Gå til innhold

Lider av valgets kvale.

Steinar Grindstein

Anbefalte innlegg

Dette er saken. Den 1 februar2010 skal jeg reise til Thailand på to ukers ferie.

Har i utgangspunktet booket på TG sin direkterute OSL-BKK-OSL. Denne er ikke betalt, da jeg kan vente helt fram til 23 dager før avreise.

Men jeg føler for å prøve å få flyd mere en bare en ny flytype på denne ferieture, Og ved litt søking på diverse bookingsider har jeg funnet det som må være drømmeturen.

OSL-LHR BA319

LHR-DBX EK B773ER

DBX-BKK EK B773ER

BKK-DBX EK A380

DBX-LHr EK A380

LHR-OSL BA A320

Altså fire nye flytyper på fordelt på 6 flighter. Og om ikke det er nok, så sparer jeg omlag 3000 på denne kontra OSL-BKK direkte.

Tidsmessig taler direkteruta sin favør. Men rent opplevelsesmessig hva gjelder flyplasser og flytyper ligger nok EK ifra LHR mange hakk over TG ifra OSL.

Hva mener dere jeg skal satse på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper Gunnar sitt resonement å sier: For en to ukers ferie ( av totalt årets 54 uker) ville jeg nytt denne ferien på destinasjonen mer enn å sitte på flyterminaler å vente på det forbanna forsinka, utsatte flighten videre. Du riskerer jo hæren fløtte meg sitte like mye på flyterminaler og i fly som på strandbaren i Koh samet jo. Nei det valget der er ikke vanskelig etter mitt syn. Ikke kom å klag etter du har tilbakelagt 30 timer av ferien på terminal restauranter og barer :whistle:

3 flighter på denne turen er etter mitt syn galskap,,,flygalskap :D

PS: regner med du er singel? :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo smak og behag, men en skulle tro at de fleste som er bitt av basillen vår ville foretrukket alternativ to, da får man ikke bare flere timer i luften og utforske nye flyplasser, man for også ut og fly med verdens største passasjerfly. En helt grei måte å starte og slutte en to-uker på (A380'n er jo bare på retur, men nuvel) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppleve flymaskiner fra innsiden????

Du får oppleve tresmak i rævva og hårtusten fra naboen foran deg, og blir garantert plassert ved siden av den feiteste reisekumpanjongen i historien.

EK? De har den dårligste handlingen i verden, og min erfaring med de er lost luggage. Ikke én gang, men tre!

Hva skal man med 400 kanaler på inflight entertainmen system hvis det crasher 30 minutter etter avgang?

Spar reisetid og dra direkte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fire flightene jeg har hatt med EK har gått knirkefritt. 2 av gangene satt jeg på nødutgang, 1 gang delte jeg en fireseter med pappa. Av de tilsammen 30 timene jeg har tilbrakt på baken hos EK har IFE fungert knirkefritt og jeg kan glatt si at det er de mest behagelige flyturene jeg har hatt i economy class.

Og kan du nevne en flyplass som ikke er et overdådig kjøpesenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil da si at 2t30min vær vei på Dubai er høys overkommelig.

Da er turen booket og betalt. Ble ikke helt de samme oppsettet som først postet, men utvalg av flytyper er selettes ikke gærnt alikavel. VInduseter på samtlige av EK flighet er ønsket, men ikke bekreftet enda. er fra midt på vingen og framover :grin:

A320 BA

A380 EK

B738 DY (kan bli bytte til BA her)

B772 EK

B773 EK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EK flyr ut ifra LGW på utreise og inn til LHR på hjemreise.

DY flyr OSL-LGW

SAS/BA flyr LHR-OSL

Så dette med bussing blir ikke noe stort problem. Må uansett reise over til London kvelden før pga av for kort tid mellom DY sin ankosmt og EK sin avgang. Sånn sett er det fult mulig at jeg reiser over tidlig dagen før, får å få noen timer til å se litt på byen, så busse til LGW om kvelden å ligge på et flyplasshotell der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er hele turen booket og betalt. Totalt kom den på ca8000kr inklusiv 1 natt på hotell i London, samt ti netter på Hotell i Thailand.

Thai skulle ha ca 10000kr OSL-BKK. Da er ikke overnatting Thailand tatt med. Så totalt sett sparte jeg ca 4000kr på å velge Emirates ifra London kontra Thai ifra OSL.

Leggs:

OSL-LGW DY B738

LGW-DXB EK B772

DXB-BKK EK B773

BKK-DXB EK A380

DXB-LHR EK B773

LHR-OSL BA A320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...