Gå til innhold

Fly to see Santa 2009, Svalbard -> Rovaniemi!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

  • Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

villeste fly-inn jeg har vært med på: tok av fra ESSA og fikk holding med en gang over HMR, har ligget der i 120 minutter før jeg fikk sette kursen nordover.. Men når trafikken overstiger real-life-trafikken, og det med god margin, så blir luftrommet stengt, selvfølgelig. Fylte noe uanstendig mye fuel, så jeg har brukt noen tonn i holding, men tror det skal holde.

Det er så mye trafikk innbound EFRO at det er helt galskap. Den slot'en jeg hadde; måtte komme 1955Z, er ikke mye verdt nå, så jeg får jo ikke noe parkering når jeg kommer fram, spørs om jeg må sirkle der også mens jeg venter på en parkeringsplass.

Vært med på mye fly-inns, men dette tar kaka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg så hvor alle kom fra, så jeg tok en slot og startet fra Kirkenes. Null ATC, så da kunne ingen stoppe meg.

En turn i NAPSU hold før jeg ble vektorert videre innover før jeg ble sendt nordover igjen. Over til Director som hadde problemer så jeg kom nesten 50 mil nordover før jeg fikk kontakt. Jeg gikk tom for vodka, så lang tid tok det. Det ga ingen prioritet! Vektors øst og sør før jeg ble sendt inn på en ILS som overhodet ikke fungerte. Det har jeg aldri opplevet før i FS.

Så det ble en LNAV/Vert speed sånn ca inn på finalen før jeg så plassen og landet.

Mange finske kontrollere med tysk og nederlandsk aksent?

 

Da vi kom hjem var vi alle enige om at det hadde vært en fin tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en herlig tur fra Svalbard med atis i Longyearbyen som sendte oss god tur til Finnland, godt å ha teamspeak på den øde turen over til Finnland for når vi først kom dit gikk heller mikrofon og headset varm. Hektisk! Veldig hektisk. Fikk en 10-15 minutters holding, og så bars det videre med vektors og rett inn på ILS RW 21.

 

Når det gjelder ILS'en så sto det på hjemmesiden til eventet at FS sin ILS var feil, ILS var byttet i virkeligheten og de kom til å kjøre denne, de som ikke hadde lastet inn oppdatert AFCAD måtte i stedet tune gamle ILS-frekvensen.

 

Eventet hadde hentet inn de absolutt erfarne ATC'ene fra europa, og møtte mange kjente der oppe som man vanligvis treffer nedover Europa.

 

Til tross for FSX-kræsj 200 fot før jeg plantet hjulene i bakken var dette et herlig event, og turen fra Rovaniemi og til Røos var like minneverdig :)

 

Flott tur og flott selskap! :)

 

Avgang fra Svalbard (jeg jukset litt med årstid og tidspunkt før jeg tok av for å få litt dagslys.) Vi fikk jo plass til flyene jo :)

Svalbard.jpg

 

Ankomst Røros. Skikkelig julevinter-stemning her :)

Roros.jpg

 

Desverre ingen bilder fra Rovaniemi, hadde nok annet å gjøre pluss en FSX-kræsj som ødela litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kunne inkludert ILS infoen som operational info på ATIS så kunne slappfisker som meg fått dette inn med teskje.

 

Det fungerte rimelig bra, men da Director droppet av lufta (og text), så var alt approach kunne tilby meg en diversion til nærmeste flyplass. Det synes jeg var litt underlig.

 

Nå fløy jeg Super 80 i windowed mode, det gir normalt dårligere FPS hos meg. Super 80 er så lettdrevet at det går bra.

 

Hvordan løser dere problemene med flight freeze når dere bruker andre applikasjoner? Jeg hadde charts på monitor 2 (via IE Explorer), men hver gang jeg bruker disse så fryser FS.

 

Alternativt, i full screen, hvordan får dere applikasjoner til å ligge på topp? Hver gang jeg går i full screen så blir monitor 2 svart. Jeg kan dra paneler, etc, over, men alt annet ligger bak FS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...