI UP600 BETMA UM613 KELEK UM852 OLAXU UM857 ASKUS Kan noen forklare de? Har lest så mye jeg kan osv men finner ikke noe om de. Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 19. desember 2009 Skrevet 19. desember 2009 UP600, UM613, UM852 og UM857 er jetways, alstå high altitude "motorveier" for fly. Langs disse "motorveiene" er det flere waypoints men man bruker "motorvei/flyvei?-navnet" i stedet for å ramse opp alle waypoints for å gjøre det enklere å betegne ruten man skal fly. Det finnes både High and low altitude "motorveier". Kort forklart kan flightplan leses slik: Fly mot BARNI, følg jetway UP600 til BETMA, ved BETMA følg jetway UM613 til KELEK. Ved Kelek følg jetway UM852 til OLAXU. Ved OLAXU følg jetway UM857 til ASKUS Siter
A L Skrevet 19. desember 2009 Skrevet 19. desember 2009 Fint forklart Jan! Det finnes jo for eks. UM613 og M613. Dette har med hvilken høyde du flyre i osv.. UM er jo da Upper Mike 613 Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 19. desember 2009 Skrevet 19. desember 2009 Traffikken opp til Rovaniemi er allerede godt igang! Gleder meg stort!! Siter
Joakim Hagen Skrevet 19. desember 2009 Skrevet 19. desember 2009 Ja jeg håper virkelig jeg får til dette! Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 19. desember 2009 Skrevet 19. desember 2009 Da er jeg på vei til Svalbard med ICE373. Ferry flight fra Keflavik.FL410 ETA 18.39z Siter
Joakim Hagen Skrevet 19. desember 2009 Skrevet 19. desember 2009 I see you Der var Jakob i luften fra Tromsø. Siter
Jakob Arne Brønstad Skrevet 19. desember 2009 Skrevet 19. desember 2009 Da var jeg i lufta ja:) ETA Svalbard kl 1758 UTC Hvordan skal vi få plassert oss på svalbard? vi er 7 som drar:S Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Skrevet 19. desember 2009 Vi får bare være kreative tror jeg. :grin: Selv "varmer" jeg opp med en flight fra New York til Chicago. Skikkelig vintervær i Chicago! :grin: Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Skrevet 19. desember 2009 Jeg foreslår at alle 757'ene plasserer seg med nose-out ved avkjøringsrampene. I tillegg tror jeg vi skulle få plass til en helt vest på apron, gitt god svingrate. Alternativt kan to 757'er stå rett ved holdingpoint, gjerne noe over sperrelinjen om nødvendig. Joda, ikke helt etter BSL, men vi er nødt til å få plass til alle. :grin: Siter
Joakim Hagen Skrevet 19. desember 2009 Skrevet 19. desember 2009 kommer etter Jan nå fra tromsø med fin 757. Oppdater meg om hvor dere vil ha meg. Går bra så langt siden det ikke er noe atc. Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 19. desember 2009 Skrevet 19. desember 2009 Sånn, da var jeg på vei til Svalbard også, fra Tromsø. Siter
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 19. desember 2009 Skrevet 19. desember 2009 Ja, da ble det ikke trening på Værnes, MEN på Svalbard! Kan første mann som ser Santa sende meg ett bilde? Siter
Jakob Arne Brønstad Skrevet 19. desember 2009 Skrevet 19. desember 2009 Da var jeg på svalbard:) med AFIS og greier:) jeg har parkert helt Øst på apron Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 19. desember 2009 Skrevet 19. desember 2009 Morro med selskap over til Longyear Joakim Her er det også en B752:) Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 19. desember 2009 Skrevet 19. desember 2009 Da blir det ILS DME appr rwy 10. Siter
Joakim Hagen Skrevet 19. desember 2009 Skrevet 19. desember 2009 10-15 er jeg der Legger med et bilde fra Climb. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Skrevet 19. desember 2009 Foreslår at vi samles på Norwegian Eagles kanalen etterhvert som vi kommer oss i luften. Ett godt råd er å ta med nok fuel til å ligge i holding en stund. Da sparer vi kontrollerne for mye problemer. Selv tar jeg med tilstrekkelig fuel for 2h holding. :grin: Siter
Joakim Hagen Skrevet 19. desember 2009 Skrevet 19. desember 2009 Kan jeg få info til den kanalen? :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.