Gå til innhold

Formel 1 i 400 km/t


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Med fare for at jeg snart blir kastet ut av screenshot-forumet

(noen ganger likner det på at jeg har kuppet hele forumet :cry: ) starter jeg en ny tråd om MP.

 

Etter å ha flydd mye på Edwards, våget vi å kikke oss litt mer omkring ( se bildene til Pål, Jan Hugo og Gunnar ). Dermed havnet vi etter hvert på den legendariske arenaen for National Championship Air Races RENO STEAD .

 

Her kappflyr man med alt fra ombygde warbirds til store passasjerfly :D , og dette er en stor happening hver høst.

I FSX/Acceleration er banene og hele arenaen godt modellert, og det følger med "missions" hvor vi kan fly Mustangs mot hverandre!!

 

Men det som virkelig får opp adrenalinet er å fly på denne banen i MultiPlayer . Her trenger vi ikke kjøpe dyre addonsfly da flere utgaver av Mustang følger med i Acceleration.

I går kveld startet vi 4 stk. Kenneth, Pål, Jan Hugo og meg og vi rakk noen runder innen flokken gikk i oppløsning. Kenneth konverterte til å fly blåselamper, Jan Hugo gikk over til hårreisende acroflyvning, mens Pål og jeg bet tennene sammen og knivet videre :eek: . Vi holdt koken i forbausende mange runder, før jeg ble disket for juks og Pål endte i en sanddyne ute i ørkenen.

 

ren1.jpg

 

ren2.jpg

 

ren3.jpg

 

ren3b.jpg

 

ren4.jpg

 

For min del syntes jeg dette var både spennende, artig og ikke minst utfordrende å ratte en temperamentsfull Mustang 400km/t i bakkehøyde, mens man samtidig skal finne bane-markørene, ikke kollidere med andre, og fly så rent som mulig :D:D .

Det gjelder ikke BARE om å vinne, men å holde det gående i mange runder i tett formasjon. Tykjeartig!!

 

Er dette noe som flere kan tenke seg i MP !?!?

PS: man kan selvfølgelig fly andre doninger enn Mustang ( f eks Spitfire, Extra 300, Twin Otter, L-39 m.m.m :grin: ).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

den hastigheten du oppgir virker litt lav. Skulle det kanskje vært knots eller miles? 400km/t klarer jo nettopp Formula 1 klassen og med sine modifiserte 0-200 motorer.

 

Sklompfh, hastigheten refererte mest til det vi brukte i går kveld, da fløy vi i 200 til 250 knots, mest for å gjøre oss kjent på banen :blush: . Disse flyene kan jo komme opp i godt over 400 knots i korte perioden med stort forbruk av motorer :grin: . En annen rettelse, dette er selvfølgelig klassen for "unlimited", mens Formula 1 er som du sier små hjemmesnikrede fly med modifiserte motorer.

 

Skulle vært kjempe moro og besøkt racet en gang.

 

Jeg drømmer fremdeles om å ta turen..... :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernst. Nå har du trakka over streken så mye at din lisens til å fly er indratt på livstid. Du må herved umidelbart lever inn alt av FS software for markulering, og PCn din skal strippes så langt ned i ytelse at den kun klarer FS utgaver som er eldre en FS98 :grin:

 

Bildene dine er like bra som vanlig, men uansett hvor fine bilder du poster, og uansett hvor mye du skryter av FSX kommer du ikke til å klare å få meg til å konventere til FSX.

 

Fantastisk bildeserie Ernst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

uansett hvor mye du skryter av FSX kommer du ikke til å klare å få meg til å konventere til FSX.

 

 

He he din vriompeis, det er jo værst for DEG Steinar. Mens du sliter deg gjennom 7-8 timers laaaaange flyturer i steinaldersimmen, har vi gutta det tykjeartig i den realistiske supersimmen FSX :cool: :grin: .

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Selv takk Geir Ove, ( og Øystein ) for noen spreke oppvarmingsrunder på Reno. Er vi klare for noen flere runder i dag / kveld ????

 

Og takk for filmsnutten, den gir et godt innblikk i hva vi snakker om :grin: . Den dagen vi får tilsvarende lydkvalitet på addon-fly skal jeg avlyse julaften, og innføre FSX-aften som offentlig helligdag, minst en gang i uka!

 

Og korsen går det Jan Hugo ? Har du fått dressur på Mustang`en ?? Klar for nye runder :D :grin: ?!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg vil være med;)

 

Reno Air Race Scenery , nederste link.

 

For meg som ikke har Acc inne, hvilken mustang bør jeg shoppe?

 

Hmmm? Dette er jeg litt usikker på, MP-serveren er for FSX/Acc eller SP2 ( har du SP2?), så jeg tror ikke det er så lurt å pakke inn andre scenery?? Du må gjerne prøve, men da anbefaler jeg deg å logge på og ta en testflight på forhånd. Av fly ( utenom Acc/Mustang ) anbefales RealAir Spitfire X. Det er en modell du vil elske enten du flyr MP eller single :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som ikke har Acc inne, hvilken mustang bør jeg shoppe?

 

 

Hei Geir!

A2A Mustangen er ikke bortreist selv om denne egentlig er en port-over til FSX.

 

Jeg har selv installert en oppgradert versjon av WWII Fighers, og den fungerer helt greit. Vurderer faktisk å fly denne sammen med ACC Mustangene - tror ikke at det skal bli noen ulempe.

Jeg har forøvrig ikke helt teken på ACC Mustangen. Jeg druknet motoren med fuel og påfølgende motorbrann et par ganger i går. :blush:

 

Ellers, som Ernst sier, så er RealAirs Spit bare helt suverén! :cool:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Jeg har forøvrig ikke helt teken på ACC Mustangen. Jeg druknet motoren med fuel og påfølgende motorbrann et par ganger i går.

 

.... :grin: husk at Reno ligger ganske høyt over havet, så det er viktig å redusere mix. Dessuten er Razer-Mustangen utrustet med uhyre kraftig motor, så her må man ha et våkent blikk mot manifoldtrykket og turtallet :whistle: .

 

Skal ikke fraråde noen å kjøpe A2A Mustangen, men minner om at den er "portover" og at A2A kommer med en helt ny utgave , så hvis man tenker litt framover ville jeg satset på det som i dag er rein FSX-modell.

 

Det er også verdt å tenke på hva som gir best frame i MP, og der er RealAir Spitfire og Acc Mustang å foretrekke .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Ca kl 20? jeg kommer da flyvenes inn og lander litt før fra nærligende flyplass. Har litt problemer med at jeg plasseres inni hus og hangarer med crasj som resultat på Reno....hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...