Gå til innhold

Norwegian Eagles to Juneau, Alaska! [CANCELLED!]


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Positivt tilbakemelding Anders. Det er godt å se at du som leder av Nowegian FIR, og andre i Vaccsca's ledelse har samme standpunkt i denne saken,og er på samme linje som det jeg syns er rimelig at man bør være.

Som du er inne på,har jo NE bidratt med mye trafikk til det norske luftrom gjennom å alltid hatt avgang fra ENGM, og et par ganger andre norske flyplasser.

Så får vi håpe vi unngår slike diskusjoner i framtiden nå som vi har klarhet i hva det offiselle synspunktet i denne saken er. :)

 

Edit:

Enda mer positivt, at Per Kristian ser at dette ikke har vært gynnende for miljøet å lage en diskusjon ut av.

Også positivt at du vil slå et slag for ENBD.

Gratulerer med C1 rating!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord Andreas!

 

Jeg vil få understreke at jeg på ingen måte kaster meg over hele VACCSCA staben (da jeg forøvrig er der selv..) Har god dialog med så og si alle, foruten enkeltindivider som rett og slett kolliderer med meg selv da samtlige parter har en sterk personlighet og sterke meninger. Jeg må beklage om det ble lagt fram slik at selve organisasjonen VACCSCA var det "onde får", det er altså ikke tilfellet. Jeg tror disse "personlighetene" jeg har snakket om har en viss anelse om at det angår dem. Jeg vil på det sterekeste oppfordre dere til å følge Andreas sitt eksempel, hvor han konkret og profisjonellt sier sin mening uten å sverte noen.

 

Jeg må si jeg blir litt overrasket over at noen faktisk hadde startet en "boikott tråd" på VACCSCA sitt forum! Dog vet jeg ikke hvem denne personen er, men jeg må ærlig innrømme at jeg forventer en viss modenhet av personer.. Det er helt greit å være uenig med noen, men miljøet er for lite til at vi kan "boikotte" og stenge/henge ut personer.

 

Når det gjelder FLG må vi rett og slett belage oss på å dele på det som finnes av piloter og kontrollere. Det blir for dumt om man ikke skal kunne arrangere noe parallelt med FLG, når skal man ellers få tid til foredragene og andre aktiviteter som arrangeres av FLG komiteen selv?

 

Jeg forstår godt at kontrollerne (da jeg har en del timer selv bak scopen etter flere år i "bransjen") ønsker mest mulig trafikk, det er jo en naturlighet! Men når det kommer til stykke kan vi desverre ikke være grådige. Man for heller dele på det som er av ildsjeler istedet for å tvinge dem til å velge "side".

 

Jeg vil poengtere at jeg gjør mitt beste for å kunne arrangere Norwegian Eagles i samarbed med eventer i regi av VACCSCA, men det er mange faktorer som spiller inn som av og til gjør dette svært vanskelig. Det er noen personer her inne som rett og slett har av den oppfattning at jeg arrangerer Norwegian Eagles som ett motstykke til eventene til VACCSCA, noe som er en farlig tankegang.. Både VACCSCA og Norwegian Eagles har som ett mål å gi pilotene muligheter for å delta på eventer og fly-in, det ere viktig at vi jobber sammen og er litt "etterpåklok" istedet på å slenge "tags" oss imellom.

 

Hva sier dere? Skal vi dele på det som er av ressusjer og gjøre det beste ut av det, eller vil kan komme til det punktet hvor enmannsforetak vil forsvinne pga. manglende støtte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at vi har kommet til det punktet hvor vi har fått ytret våre meninger og er klare for å shake hands og gi hverandre en god klapp på skulderen!

 

Jeg håper at både Norwegian Eagles og VACCSCA har fått gått usvertet fra denne ytringen som har funnet sted.

 

En ting er iallefall sikkert, det skal bli en forrykende helg på Gardermoen! Vi skal finne den "gyldne middelvei" hvor både FLG teamet, VACCSCA og Norwegian Eagles er representert, i skjønn forening! Tross alt skal ha samme tak over hodet vårt 48 timer til ende!

 

Jeg rekker ut min hånd for ett vennlig håndtrykk med likesinnede som er bitt av luftfartsbasillen! Gleder meg til å møte dere alle i egen person!

 

Sammen er vi sterke! :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...