Gå til innhold

Luftens ørner.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Kjempeartig å se at flere tar veien innom Edwards MP-senter. Ei stund var det ganske livlig på den store flybasen, men jeg anbefaler flere å skaffe seg headsett med mic (det koster bare et par hundrelapper), så er det mye lettere kommunisere med hverandre ;) . Det er jo ikke meningen at MP bare skal være villmannsflyvning over Edwards, men vi synes det er et greit sted å møtes, for basen er fjærlett i forhold til frames, det er som oftest fint vær og det er flystriper i alle retninger. Og et sted må vi begynne.

 

Fredagskvelden ble både intens og hyggelig, og lenge var vi 4-5 fly i lufta. Men uten kommunikasjon var det vanskelig å få til noe fornuftig ut av flyvningen :whistle: .

 

paa7.jpg

 

paa.jpg

Håper ikke det ble for usosialt, men siden det bare var Pål og meg som kunne prate med hverandre, ble det til at vi klynget oss mer sammen.

 

paa1.jpg

 

paa2.jpg

 

paa3.jpg

 

paa4.jpg

 

paa5.jpg

 

paa6.jpg

Manøvrene begynner å sitte nå, så vi dro i hangaren på jakt etter nye utfordringer :grin: .

 

paa8.jpg

 

paa9.jpg

 

paa10.jpg

 

paa11.jpg

 

paa12.jpg

 

paa14.jpg

 

Dette er kjempegøy, og jeg må få gjenta en stor takk til Geir-Finstad som lar oss få bruke serveren. Det er et utrolig fint tilbud, og nå er resten opp til oss som brukere, hvilken vei dette tar. Kom med forslag om hva slags flyvning som ønskes!?!? Små klubbtreff med microfly, seilflyvning, VFR-turer i skog og mark, heftige warbirdmeets, navturer med reisemaskiner eller charter-oppdrag med svære greier.......

 

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er standard, veldig bra scenery. Mye detaljer. Thunderbirds står oppstilt på bakken tilogmed.

 

Koden er KEDW. Eller søk opp Edwards AFB.

 

Kjempebilder Ernst! Likte særdeles godt det bildet hvor vi flyr i formasjon mot RW04.

 

Kvelden i går var morsom. Vi hadde med et par nye karer som iallefall jeg ikke har flydd med før. Rune og Fredrik.

Rune fikk justert Teamspeaken sin etterhvert, men vi hørte deg litt dårlig. Men Rune hang med i Extra 300. Sees på det første bildet.

 

Får ikke særlig lyst til å fly mere når jeg ser disse bildene.

Muligheten bur seg vel.

 

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Uuups, glemte helt å takke for oppmerksomheten :blush: .

Fredagskvelden ble et godt eksempel på hvordan MP-serveren kan tilføre FS-miljøet mange kvaliteter som man ikke oppnår alene. Å fly sammen er gøy, men at vi også har anledning til å prate sammen, gir helt nye muligheter for å utveksle erfaringer. Selvfølgelig skal det være litt "disiplin" så ikke alle gauler samtidig, men er det behov for mye snakking er det bare å opprette egen kanal ;) .

 

Etter fredagen har aktiviteten falt merkbart, så jeg håper ikke det er fordi mange ikke tør delta???? - Terskelen for å bli med er lav, og man må ikke på noen måte være helproff acroflyver eller warbirdgærning for å prøve seg.

 

Jeg har etterlyst forslag til hva slags flyvning man ønsker, og vi er åpne for hva som helst?! Målet er å ha det gøy, samtidig som man lærer av hverandre.

 

PS: Dette er ingen klubb med EN sjef som maser og bestemmer, aktiviteten avhenger av oss brukere. Det er et vannvittig bra tilbud, så det vil være synd om vi ikke evner å benytte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Se der ja, Jan Hugo nå ble det bilde :D Det blir sikkert lyd også etter hvert. Bare sjekk innstillingene til TeamSpeak, så blir det toveiskommunikasjon :grin: .

 

Var innom serveren et par ganger, men ingen som fløy annet enn MD-11 over Oslo. Må bli bedre på timinga mi.

 

Spørs om du var litt tidlig innom Morten? Fra ca 2100 og utover kokte det med action :D . Det ble det reineste "Fightermeet" på Edwards, og mange nye stemmer dukket opp, kjempegøy!!

Selv var jeg bare såvidt innom, men etter et par landingsrunder var vi 5-6 stykker i en slags formasjon :grin: .

