Ivar Skaugstad Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 [color:#000099][size:20pt]Norwegian Eagles - Air Force One![/size][/color] [size:17pt]Søndag 6. desember 2009[/size] Hei alle piloter! Da er det omsider klart for nok ett Norwegian Eagles arrangement! Denne gang er det Air Force One som er i fokus, hovedsaklig i sammenheng med fredspris utdelingen i Oslo 10. desember. Vi håper at så mange som mulig har mulighet for å delta på denne turen. Book din flight i dag og bli med! For at logistikken skal fungere, er vi avhengige av at transport, presse og øvrige VIP ankommer en liten stund i forveien av Air Force One. I og med at dette er en group flight, har jeg satt ankomst tidspunktet for disse flyene til en time før ankomst tidspunktet til AF1. Om det skulle oppstå delay på logistikken vil dette forsinke ankomsten til AF1 også. Pilotene er selv ansvarlige for å beregne avgangstidsunkt fra Andrew AFB utenfor Washington. Dette fordi det vil være flere forskjellige flytyper representert, i tillegg til forskjellig ankomst tidspunkt. [color:#FF0000]Det vil avholdes en brief for samtlige FREDAG 4. desember kl. 21:00. ts.vaccsca.org -> Norwegian Eagles. Om du ikke har anledning til å delta er du selv ansvarlig for at du er "up to date" med status og øvrig informasjon.[/color] Flyruten vil bli publisert ila. uken. Major Hansen står for dette, samt opplæring av NAT for de som ikke kan det. Dette oppdraget krever med andre ord stor nøyaktighet, godt samarbeid, samt en stor porsjon selvstendighet når det kommer til planlegging. Hvis det er noen kontrollere der ute som kunne tenke seg å fungere som "OPS", let me know! Vi trenger noen som observerer og er ett bindeledd mellom samtlige fartøyer og flygkontrolltjenesten. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Booker 757'en, "USAF4" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 NIghtwatch command center men ett lite forbehold hvis det er greit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Hassel Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Tar press transport jeg, vis det er noen muligheter for det;) SAM060 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Sindre, Boeing E-4 flys av meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Shit! Da står jeg standby på 742, hvlken som helst Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Jespersen Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Da tar jeg den 737'n. Men bare et spørsmål, klarer den turen over dammen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Det er din jobb som pilot å bedømme Ole. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Jeg supplerer svaret til Ivar litt. PMDG sin 737-700wl vil klare det ja, selv om det ikke er den identiske modellen som faktisk blir benyttet. Ellers. research på emnet og flytyper + kunnskaper nok til å fly typen for de som skal delta forventes. Boeing.com ,Wikipedia og YouTube er gode steder å starte. Ivar har linket doku om AF1 fra YouTube i denne tråden. Jeg kan hjelpe til med et par linker også. 89th Airlift Wing fact sheet 316th Wing fact sheet Videre, de som har manglende kunnskaper om North Atlantic Tracks prosedyrer bør som nevnt, kontakte meg snarest for hjelp til selvhjelp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 vNATO er i beredskap og vil ha stasjonert en E3-A på Keflavik for overvåking av North Sea i dette tidspunkt. Regner med at ruta går via Island eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Har desverre ikke mulighet til å være med hele veien, men dersom jeg blir sikkerhetsklarert av gutta på "nightwatch one", er det ikke umulig at jeg kommer med en 744 for å bli med dere på sjarmøretappen inn mot Norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Kjempemessig Einar! Tommy har kontroll på ruten, men regner med den vil gå i det området. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Er det mulig å få lov til å fly som RCH3054 med dere? 3054 er det jeg bruker i vUSAF hele tiden. A3054, SHELL54, osv. Forøvrig dersom dere ønsker det riktig så skal man logge på som: A for Air Force S for SAM RCH for REACH Og VENUS vil nok neppe bli brukt som callsign i virkeligheten på en flight som dette. Et søk på Libhomeradar viser at VENUS aldri vil bli brukt av C17. Det blir brukt av 737 og 757, men ikke på en tur over dammen som dette. (Er 90% sikker på dette) Så ba blir vel listen for callsigns noe som dette: A1 Air Force One S029 SAM 28000/29000 (Twenty Eight Hundred / Twenty Nine Hundred) Avhengig av hvem dere bruker som Primary. S040 SAM 040 S040/A2 SAM040/Air Force Two (Dersom denne brukes for VIP så er det S040, dersom den