Ivar Skaugstad Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Blir det bare meg og Magnus? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Da kommer Tommy også, Petter vet jeg ikke har anledning til å komme. Minner om briefingen/idemyldringen kl. 2100 norsk tid! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Da er jeg på plass i avvente på øvrige deltakere! Kaffen er varm og kakene er ute av boksen;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 [size:11pt]Er det noen som kunne tenke seg å fly "Marine One" fra The White House til Andres på søndag? [/size] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Her er ett lite sammendrag av hva vi kom fram til på "møtet": Om vi ikke får fylt opp avgangene er det mulig at vi samler oss litt mer. Uansett så vil 747 maskinene fly raskere enn de øvrige, de vil derfor bli sendt avgårde tidligere. Tommy vil komme med ett gitt avgangstidspunkt til hver enkelt av flightene etterhvert. Vi har innført møtetidspunkt til 1 TIME FØR AVGANG! Gitt avgangstidspunkt er det tidspunktet man skal være klare til å ta av. Om noen ønsker, håper vi på å få "Marine One" til å fly inn Presidenten fra D.C. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Sæther Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 kan ikke love noe, men den ene 747`en som er igjen er fristende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Du får avblåse alt annet du har planer om på søndag å bli med her da. Ett "kanskje" holder ikke for Air Force One! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Nå må vi kjenne vår besøkelsestid! 2 flighter med regulære maskiner som innehas av PMDG er ledige for booking. 747 pressefly. E-40B VIP transport(B737). Om noen føer for å fly cargo,er det også ledig. Når Ivar gjorde en liten check tidligere om long haul kunne være interessant for NE, svarte 15-20 stk positivt på det. Nå er vi der, og har utenom Ivar og meg kun 3stk som har meldt sin interesse?! Så kom igjen,NE trenger DEG! Første mann til mølla. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Nå må jeg nesten få oppmøtetid, må jeg sette på vekkerklokke eller må jeg ikke sette på vekkerklokke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Jeg satser på takeoff 12zulu (13LT), så med mindre du pleier å sove så lenge, Magnus, så behøves ikke noen vekkerklokke... Du skal jo ta av en time/halvannen etter meg også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Foreløpige departure times kommer. Avganstider er veldig væravhengig. [color:#FF0000]FOR ALLE GJELDER:[/color] TS VaccSca NE kanal 1200Z for briefing. For de med tidligst avgang,preflight done! Rute blir avgjort på briefing. Departure Estimate: - RCH080[color:#FFFFFF]...[/color]1300Z - S040[color:#FFFFFF].......[/color]1345Z - A1[color:#FFFFFF]..........[/color]1430Z - S029[color:#FFFFFF].......[/color]1434Z - NWH1[color:#FFFFFF].....[/color]1438Z Vi kan forskyve dette med evt. 15-30-45 min ved endringer i vindforholdene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 [color:#FF0000][size:17pt]MERK![/size][/color] [size:14pt]Vi har besluttet at vi flyr sammen i en pulje. Det er derfor satt opp nye ankomstider for samtlige fly. Merk deg din ankomsttid (UTC) og planlegg landingen deretter. Om du blir delay må du påvente noe holding da A1 alltid har prioritet. Gleder meg! [/size] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Dagens rute: ANDREWS ONE SWANN V268 BROSS J42 RBV JFK PUT J581 ENE J55 PQI J564 TAFFY N153C STEAM OYSTR 5650N 5940N 6130N 6220N 6310N ISVIG UM996 VIG DCT MES Denne gir oss average winds på 255/60 Den går utenom dagens offisielle NAT,nesten identisk med den Continental bruker til vanlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Heisann! Har vært på reise siden torsdag og har ikke sett hva du har postet Ivar.. Skulle gjerne ha vært med, men turen går til Geiranger idag... Fylkesting-møte for Møre og Romsdal GOD TUR! Skulle gjerne ha vært med, men så ble det desverre ikke da..ENJOY! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Da var vi underveis! Transportflyet og det andre VIP flyet dro noe tidligere enn oss da vi cruicer på en høyere hastiget. Air Force One, twin og nightwatch passerte akkurat New York. Selv har jeg en GS på 580 knop, og mer skal det bli! Er det noen kontrollere som har tenkt å bemanne Gardermoen i kveld? