Ivar Skaugstad Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 [size:20pt][color:#FF0000][font:Fixedsys]FLIGHT CANCELLED[/font][/color][/size] Under FLG09 vil Norwegian Eagles ha Alaska som tema. Planen er å sette opp ett opplegg hvor samtlige piloter får kjørt seg i ugjestfritt miljø, kun ved hjelp av de enkleste navigasjonsmetoder. I den anledning finner jeg det passende at vi markerer får forflyttning av verdensdel med en real "long haul". Flytiden til Juneau er ikke all verden, men man blir uansett nødt til å velge noe annet enn 737 denne gang pga. avstanden. Because of the extreme geography of Southeastern Alaska, land flat enough for airport facilities is at a premium. One of these few areas is the current location of the airport: the Mendenhall Wetlands State Game Refuge, a vastly diverse and ecologically critical region rich with plant life, small mammals, birds, several species of salmon, even Black and Brown bears and Bald Eagles. The original airstrip was built in the 1930s, and no environmental impact analysis was performed at that time. The area currently housing the terminal and runways had to be filled in and part of the Gastineau Channel had to be dredged before the airport, in its current incarnation, could be built. The airport is the only way in and out of the city, with exception of the Alaska Marine Highway and cargo ships traversing the Inside Passage. In the past, concerns have been raised over the safety of the airport, which is comparatively quite small, with the amount of air traffic it receives. In addition to frequent arrivals and departures from hubs such as Anchorage and Seattle/Tacoma, the airport also has daily and/or weekly service to smaller regional communities, a floatplane runway/docking area, and a heliport. Three major construction projects are planned at the airport in the next few years. An airport terminal renovation project will be the first comprehensive upgrade to the passenger facilities in over twenty years and will provide for better flow through the passenger screening process. The airfield maintenance facilities project will provide much needed room for storage and servicing of snow removal equipment. The runway safety area project will extend the runway at both ends and improve taxiways to meet Federal Aviation Administration requirements. -------------------------------------------------------- Det går ingen direkterute mellom Oslo og Juneau i virkeligheten, men vi som uansett har slik god fantasi kan jo velge oss fly, samt flyselskap selv. [size:11pt]Søndag 4. Oktober 2009 [/size] Oslo, Gardermoen (ENGM) - Juneau Intl, AK (PAJN) Departure time: 09:45 UTC (11:45 NO local time) Enroute time: 8h 15min Arrival time: 18:00 UTC (10:00 AK local time) Route: OSVIG UP615 KVD DCT ASGUR DCT 7000E DCT 7306N DCT 7827N DCT 8055N DCT 8068N DCT 75N10 DCT COTLO DCT YXY J536 SSR Distance: 3566 NM ------------------------------------------------------- Scenery: Glacier Bay Part 1 Glacier Bay Part 2 Kart: http://www.airnav.com/airport/PAJN ------------------------------------------------------ Selv flyr jeg rundt i Alaska daglig. Jeg kan med sikkerhet si at de pilotene som blir med på denne turen, vil få en helt fantastisk opplevelse! Sceneryet som er linket til er freeware, men har kvalitet langt over det meste av payware. Sceneryet er stort og omfattende, jeg vil anbefale alle å sjekke om det virker før man setter ut på langtur. Jeg har selv fløyet denne ruten tidligere og husker den godt ennå, omfattende bildemateriale og historie finner dere her: Oslo - Juneau! [color:#FF0000]Slik at ikke alle sammen forsvinner ut av cockpit og setter seg foran tven på stua, har jeg lagt inn oblatoriske "cockpit timer" underveis. Dette er tidspunker hvor samtlige skal være tilstede slik at vi kan prate og ha det hyggelig (som vi alltid har!) på Teamspeak. (ts.vaccsca.org -> Norwegian Eagles). Disse tidspunktene er 1300-1400 UTC, 1600-1700 UTC.[/color] Jeg ser fram til å fly denne turen sammen med dere, da vi vil bli værende i Alaska i høst. Håper så mange som mulig har anledning til å bli med! Er du klar for en fantastisk onaturopplevelse i godt selskap? Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg er IKKE med, og oppfordrer alle andre til å støtte opp C1 CPT i Norge, 18-20z http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=503732#Post503732 Siter
Kai Dreyer Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Boikot! Dette er totalt unødvendig Ivar når det er en NORSK CPT denne dagen... Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Skrevet 2. oktober 2009 Air Canada (ACA375) Boeing 767-300ER. Gate 49 Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Skal dere fly via OSVID? :whistle: Siter