 

fig1.jpg

 

fig2.jpg

 

fig3.jpg

 

fig4.jpg

 

fig5.jpg

 

fig6.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fløy en av de blåe F18, jeg lurer på om det kanskje er jeg som er på et av bildene.

 

Første gangen jeg prøvde det, kan fortelle at force feedbacken i joysticka fikk kjørt seg, og meg da... Vi var vistnok ikke helt enige om enkelte manøvrer.

 

Jeg var ikke klar over at dere fløy så sakte, så 2 ganger så bare dundret jeg rett forbi, har ikke funnet ut hvilken knapp som er luftbremsene enda, hvis dem finnes på F18 da?

 

Hvilken knapp i spillet er det som brukes til å ta screenshot?

 

Og jepp, skal se om jeg får fikset lyden til i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig morsomt i kveld. Mange flygere i aksjon.

Morsomt at det var flere som gjorde dette for første gang. Det gikk kjempebra.

Her er det ene bildet jeg fikk ut av kvelden. Skjermen fryser for noen sekunder når jeg tar bilder så jeg prioriterer ikke det i formasjon.

 

2009-10-20_20-13-6-937_copy.jpg

 

Edit: Skrivefeil

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

HUHEIHVORDETGÅR, enig, i går kveld ble det mye liv på

MP-serveren, og det var ekstra morsomt med så mange nye stemmer på øret. Også artig å se hvor forskjellig opplevelsen blir etter hva slags fly vi har i "hangaren" :grin: . Mye sprek flyvning uansett, og selv om Mustang`en er krevende å fly, var det et imponerende syn å observere flokken som suste avgårde i lav høyde. Like imponerende var det å høre rabalderet fra de samme flyene, når dere tok en lowpass over oss som stod parkert ved flystripa :D . Må si at MP/online begynner å bli slik jeg hadde drømt om, og her er mange muligheter til å utvikle dette til nye høyder!!

 

For meg begynte kvelden med nattflyvning på Gardermoen. Jeg stilte med L-39, mens det på øret foregikk en storstilt navigasjonstur til Kjevik med alt fra B-767 og 737 til diverse jagerfly :D:D . Det var selvsagt nattemørkt og i min iver etter å nå igjen resten, klarte jeg å fly tom for drivstoff. Det endte med spinn fra stor høyde og utskytning i ca 5000 fot, mens jeg i øreklokkene kunne høre fornøyelige landingsprosedyrer rundt Kjevik :grin: . Resten av kvelden ble som før nevnt tilbragt i dagslys på Edwards, og "der borte" var det nesten som å være på flyshow !! Tykjeartig :D .

 

mul5.jpg

 

mul2.jpg

 

mul3.jpg

 

mul4.jpg

Bl.a. deltok en av Nordamerikas raskeste Cessna 172.... :grin:

 

mul1.jpg

 

Som Pål, sleit også jeg med å ta bilder, så jeg har ikke de største flokkene. For hver eksponering frøs PCen i flere sekunder, og alle fløy fra meg. Ikke rart med så mange fly i lufta online. Ellers fløt alt raskt og realistisk, så MP-serveren funker som bare fankern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en kveld med artig flyging!

 

Vi startet med Mooney fly, men siden noen av oss, (les jeg), ikke hadde samme scenery installert, og heller ikke samme fly, så ble det visuelle inntrykket litt rart...

Merkelig å se at noen kan letter fra under rullebanen...

 

Første bildet er fra en felles take-off:

2009-10-21_mooney1.jpg

 

Her lander Pål på en flyplass, som for meg ikke eksisterer...

2009-10-21_mooney2.jpg

 

Nu har vi flyttet over til Reno/Stead, og igjen så har vi en felles take-off:

2009-10-21_Mustang1.jpg

 

Etter at jeg mistet server forbindelsen en liten stund, så byttet jeg over til Ekstra 300S, men siden Ernie og Pål fremdeles fløy Mustang P51D, og jeg ikke hadde noen som helst sjangse å ta dem igjen, så fløy jeg mot dem...

2009-10-21_Ekstra-Mustang1.jpg

 

Dette ser kanskje ut som en krasj, men neida, har man rein og klar kurs, så ungår man det:

2009-10-21_Ekstra-Mustang2.jpg

 

Kennth var innom og fløy litt av vært, blant annet F18, men her ser det ut som han flyr 737, i allefall hos meg:

2009-10-21_Ekstra-737.jpg

 

Og til slutt så ble det en liten line-up før vi tok kvelden:

2009-10-21_Ekstra-Mustang3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...