Gå til innhold

flykart ??


Sten Arne Bryde

Anbefalte innlegg

Jeg anbefaler Jeppesen-kart. Det er de som brukes i Real life(ombord i flyene) av de fleste flyselskap. De er i hendig format og er beregnet til å henge på holderen på stikka, og er hullet i standarden til flykart. AIP-kartene i A4-format er vel mer et offisielt dokument til kontorbruk.

Men vil du spe på den dårlige økonomien i LV bør du kjøpe AIP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nakshop selger ikke jeppesen i papir format, bare route flight kart, jeg har både Jeppesen på CD, Jeppesen Enroute kart og AIP

 

2. AIP går fint (faktisk som en drøm) å feste på "stikke", jeg bruker selv CH flight sim yoke PRO, og i går fant jeg en veldig bra løsning.

 

3.Permene på AIP er ikke dårlig kvalitet(ikke de jeg har i hevrtfall)

 

4. Braathens er ett av mange fly som bruker AIP kart i A4 format.

 

PIRK PIRK "[blink]"

 

[ 03-05-2002, 15:19: Endret av: Julian Barratt-Due ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kenneth Lima:

quote:

4. Braathens er ett av mange fly som bruker AIP kart i A4 format.

Du mener vel ikke seriøst at Braathens bruker A4-format på yoke'en?!

Joda, de gjør nok det, har sett det på World Air Routes filmen, men jeg må jo innrømme at jeg har sett Jeppesen størelse kart også.

 

Jo "[stort nå skal du høre:

 

Jeg tok to litt tykke strikker rundt en notat bok, og bandt den fast til yoken(notat bok, er nesten den eneste tingen som passe med høyde og bredde på yoken), på notats boken tok jeg en klype(lik type som den pilotene har på yoken i real life)og vips! så hadde jeg klart det "[stort

En ting jeg også gjorde:

Jeg tok en strik rundt boken, og hang på en notis blokk, hvor jeg kan skrive metar reports, clearence, osv.

 

Høres kansje litt snodig ut, men det er en veldig bra løsning, og ser ikke det minste rart ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har nettopp vært på posten og hentet dokumentbunken fra AIP.

sikkert 2-3 kilo med papir.

Her var det virkelig mye intressant lesestoff.

Inneholder det meste om luftrafikkbestemmelser i Norge,karter,SID/STAR,frekvenser,oppdateringer,enrouter,de aller fleste flyplasser til og med oversikt over fugletrekk!! Dette er et must for å fly online.

Linken til hele herligheten finner du i filbiblioteket her på flightsim.no under "kart" Ellers går det fint an å bruke kartene som du kan laste ned fra filbiblioteket,de er ikke helt oppdaterte,men det er ikke så mye avvik så vidt jeg kan se.

Jeg synes det er helt ok med A4 format da synet og alderen krever sitt(passert 40)Blir kanskje ikke "groundet" på grunn av alder som simmer?

 

Lykke til!

mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Per Bråtebæk:

til og med oversikt over fugletrekk!! Dette er et must for å fly online.

Mange løse fugler som flyr online? "[stort

 

Seriøst, AIP er kjempebra, selv om en fort går lei alle oppdateringene. Er du lat (som meg), og oppdaterer permene sjelden, tar det fort 6-8 timer å få kjørt gjennom alle oppdateringene... Grøss, men etterpå er alt så bra så "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...