Steinar Grindstein Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Dette er saken. Den 1 februar2010 skal jeg reise til Thailand på to ukers ferie. Har i utgangspunktet booket på TG sin direkterute OSL-BKK-OSL. Denne er ikke betalt, da jeg kan vente helt fram til 23 dager før avreise. Men jeg føler for å prøve å få flyd mere en bare en ny flytype på denne ferieture, Og ved litt søking på diverse bookingsider har jeg funnet det som må være drømmeturen. OSL-LHR BA319 LHR-DBX EK B773ER DBX-BKK EK B773ER BKK-DBX EK A380 DBX-LHr EK A380 LHR-OSL BA A320 Altså fire nye flytyper på fordelt på 6 flighter. Og om ikke det er nok, så sparer jeg omlag 3000 på denne kontra OSL-BKK direkte. Tidsmessig taler direkteruta sin favør. Men rent opplevelsesmessig hva gjelder flyplasser og flytyper ligger nok EK ifra LHR mange hakk over TG ifra OSL. Hva mener dere jeg skal satse på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Jeg hadde helt klart tatt den billige og ikke minst mest opplevelsesfylte reiseruten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Enig, bra utvalg av flytyper på lista så dette skulle bli en bra opplevelse Steinar.. Prikken over i'en hadde vært å få opplevd 767-300ER :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Rolandsen Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Steinar jeg er dypt skuffet over deg. Jeg hadde ALDRI trodd at DU skulle stille dette spørsmålet... Er det egentlig noen form for tvil hvilket alternativ du bør velge...sånn sett fra en flygal person sitt ståsted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 For en 2-ukers ferie hadde nok jeg også spart de 3000,- for samtidig å få en litt mer "eksotisk" reise. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Hadde ikke nølt et sekund på å ta alternativ to, og det ville jeg ikke tro at du ville gjort heller! Er virkelig A380 blitt en så "värslig sak" at alternativ 2 sparer deg 3000? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Topper Gunnar sitt resonement å sier: For en to ukers ferie ( av totalt årets 54 uker) ville jeg nytt denne ferien på destinasjonen mer enn å sitte på flyterminaler å vente på det forbanna forsinka, utsatte flighten videre. Du riskerer jo hæren fløtte meg sitte like mye på flyterminaler og i fly som på strandbaren i Koh samet jo. Nei det valget der er ikke vanskelig etter mitt syn. Ikke kom å klag etter du har tilbakelagt 30 timer av ferien på terminal restauranter og barer :whistle: 3 flighter på denne turen er etter mitt syn galskap,,,flygalskap PS: regner med du er singel? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Det er jo smak og behag, men en skulle tro at de fleste som er bitt av basillen vår ville foretrukket alternativ to, da får man ikke bare flere timer i luften og utforske nye flyplasser, man for også ut og fly med verdens største passasjerfly. En helt grei måte å starte og slutte en to-uker på (A380'n er jo bare på retur, men nuvel) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Tja, en EK 773ER er nok ikke dårlig det heller... :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Exactly Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Næss Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Du sparer 3000 og får fly Emirates via DXB? Jeg hadde valgt dette glatt over de fleste andre muligheter, da Emirates har et utrolig IFE, pluss god beinplass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Av rein nysgjerighet, hvor mange timer blir dette til sammen iflg, bilettene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Blir ca 28timer totalt i flytid. Oslo-London ca 2timer London-Dubai ca 6 timer Dubai-Bangkok 6t30min Omenternt de same flytidene på hjemturen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Oppleve flymaskiner fra innsiden???? Du får oppleve tresmak i rævva og hårtusten fra naboen foran deg, og blir garantert plassert ved siden av den feiteste reisekumpanjongen i historien. EK? De har den dårligste handlingen i verden, og min erfaring med de er lost luggage. Ikke én gang, men tre! Hva skal man med 400 kanaler på inflight entertainmen system hvis det crasher 30 minutter etter avgang? Spar reisetid og dra direkte! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 flytida hadde jeg vel noenlunde oversikt over da den er nesten lik uansett men inkl, terminaltid var det jeg tenkte på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 London er sliten og der ser du ingenting. Security er så hyper at jeg personlig unngår LHR på alle mine privatreiser. Dubai airport er et mekka dersom du er kvinnfollk eller homo. Shopping for alle penga. Nye Bangkok er elendig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Næss Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 De fire flightene jeg har hatt med EK har gått knirkefritt. 2 av gangene satt jeg på nødutgang, 1 gang delte jeg en fireseter med pappa. Av de tilsammen 30 timene jeg har tilbrakt på baken hos EK har IFE fungert knirkefritt og jeg kan glatt si at det er de mest behagelige flyturene jeg har hatt i economy class. Og kan du nevne en flyplass som ikke er et overdådig kjøpesenter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Vil da si at 2t30min vær vei på Dubai er høys overkommelig. Da er turen booket og betalt. Ble ikke helt de samme oppsettet som først postet, men utvalg av flytyper er selettes ikke gærnt alikavel. VInduseter på samtlige av EK flighet er ønsket, men ikke bekreftet enda. er fra midt på vingen og framover :grin: A320 BA A380 EK B738 DY (kan bli bytte til BA her) B772 EK B773 EK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 God tur, og kom gjerne med bilder fra turen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Næss Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 DY flyr vel ikke til LHR gjør det de? Så et bytte til BA eller SAS er vel det optimale? Så du slipper buss mellom LGW og LHR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 EK flyr ut ifra LGW på utreise og inn til LHR på hjemreise. DY flyr OSL-LGW SAS/BA flyr LHR-OSL Så dette med bussing blir ikke noe stort problem. Må uansett reise over til London kvelden før pga av for kort tid mellom DY sin ankosmt og EK sin avgang. Sånn sett er det fult mulig at jeg reiser over tidlig dagen før, får å få noen timer til å se litt på byen, så busse til LGW om kvelden å ligge på et flyplasshotell der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 23. november 2009 Premium Medlem Del Skrevet 23. november 2009 Mens du gleder deg til Thailand-ferie får du ha GRATTIS MED DAGEN Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Da er hele turen booket og betalt. Totalt kom den på ca8000kr inklusiv 1 natt på hotell i London, samt ti netter på Hotell i Thailand. Thai skulle ha ca 10000kr OSL-BKK. Da er ikke overnatting Thailand tatt med. Så totalt sett sparte jeg ca 4000kr på å velge Emirates ifra London kontra Thai ifra OSL. Leggs: OSL-LGW DY B738 LGW-DXB EK B772 DXB-BKK EK B773 BKK-DXB EK A380 DXB-LHR EK B773 LHR-OSL BA A320 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Og etter å ha sett dette klippet ifra økoklasse hos Emirates må jeg innrømme at jeg gleder meg enda mere til turen, for dette må vel kunne sies å være topp+ service på øko klasse: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.