Gå til innhold

[Dec13, 19-21z] CPT ENOS CTR


A L

Anbefalte innlegg

Beklager at jeg ikke satt tiden ut, men mine eksaminatorer ville ha meg til å gjøre det. Når det er sagt så må jeg bare takke alle som flydde eller ikke rakk å fly før jeg stengte ned, var virklig mer trafikk en jeg hadde trudd det skulle bli. Gjorde et par blundere, men det gikk passe greit alikevel.(jeg er min største kritiker)

 

 

og JA, jeg bestod, tru det eller ei :grin:

 

Igjen tusen takk folkens. Til uka blir det nok litt mere CTR sitting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg ikke satt tiden ut' date=' men mine eksaminatorer ville ha meg til å gjøre det.[/quote']

Da er det på tide at noen tar et alvorsord med VATEUD og deres eksaminatorer. Dette har vi allerede diskutert side opp og ned her inne, så en ny diskusjon har neppe rare hensikten.

 

Å planlegge å fly innenfor en gitt tidsramme bare for å oppleve at ATC ikke sitter tiden ut er fremdeles like frustrerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

 

Når det er sagt, så er det å henge opp en poster med bønn om trafikk, for så å koble av 1/2 time tidlig når det er trafikk inn og outbound nesten uhørt. Ok ved tekniske problemer eller personlige nødsituasjoner, men ikke ellers.

 

Ikke la dette ta gleden fra deg, men noe å tenke på for ATC generellt. Utsjekken var nok grunnen til at så mange tok en tur.

 

Takk til approach som, for første gang, ga meg videre klarering FØR SONER, og uten at jeg måtte mase om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Jan Tore!

Jeg er en av dem som kom meg på bakken før "eventet" var over.

Men jeg er hjertens enig i Aslak, som mener at det er uhørt at et annonsert "event" stenger før annonsert tid, med innbound trafikk.

Kan ikke mentor, som bad Jan Tore om å stenge, komme på banen og forsvare hvorfor den beslutningen ble tatt?

Jeg mener at ATC'ene i Norge går glipp av masse trafikk, fordi det ofte ikke er annonsert noe tid for hvor lenge de skal sitte, på VRoute står det typisk "from 1810, to unknown".

Da er det mange som ikke tar turen, for man vet ikke hvor lange ATC sitter.

Greit nok, det kan ATC velge som de vil, men de går glipp av trafikk, det er sikkert.

Men når det da er satt opp en tid, fra x til y, blir det merkelig om det avbrytes uten varsel.

Så mentor: Kom igjen.

(ja, jeg vet at det er den samme diskusjonen opp igjen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...