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Har booket ENGM_APP fra 20-22 lokal.. Kom gjerne med ønsker om parkering o.l EDIT: Burde kanskje innføre holding for evt. annen trafikk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Du får regulere luftrommet ut i fra hva du føler er lurt Daniel. Når det gjelder parkering så kan du godt sende oss opp til MIL. Foreslår 19R/01L slik at vi slipper å taxe så langt med Presidenten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Ivar, hvis du vil unngå å taxe så langt er vel 01L og 19R mer aktuelt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian-Mikkelborg Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Håper å se noen bilder fra dere alle som er med.. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 My mistake. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Vinje Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Fikk et lite kick når jeg hørte Air Force One på radioen nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian-Mikkelborg Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hva med noen bilder? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Du skal tro Tommy begynte å bli maktsyk og krevende etter 6 timer bak spakene på verdens mektigste fly! :grin: Vi hadde en utrolig artig overfart, nesten så den ble litt kort etter min mening! Takk for godt selskap folkens, dere utgjorde ett Dream Team i kveld! Noen bilder kommer senere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Haha! :grin: Jeg måtte jo be om en CDA ned til FAF følte jeg. Jeg ville helst slippe A1 descend XXX 5 ganger på approach. Så selv om jeg fikk en "as you wish" ,så fikk jeg jo det alikevel. :whistle: Selv om jeg egentlig bare satte 5000ft i ALT på T/D, og lot den gå jevnt. Ikke det,jeg har requestet det for meg selv mang en gang før åsså jeg. Men ja, jeg må si dette var særdeles vellykket! Litt engstelig underveis ble jeg når motvinden kom, men det gikk jo bra! En high speed approach hadde jeg også. T/D speed på 180kts. Nøyaktig kl. 2101Z Så jeg bør få godkjent for den! :cool: Ja, jeg gjorde nok regnestykket: Distanse til OSL / Ground speed x 60 sikkert 20 ganger fra VIG og inn! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Litt fra ENOR_S_CTR, får bare beklage at bildene ble såpass uskarpe, aner ikke hva som har skjedd... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Men hva skjede med innflygningen til A1? Var vertfall ikke inbound SOVIR etter mesnali... og selv om jeg sa continue inbound sovir, og han leste tilbake så skjedde det ingenting bare fortsatte på en heading som var ca 10 grader off.. Menmen, fikk jo stabla dere inn, og skvisa inn nightwatchen for SAM gutta også så artig kveld! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Det skjedde ingenting. Men mye lyd med folk som gnålte alle steder og FSInn som ikke gjorde jobben godt nok. Derfor måtte approach også gi meg landingsklarering. Bortsett fra det så fulgte jeg profil til MES5M. Jeg ba også om en CDA til FAF og fikk et positivt svar om at ,"du får det som du vil". :cool: Alikevel var jo APP om descend hit og descend dit 4-5 ganger i løpet av MES til ILS. :grin: Dessuten fikk jeg vel noe vektors på slutten med HDG før klarering til ILS 19R. Det var grunnen til at jeg i så fall var off 10° off,for jeg var i utgangspunktet i LNAV mode med MES5M programmert. Så navigering etter waypoints er det lite jeg kan gjøre med,annet enn å stole på at data i ND er korrekt. Artig kveld ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Okey, jeg fikk ingen beskjed om CDA, du spurte vel kanskje control om det? vektorene var vel bare for å ha litt kontroll på hvor du var på vei hen, siden du ikke var inbound Sovir, var bare en justering på to grader før du fikk cleared ils Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Ryggen klikka til meg i går :cry: ,så det var ikke akkurat aktuelt og fly og høre på radio chatter i går.. Ser ut som dere hadde det artig da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Jeg ba også om en CDA til FAF og fikk et positivt svar om at ,"du får det som du vil". Jeg sa til A1 "When ready descend FL120", så fikk jeg til svar at han ikke ville descende før top of descend som ikke var før om noen mil. Jeg svarte at med en "when ready" så kan du starte descenden når du det måtte passe for deg, jeg ga aldri noen klarering for å descende hele veien til finale. Mulig vi misforstod hverandre litt Tommy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.