Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Norwegian_eagles_small.jpg

 

Norwegian Eagles gjennomførte ett krevende og spennende oppdrag i dag! På strak arm tok vi utfordringen med å frakte den Amerikanske Presidenten fra Washington D.C til Oslo. For dere som ønsker litt mer informasjon om oppdraget vårt, se her!

 

FlightboardAF1.jpg

 

Tommy hadde æren av å få fly Air Force One, dette hovedsaklig i hans ivrige deltakelse på samtlige av Norwegian Eagles sine turer. Her står vi klare for avgang på Andrews AFB utenfor Washington D.C.

af11.jpg

 

Her passerer vi over New York og Manhattan i FL390.

af12.jpg

 

"Nightwatch", Boeing E-4B på oppdrag. Flymaskinen jeg fløy i dag fungerte som mission control.

af13.jpg

 

Arbeidsdagen er nesten over idet Presidenten blir fraktet inn til MIL apron. Vi følger etter for å sikre Presidentens sikkerhet.

af14.jpg

 

Samtlige flymaskiner linet opp etter at Presidenten har blitt fraktet inn til Oslo. Det skal også nevnes at vi fikk med en C-17 fra Andrews AFB med utstyr, i tillegg fikk vi eskorte av en F-14 som var på treningsoppdrag på vestlandet.

af15.jpg

Skrevet

Litt mer om den operasjonelle delen.

Ingen enkel oppgave å stå for flight planning cross the pond med minuttpresisjon på landingstid.

Det blir veldig mye estimates og regning på distanse(nm)/fart(GS)=tid(min).

Men vi kom oss fram og ned meget tilfredsstillende må jeg si.

 

Tall som følger:

Deler av Flight plan

nat186.jpg

 

Load Sheet for AF1 og TWIN

nat181.jpg

 

Fuel kalkulasjon og TO data

fuelcalc.jpg

Del av kjekt skjema for Osceanic Ops.

nat178.jpg

 

Så noen screens in flight og approach.

nat113.jpg

 

nat120.jpg

 

nat123.jpg

 

nat140.jpg

 

nat133.jpg

 

Til slutt takk til Ivar for det ærefulle oppdraget å fly AF1,

og for hans engasjement gjennom Norwegian Eagles.

Og takk til de som var med å gjorde turen til en suksess. :)

 

Mission complete,

Air Force One out.

Skrevet

Tom, Ja.. dessverre. Vi som tok bilder er ikke akkurat "rotorheads". Så vi hadde ikke inne riktige helikoptre,da vi ikke hadde helt planlagt godt nok den delen. Beklager.

 

Even, Hehe.. A1 har gjort det før,og vil sikkert gjøre det igjen.

IRL altså. ;)

dessuten... siden jeg ikke fikk kontakt med TWR, (FSInn issue),

så fikk jeg landingsklarering av APP. Så landingstillatelsen VAR i orden..denne gangen. :/

 

Kim Jørgen, Takk! Flight plan, er via VROUTE flight progress card. Resten av papirene finner du ikke noen steder. Det var derfor jeg selv måtte lage de. Det er forøvrig elektroniske skjema som kan fylles ut på skjermen, og.. load sheets har innebygget automatisk kalkulasjon ;)

En gang når jeg er ferdig med alle jeg holder på med, blir de lagt ut for nedlastning. Men om du er spesielt interessert, i noen av de. PM meg med msn? Så kan jeg sende de over til deg der,eller til en mailadresse.

 

Ernst, Ja Norwegian Eagles leker ikke butikk asså. :grin:

Her er det serious business all the way.

Ivar er streng han vettu, og jeg liker orden! Hehe. ;)

 

Ellers, takk for kommentarer så langt. :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...