Magnus F. Meese Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Boikot!Dette er totalt unødvendig Ivar når det er en NORSK CPT denne dagen... Når det er sagt, så må jeg si at jeg ikke er imot NE og Alaska-opplegget, men jeg er fulstendig imot timingen, Ivar. Selv står jeg på Seattle Tacoma (etter en damkryssing og diverse hops i USA tidligere i år) og flyr opp til Juneau innen uka er omme for å bli med i Alaska utover høst og vinter. Det er CPT i Norge kanskje en gang i måneden, at en NE-tur som denne blir lagt til akkuratt denne datoen er ikke nødvendig. :blush: Det som dog kan sies er at de ferreste vil være hypp på en ny tur når de akkuratt har landet en 8-timer, så timingen er fremdeles ikke på topp Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Skrevet 2. oktober 2009 Jeg må værlig innrømme at jeg ikke forstår hva som er så galt? Vi er jo trygt nede i Juneau før CPT'en starter. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Skrevet 2. oktober 2009 Jeg ser at flere av dere har endret innleggende deres, jeg må på det sterkeste få si at jeg synes slik "boikott" holdning ikke burde finne sted. Å putte slike meninger inn i ett innlegg som er ment som ett tilbud for alle for å samle en gjeng synes jeg er svært så upassende. Det er nesten så jeg forventer en beklagelse.. Siter
Espen Sæther Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 om jeg er tilbake i norge til da støtter jeg opp Ivar.. men skal komme meg jorda rundt så prioriterer dette før denne turen, men kanskje jeg rekker kanskje ikke.. Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Ehm, nei det er dere ikke. I starten var det 18:15UTC, og for å være helt ærlig så vil jeg si 90% sikkert at ingen av de som flyr til Alaska vil velge å hoppe rett til Gardermoen. Siter
Lars Hassel Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Der føler jeg meg truffet, og kommer derfor med en liten unnskydning på dette! Når det er sagt, så er vel ikke sjangsen så stor for at dere kommer og flyr etter 8 timer+ i luften! ..tror jeg! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Skrevet 2. oktober 2009 For mitt vedkommende kunne jeg godt tenkt meg å fyre opp propellene for en runde på Gardermoen etter å ha landet i Juneau, men når jeg får slike tilbakemeldinger vet jeg ikke hvorvidt jeg ønsker å støtte kandidaten. :eek: Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg ville vel foreslått avgang 0900z eller tidligere. Av erfaring vet vi jo at NE har en lei tendens til å komme seg sent avgårde. I tillegg går turen vestover mest sansynlig i motvind, så det kan være greit å ha litt å gå på.... Da blir det i tillegg tid til en kjapp pause før CPT Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Skrevet 2. oktober 2009 Alternativt kunne man flyttet turen til neste helg, inn i de sene nattetimer av FLG. Dette kommer dog i konflikt med OSL real time, men avgangen vil jo uansett skje fra Gardermoen. Istedet for å hakke løs, prøv heller å komme med løsninger som Gunnar. Hva mener VACCSCA gjengen om dette? Siter
A L Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Tja, jeg forstår at det ikke er den rette dagen, men når det er sagt er Norwegian Eagles noe som er utenfor VACCSCA. Klart man skal støtte opp en slik CPT, men å la denne tråden gå utover Ivar som enkeltperson blir for dumt. Han har satt opp flightene slik at de ike koliderer med CPTen, og det burde holde, hva folk da velger og gjære får være opp til dem pease :whistle: Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Nå tillhører jeg riktignok ikke "VACCSCA-gjengen", men: Jeg tror enkelte her inne kan ha godt av å lære litt "conflict management". At timing av denne turen ikke er den beste er jeg forsåvidt enig i, og ble selv utsatt for et liknende tilfelle av særdeles dårlig timing. Trafikkmengden var så som så, og det var magre marginer mellom "bestått" og "for lite trafikk" den dagen. Å få vite at man nesten gikk glipp av C1 grunnet lite trafikk er ikke hyggelig... Når det gjelder konflikten: første steg bør alltid være å foreslå alternativer, og når jeg skulle ha min CPT ble det blandt annet foreslått å utsette avgangen til Norwegian Eagles slik at den ville falle innenfor CPT. Denne gangen viser Ivar faktisk noe mer vilje til å tilpasse til CPT, selv om det skal sies at jeg ikke er enig i "flettemetoden" hvor estimert annkomst er nøyaktig samme tidspunkt som starten på CPT. Selv kommer jeg verken til å fly med Norwegian Eagles eller til CPT denne dagen, men det er også utelukkende på grunn av det som skjer i den virkerlige verden. Det å først fly en 8-timers tur for så å fly noen småturer har jeg gjort før, men jeg setter pris på en halvtimes pause mellom slagene.... Og Ivar; sjekk ruten, du har en liten feil i første punkt :whistle: Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Dette virker som en flott tur Ivar! Rekkevidden er godt innenfor verdens beste allround fly,nemlig Boeing 757 :grin: Im in! Og til dere som roper boikott etc etc.Hva i svarte??? Har ikke de fleste av oss møtt opp på allverdens treninger og checkout kanskje.For min del har endel private ting gått i dass,pga jeg vil gi ATC trafikk,og stilt til opp for ATC. Og her har vi t.o.m tid til og rekke Check outen! Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Hvorfor ikke bare gjøre det meget enkelt og snu ruten til eastbound istedenfor og beregne ankomst innenfor CPT utsjekken? Selv har jeg jo vatsim som 2prioritet bakom en altfor ofte nevn fritidsyssel så jeg verken vurderer NE tur eller CPT dekning men ser ikke store forskjellen på å fly turen i feil retning og forandre detta til noe positivt heller og bidra med trafikk for utsjekkskandidaten! God tur enten den ene eller andre veien og lykke til med utsjekk PKJ! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Skrevet 3. oktober 2009 Rett og slett fordi Gardermoen er en kjedelig flyplass.. Gunnar, feilen er sett og rettet opp. Nå forstod jeg "spøken" din. :grin: Siter
AMO Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg er IKKE med' date=' og oppfordrer alle andre til å støtte opp C1 CPT i Norge, 18-20z http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=503732#Post503732 [/quote'] Hadde jeg vært mr.Skaugstad her, hadde jeg qoutet innlegget, endret det til min fordel og postet i din tråd, Per-Kristian. Makan til frekkhet har jeg ikke sett på lenge! Hold deg til CPT'en din du og gi blaffen i om folk vil fly i din sone eller ikke når du har CPT'en din. Folk velger selv, og personlig hadde jeg ikke giddi å støtte deg i dette tilfellet ene og alene på grunn av måten du går frem ovenfor andre. Så kan du selv ha det så godt. Man høster som man sår... Siter
Petter Tandberg Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 For min egen del er jeg glad turen ble avlyst iom. at jeg ikke kunne få vært med i dag, men blir GLEDELIG med en annen dag. Håper du bare utsetter denne, Ivar, ikke kansellerer den for godt Når det er sagt, så må det jo kunne være lov å ta initiativ her, uavhengig av alle andre type events osv. Klart folk bør støtte C1 CPT's, men det betyr jo ikke at disse har enerett på trafikken. Snarere tvert imot er det bra at pilotene kan få flere alternativer å velge mellom. En boikott som det er snakk om her er bare tullball! Siter
Joakim Hagen Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Ganske teit av dere å reagere sånn dere gjorde da. Her laget Ivar en sjanse for de som ville gjøre noe annet. Det var frivelig. Ikke tvungent.. Siter
per berge Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Im out of words. :sleep: Er det mulig å få til en krangel av noe sånt altså? Skjerp dere folkens. Dere skal være venner i morra, neste uke og uka etter det igjen og forhåpentligvis i lang tid fremover. Ha det kos med simmen istedenfor å lage "virtuelle" krangler,,,ja jeg greide bare ikke la være å bruke det utrykket nå :grin: Shake hands og ha det gøy. Det er det alt handler om. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Skrevet 6. oktober 2009 Jeg er nok redd denne flighten er innstilt, iallefall noen måneder! Kanskje vi tar turen igjen til neste høst? Måten jeg følte meg "behandlet" på av enkelte mer eller mindre "brautende" personer har lagt en middels stor demper på iveren og motivasjonen på å planlegge framtidige turer. Det krever faktisk en del tid, og er det noe man ikke har nok av er det fritid. For min del kunne jeg svirret rundt med fantasien min verden over, men Norwegian Eagles baserer seg på konseptet på å gi andre mulighten til å oppleve noe annet enn å fly Trondheim - Oslo med 737'ern.. At VACCSCA ville gått tapt med 5-8 piloter, når de i utgangspunktet har flusst med fly, fortsatt smeller i dørene på denne måten finner jeg noe skuffende. På en annen side føler jeg at forumsdeltakerne, og VATSIM sine brukere fortjener å få muligheten til å oppleve noe litt annet enn å krysse TGA.. Jeg vil derfor arrangere 3 turer iløpet av FLG. Jeg har planlagt med to turer på lørdag, og en tur på søndag. Minst en av turene VIL finne sted under OSL RealTime. Hvis det viser seg at enkeltindivider med alt for sterke meninger begynner å "boikotte" disse turene da 2-3 timer av de 24 som er planlagt på RealTime tydeligvis har alt for stor innvirkning på eventet.. Vel, den eller de personene vil isåfall påse at ivrige flightsimmere må ta sin egen fantasi til hjelp i framtiden! Jeg oppfordrer derfor alle "sterke personligheter" her på forumet om å tenke nøye igjennom hvorvidt det er nødvendig å lage slikt blest for noe så lite. Handling -> Konsekvens. Det viktigste er at vi alle trives i hverandres nærvær, og at vi sammen kan glede oss over vår hobby. Om noen piloter ønsker å fly ett annet sted i verden burde på ingen måte "hetses" av sentrale personer innenfor en så stor organsiasjon som VACCSCA. Vi sees på FLG! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Skrevet 6. oktober 2009 Da har første "uenig PM" dukket opp.. Kjør på folkens, er det flere som virkelig tror jeg kommer til å arrangere turene midt under de "hotteste" tidene slik at OSL blir helt tom for trafikk? Hvis det er flere som mener dette vil jeg gjerne høre det, fortrinnsvis på PM. Siter
Espen Sæther Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 jeg synes vascca atc/styre osv begynner å gå over stokk å stein om de nermest "klager" over turer under FLG er jo håpløst.. nei jeg for min del stiller ikke opp under FLG 24h Realtime.. er uenig at det er den helgen. nei har booket turer men de blir nå ledige for andre, fortsetter heller rundt jorden jeg, for dette begynner å bli håpløst! Siter
Anders Henriksen Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Hei Ivar. Jeg tror jeg snakker for de aller fleste når jeg synes at denne tråden har utviklet seg veldig uheldig, fra det som i utgangspunktet skulle bli nok en vellyket "gutta på tur" flight med norwegian eagles. Jeg synes enkelte her inne burde gå i seg selv og komme med en unnskyldning. Måten Ivar som har lagt opp til en kjempetur blir møtt på synes jeg er svært uheldig. Jeg ser du nevner VACCSCA flere ganger Ivar, dette håper jeg du skjønner er så langt ifra VACCSCA sin holdning i saken som du kan komme. Dette er enkeltinviders private meninger og ingenting annet og må for all del ikke sees på som VACCSCA's holdning til dette. Derimot har vi og våre ATC'er hatt stor glede av turene deres og det håper jeg virkelig vi kan få til i fremtiden også! Kan også nevne at en av disse "boikotterne" startet en tråd på VACCSCA's forum om samme sak hvor en oppfordret til boikott, denne ble umiddelbart slettet så fort jeg så den. Hva som blir postet her inne kan dessverre ikke jeg gjøre noe med, det får være opp til moderatorene til fs.no. Videre så håper jeg du får arrangert en tur med gutta igjen Ivar så fort som mulig, dere er som alltid veldig velkommen i skandinavisk luftrom om det er under CPTer eller ikke Med vennlig hilsen, Anders Henriksen Norwegian FIR Director VACCSCA Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Vel, jeg synes da det er unødvendig å lage en krangel av dette. Jeg skjønner at dere ønsker å arrangere NE under FLG, og jeg skjønner faktisk også nå at du velger å legge en av flightene under Realtimet. Det er mye mulig vi fortjener dette egentlig. Beklager så meget, har fått roet hode litt ned og tenkt over saken og ser hva du mener Ivar. Det er jo trossalt et 24 timers event, og det burde være mulig å finne tid til å både fly litt under realtime og under NE. For all del fortsett med det dere driver med Ivar. Jeg ønsker ovenfor alle å beklage for det jeg har skrevet om Norwegian Eagles, jeg skjønner at folk blir irriterte og jeg burde ha tenkt meg om et par ganger før jeg skrev det jeg skrev. Min reaksjon var nok ikke riktig, og når jeg tenker tilbake så tror jeg det ble skrevet uten å tenke meg om noe jeg beklager sterkt. Så kan dere vel lure på hvorfor i alle dager jeg skriver alt dette? Rett og slett fordi jeg ser at jeg har gjort noe "dumt" og fordi jeg ønsker at vi kan legge saken død og ikke ha en stor diskusjon om det her på forumet. I tilleg skjønner jeg hva dere mener og folk burde få lov til å gjøre som de vil Espen, jeg håper du tenker om igjen og flyr litt under realtime også For dere som fortsatt ikke helt har skjønt poenget mitt: Unnskyld. Edit: Videre så ønsker jeg bare å si at jeg syntes det har vært veldig koselig å fly på Norwegian Eagles turer, sist ned til Kroatsia. Jeg håper Ivar fortsetter å arrangere disse turene, og dersom jeg har PC som går ann å fly på så kan det tilogmed hende jeg hiver meg med på turer under FLG dersom jeg ikke er satt opp som ATC. Whatever good it is, så ønsker jeg å ønske Ivar lykke til med Norwegian Eagles og håper så mange som mulig deltar på NE, bare det ikke går veeldig mye ut over Realtime trafikken. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.