brukes for Visepresidenten er det A2) S050 SAM050 S060 SAM060 RCH070 REACH 70 (C5/C17 har til dags dato ikke flydd som VENUS) RCH080 REACH 80 RCH090 REACH 90 RCH100 REACH 100 RCH110 REACH 110 Dette er bare ment for å hjelpe. Har sjekket calls opp mot libhomeradar. As for E4Ben så ser det ut som det er relativt random hva de bruker. Her er en liste over det de har brukt BEFOG51 FEND63 AMMP12 FLIP12 FIRM67 APHIS29 EDGE42 ACTION12 BOWEN66 GRIM28 HUMP52 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Flott Per-Kristian! Kan virkelig callsign som S040 stemme? Synes det så noe "ikke ICAO standard" ut. Vil ikke disse benytte USAF sin ICAO når de drar utenlands? Jeg mener at det "virkelige oppsettet" så noe snodig ut, og vil heller foretrekke at vi benytter de oppsatte callsignene, men når det gjelder Air Force One er jeg åpen for diskusjon. Hva mener dere andre? Vi endrer da "VENUS" til "REACH" som beskrevet, så har vi iallefall det på det rene. Per-Kristian, er det noen spesiell grunn at du ikke kan benytte deg av "eskorte" rekkefølgen med tanke på REACH? Om vi andre flyr med 1,2,3 osv. vil det se noe snidig ut om du ene og alene pluttselig kommer med ett helt "tilfeldig" nummer. :grin: Du er selvfølgelig velkommen til å bli med, men da dette ikke er et vUSAF event håper jeg at du kan benytte deg av de callsign vi ved en samlet vurdering blir enige om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg skal se om jeg kanskje kan få tak i en skikkelig C-5 eller lignende. Har veldig lyst til å være med på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 USAFs ICAO kode er Axxxx SAM er Sxxxx Navy er Nxxxx Coast Guard, er C (hvis jeg ikke husker helt feil) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Korrekt. SAM er Special Air Mission som gjerne brukes av PAG/1AS/99AS. Ivar, det går helt fint kan godt benytte meg av Callsignene dere har her inne. RCH080 C-17 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Kjempeknall med personer som vet litt om prossedyrene til USAF! Hva sier dere folkens, skal vi beholde de gjeldende callsign eller skal vi gå for det overnevnte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Jespersen Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hvis det er noen andre som ønsker å fly SAM050 C-40/737. Så er det bare å si ifra, siden det er mulig det ikke passer, derfor vil jeg gi ifra meg denne, slik at Norwegian Eagles ikke mangler fly grunnet mitt fravær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Avstemming for bruk av callsign: (Stem kun en gang..) STEM HER! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg har utforsket litt, og fått tak på alt som trengs for å installere og fly RFP's fantastiske freeware B747-200 (har en .rar-fil jeg kan sende etter behov, downloads er veldig spredte). Jeg har dog ikke funnet presidentens livery til denne. Etter hva jeg kan se på dokumentaren fra natgeo, er VC-25 utstyrt med en -200 cockpit, men den har (heldigvis :grin: ) også FMC, PFD og EHSI. I løpet av morgendagen vil jeg derfor prøve å legge in vasFMC og se hvordan det funker (har lest på div forum at ver.2 funker dårlig, men det var kanskje håp om at ver.1 funker). Kommer etterhvert med en kortfattet rapport om resultatet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Denne siden her er veldig fin for de som har lite erfaring med NAT track og trans-atlantic procedures Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Spennende, 15 stemmer, 6 deltakere. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg har i allefall stemt en gang på A1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Vi går over til å benytte oss av real callsign. Thanks for your vote! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Hassel Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Da har det seg slik at jeg klarte og bestille meg en liten tur til Gran Canaria i morgen, så jeg kan ikke være med! Denne ble bestillt igår, så dette er ikke noe jeg har visst om lenge;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Sindre, du står fortsatt på STBY? Isåfall rykker du opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Hvem kommer på briefingen i kveld? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 JEg må virkelig lære meg ting om Vatsim ! Ser jo faktisk gøy ut med sånne møter som dere har :0) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Jeg er på jobb, men regner med at jeg rekker hjem i godt tid før briefing. Uansett, du kan jo bruke Record-funksjonen i TS til å ta den opp, så kan den etterpå sendes til de som ikke har anledning til å delta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.