Gå til innhold

Norwegian Eagles - Air Force One!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Her er ett lite sammendrag av hva vi kom fram til på "møtet":

 

 

  • Om vi ikke får fylt opp avgangene er det mulig at vi samler oss litt mer. Uansett så vil 747 maskinene fly raskere enn de øvrige, de vil derfor bli sendt avgårde tidligere. Tommy vil komme med ett gitt avgangstidspunkt til hver enkelt av flightene etterhvert.
  • Vi har innført møtetidspunkt til 1 TIME FØR AVGANG!
  • Gitt avgangstidspunkt er det tidspunktet man skal være klare til å ta av.
  • Om noen ønsker, håper vi på å få "Marine One" til å fly inn Presidenten fra D.C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må vi kjenne vår besøkelsestid! 2 flighter med regulære maskiner som innehas av PMDG er ledige for booking.

747 pressefly. E-40B VIP transport(B737).

Om noen føer for å fly cargo,er det også ledig.

 

Når Ivar gjorde en liten check tidligere om long haul

kunne være interessant for NE, svarte 15-20 stk positivt på det.

Nå er vi der, og har utenom Ivar og meg kun 3stk som har meldt sin interesse?!

Så kom igjen,NE trenger DEG! Første mann til mølla. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpige departure times kommer.

Avganstider er veldig væravhengig.

 

[color:#FF0000]FOR ALLE GJELDER:[/color]

TS VaccSca NE kanal 1200Z for briefing.

For de med tidligst avgang,preflight done!

Rute blir avgjort på briefing.

 

Departure Estimate:

- RCH080[color:#FFFFFF]...[/color]1300Z

- S040[color:#FFFFFF].......[/color]1345Z

- A1[color:#FFFFFF]..........[/color]1430Z

- S029[color:#FFFFFF].......[/color]1434Z

- NWH1[color:#FFFFFF].....[/color]1438Z

 

Vi kan forskyve dette med evt. 15-30-45 min ved endringer i vindforholdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[color:#FF0000][size:17pt]MERK![/size][/color]

[size:14pt]Vi har besluttet at vi flyr sammen i en pulje. Det er derfor satt opp nye ankomstider for samtlige fly. Merk deg din ankomsttid (UTC) og planlegg landingen deretter. Om du blir delay må du påvente noe holding da A1 alltid har prioritet. :)

 

Gleder meg! [/size]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! :grin:

Jeg måtte jo be om en CDA ned til FAF følte jeg. Jeg ville helst slippe A1 descend XXX 5 ganger på approach.

Så selv om jeg fikk en "as you wish" ,så fikk jeg jo det alikevel. :whistle:

Selv om jeg egentlig bare satte 5000ft i ALT på T/D,

og lot den gå jevnt.

Ikke det,jeg har requestet det for meg selv mang en gang før åsså jeg.

Men ja, jeg må si dette var særdeles vellykket! :D

Litt engstelig underveis ble jeg når motvinden kom, men det gikk jo bra!

En high speed approach hadde jeg også.

T/D speed på 180kts. Nøyaktig kl. 2101Z Så jeg bør få godkjent for den! :cool:

Ja, jeg gjorde nok regnestykket: Distanse til OSL / Ground speed x 60 sikkert 20 ganger fra VIG og inn! :grin:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva skjede med innflygningen til A1? Var vertfall ikke inbound SOVIR etter mesnali... og selv om jeg sa continue inbound sovir, og han leste tilbake så skjedde det ingenting bare fortsatte på en heading som var ca 10 grader off..

 

Menmen, fikk jo stabla dere inn, og skvisa inn nightwatchen for SAM gutta også så :P artig kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde ingenting. Men mye lyd med folk som gnålte alle steder og FSInn som ikke gjorde jobben godt nok. Derfor måtte approach også gi meg landingsklarering.

Bortsett fra det så fulgte jeg profil til MES5M.

Jeg ba også om en CDA til FAF og fikk et positivt svar om at ,"du får det som du vil". :cool:

Alikevel var jo APP om descend hit og descend dit 4-5 ganger i løpet av MES til ILS. :grin:

Dessuten fikk jeg vel noe vektors på slutten med HDG før klarering til ILS 19R. Det var grunnen til at jeg i så fall var off 10° off,for jeg var i utgangspunktet i LNAV mode med MES5M programmert. Så navigering etter waypoints er det lite jeg kan gjøre med,annet enn å stole på at data i ND er korrekt.

Artig kveld ja! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ba også om en CDA til FAF og fikk et positivt svar om at ,"du får det som du vil".

 

Jeg sa til A1 "When ready descend FL120", så fikk jeg til svar at han ikke ville descende før top of descend som ikke var før om noen mil. Jeg svarte at med en "when ready" så kan du starte descenden når du det måtte passe for deg, jeg ga aldri noen klarering for å descende hele veien til finale.

 

Mulig vi misforstod hverandre litt Tommy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...