Gå til innhold

Norwegian Eagles - Air Force One!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Norwegian_eagles_small.jpg

 

 

 

[color:#000099][size:20pt]Norwegian Eagles - Air Force One![/size][/color]

 

FlightboardAF1.jpg

 

[size:17pt]Søndag 6. desember 2009[/size]

 

Hei alle piloter!

Da er det omsider klart for nok ett Norwegian Eagles arrangement!

Denne gang er det Air Force One som er i fokus, hovedsaklig i sammenheng med fredspris utdelingen i Oslo 10. desember.

Vi håper at så mange som mulig har mulighet for å delta på denne turen. Book din flight i dag og bli med!

 

For at logistikken skal fungere, er vi avhengige av at transport, presse og øvrige VIP ankommer en liten stund i forveien av Air Force One. I og med at dette er en group flight, har jeg satt ankomst tidspunktet for disse flyene til en time før ankomst tidspunktet til AF1. Om det skulle oppstå delay på logistikken vil dette forsinke ankomsten til AF1 også.

 

Pilotene er selv ansvarlige for å beregne avgangstidsunkt fra Andrew AFB utenfor Washington. Dette fordi det vil være flere forskjellige flytyper representert, i tillegg til forskjellig ankomst tidspunkt.

 

[color:#FF0000]Det vil avholdes en brief for samtlige FREDAG 4. desember kl. 21:00. ts.vaccsca.org -> Norwegian Eagles.

Om du ikke har anledning til å delta er du selv ansvarlig for at du er "up to date" med status og øvrig informasjon.[/color]

 

Flyruten vil bli publisert ila. uken. Major Hansen står for dette, samt opplæring av NAT for de som ikke kan det.

 

Dette oppdraget krever med andre ord stor nøyaktighet, godt samarbeid, samt en stor porsjon selvstendighet når det kommer til planlegging.

 

Hvis det er noen kontrollere der ute som kunne tenke seg å fungere som "OPS", let me know! Vi trenger noen som observerer og er ett bindeledd mellom samtlige fartøyer og flygkontrolltjenesten.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Jeg supplerer svaret til Ivar litt.

 

PMDG sin 737-700wl vil klare det ja,

selv om det ikke er den identiske modellen som faktisk blir benyttet.

 

Ellers. research på emnet og flytyper + kunnskaper nok til å fly typen for de som skal delta forventes.

Boeing.com ,Wikipedia og YouTube er gode steder å starte.

 

Ivar har linket doku om AF1 fra YouTube i denne tråden.

Jeg kan hjelpe til med et par linker også.

89th Airlift Wing fact sheet

316th Wing fact sheet

 

Videre, de som har manglende kunnskaper om North Atlantic Tracks prosedyrer bør som nevnt, kontakte meg snarest for hjelp til selvhjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få lov til å fly som RCH3054 med dere? 3054 er det jeg bruker i vUSAF hele tiden. A3054, SHELL54, osv.

 

 

Forøvrig dersom dere ønsker det riktig så skal man logge på som:

 

A for Air Force

S for SAM

RCH for REACH

 

Og VENUS vil nok neppe bli brukt som callsign i virkeligheten på en flight som dette. Et søk på Libhomeradar viser at VENUS aldri vil bli brukt av C17. Det blir brukt av 737 og 757, men ikke på en tur over dammen som dette. (Er 90% sikker på dette)

 

Så ba blir vel listen for callsigns noe som dette:

 

 

A1 Air Force One

S029 SAM 28000/29000 (Twenty Eight Hundred / Twenty Nine Hundred) Avhengig av hvem dere bruker som Primary.

S040 SAM 040

S040/A2 SAM040/Air Force Two (Dersom denne brukes for VIP så er det S040, dersom den brukes for Visepresidenten er det A2)

S050 SAM050

S060 SAM060

RCH070 REACH 70 (C5/C17 har til dags dato ikke flydd som VENUS)

RCH080 REACH 80

RCH090 REACH 90

RCH100 REACH 100

RCH110 REACH 110

 

Dette er bare ment for å hjelpe. Har sjekket calls opp mot libhomeradar.

 

As for E4Ben så ser det ut som det er relativt random hva de bruker. Her er en liste over det de har brukt

 

 

BEFOG51

FEND63

AMMP12

FLIP12

FIRM67

APHIS29

EDGE42

ACTION12

BOWEN66

GRIM28

HUMP52

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Per-Kristian!

 

Kan virkelig callsign som S040 stemme? Synes det så noe "ikke ICAO standard" ut. Vil ikke disse benytte USAF sin ICAO når de drar utenlands?

 

Jeg mener at det "virkelige oppsettet" så noe snodig ut, og vil heller foretrekke at vi benytter de oppsatte callsignene, men når det gjelder Air Force One er jeg åpen for diskusjon. Hva mener dere andre?

 

Vi endrer da "VENUS" til "REACH" som beskrevet, så har vi iallefall det på det rene. ;)

 

Per-Kristian, er det noen spesiell grunn at du ikke kan benytte deg av "eskorte" rekkefølgen med tanke på REACH? Om vi andre flyr med 1,2,3 osv. vil det se noe snidig ut om du ene og alene pluttselig kommer med ett helt "tilfeldig" nummer. :grin:

 

Du er selvfølgelig velkommen til å bli med, men da dette ikke er et vUSAF event håper jeg at du kan benytte deg av de callsign vi ved en samlet vurdering blir enige om. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utforsket litt, og fått tak på alt som trengs for å installere og fly RFP's fantastiske freeware B747-200 (har en .rar-fil jeg kan sende etter behov, downloads er veldig spredte). Jeg har dog ikke funnet presidentens livery til denne. Etter hva jeg kan se på dokumentaren fra natgeo, er VC-25 utstyrt med en -200 cockpit, men den har (heldigvis :grin: ) også FMC, PFD og EHSI. I løpet av morgendagen vil jeg derfor prøve å legge in vasFMC og se hvordan det funker (har lest på div forum at ver.2 funker dårlig, men det var kanskje håp om at ver.1 funker). Kommer etterhvert med en kortfattet rapport om resultatet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...