Gå til innhold

Virtuell flyklubb??


Ernst K.Furuhatt

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Tjoohooo, dette begynner å rulle riktig vei :D .

Einar, det der begynner å likne farlig mye på desertering fra VATSIM/NATO :o :grin: .

 

Johan, det skal bli rikelig anledning til å fly warbirds ;) .

Ikke sant Morten!?

 

Ellers ser det ut som Geir-Finstad og gjengen allerede har et tilsvarende opplegg ferdig utviklet. Vi kommer til å ta noen prøveturer for å teste dette rent teknisk, som oppkobling til server og TeamSpeak og slikt, så kommer det en liten rapport om våre erfaringer. Etter det slipper flere til, så får vi se hvor det bærer hen :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MP Serveren må dere bruke når dere vil. Den står på raske linjer og er utmerket for formasjons flyvning, det er teamspeak på samme adresse, der kan dere lage deres egen linje om dere vil....men dette kan bli artig,,,lag en klubb hytte etc, så kjører vi i gang. Vi flyr mye Wardbirds, i formasjon, loffer rundt, og øver på display etc.

 

Takker og bukker Geir!

Kunne du ha gitt en kort fremgangsmåte for å koble på denne serveren?.....

 

(Har faktisk ikke kommet så langt at jeg har klart å koble FSX til MP... :blush: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Så klart .... en ting, i Teamspeak, kan dere lage deres egen kanal, om man vil være litt for seg selv med com.. god flytur :-)

 

PS. den står ikke med krasj detection nå, pga testing for flg...

 

1.Du går inn på Multiplayer i FSX og velger LOKAL NETWORK (LAN)

 

2.Setter inn navnet ditt.

 

3. Klikker sign in

 

4.Velger connetc directly i neste skjermbilde.

 

5.setter inn ip...81.191.83.138

 

6. Trykker find sessions.

 

Serveren gir deg nå alle parametere, dvs real weather, all realisme på fult..( pass på overspeed, stress og kolisjon)

 

7. Du velger fly, Posisjon du vil starte fra.( Serveren gir deg realtid, dvs skal du fly i Norge på kvelden er det mørkt, men lyst i USA etc.

 

8 Klikker ok.

 

9. Nå kan du velge join session, eller dele cocpit med en annen, om han har satt opp dette

 

Lykke til..

 

Teamspeak brukes til komunikasjon og TSserver er på samme adresse som MP...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jepp, Gunnar og jeg tar noen testrunder i helga, så får vi se hvor dette bærer hen. Serveren har som nevnt real-tid, så hvis dette blir kveldsaktivitet er det mørkt i Norge. Det betyr for oss klubbflygere at vi må finne oss en møteplass andre steder med dagslys. Sånn sett er Tongass Fjords et fantastisk fint VFR-område, så det spørs om ikke klubben blir dradd i gang der borte. Vi er også stor fan av A2A Cub, så det er store sjanser for at "inngangsbilletten" blir dette sceneryet og Cub`en, men vi er selvsagt åpne for andre forslag(??).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Dette med realtime har det hvert mange diskusjoner rundt, noen ønsker realtime, og noen ønsker offset time, dvs når du kommer hjemm fra jobb, har spist middag og skal sette deg ned ved simmulatorer og fly, så er det greit at det er dagslys.....så dette kan vi jo ta en avstemmning på senere, jeg er av den som ønsker og fly i Norge med dagslys, om kvelden. (hysj, hysj, og det er jeg som setter opp serveren) Så hva hadde det optimale for dere hvert gutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hmmm, interessen ser ut til å holde seg :D .

 

Dette med realtime har det hvert mange diskusjoner rundt, noen ønsker realtime, og noen ønsker offset time, dvs når du kommer hjemm fra jobb, har spist middag og skal sette deg ned ved simmulatorer og fly, så er det greit at det er dagslys.....så dette kan vi jo ta en avstemmning på senere, jeg er av den som ønsker og fly i Norge med dagslys, om kvelden. (hysj, hysj, og det er jeg som setter opp serveren) Så hva hadde det optimale for dere hvert gutter?

 

Jeg må innrømme at jeg liker å ha kontroll med både tid på døgnet og hva slags vær man flyr i, enten man velger scenery fra Alaska eller flyr i Norge. Klubben skal jo ha lav terskel for deltakelse, og enten man flyr Cub eller warbirds er det alltids fordel med dagslys og brukbart vær :) . Synes også det kan være greit å begrense sikten til 20 miles, da det gir bedre flyt enn uendelig sikt. Ellers er jeg tillhenger av full realisme, kanskje med unntak av å skru av krasj-detektor når man trener formasjonsflyvning :whistle: .

Dette har jeg tru på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Små fly tur i dag.... Flightplan og estimerte tidspunkter for turen, det er et greit vær i dag tror jeg, serveren går på realweater, og naturen er flott. La oss bli så mange som mulig.

 

Her er info og tider, om dere skal fly senere en kl 20, så gå til den flyplass som gjelder for den tiden du skal fly. Vell møtt:

 

Yakutat(PAYA) to Burwash(CYDB) Start kl 20.15

 

http://www.flightsimlan.com/MP_MAPS/PAYA_CYDB.pdf

 

Aircraft: Cessna Skylane 182S or Simular

Distance: 114 Flight time: 01:00

Flight level: 110 Cruising speed: 140

Departure: Rwy 11 Yakutat (Yakutat/United States)

N59°30,20' W139°39,61' Elevation: 33 Var: E 22° ATIS: 000,000

Destination: Burwash (Burwash/Canada)

N61°22,27' W139°02,43' Elevation: 2644 Var: E 23° ATIS: 000,000

 

 

Burwash(CYDB) to Carmacks(CEX4) Start ETD kl 21.30

 

http://www.flightsimlan.com/MP_MAPS/CYDB_CEX4.pdf

 

Aircraft: Cessna Skylane 182S or Simular

Distance: 93 Flight time: 00:51

Flight level: 110 Cruising speed: 140

Departure: Rwy 10 Burwash (Burwash/Canada)

N61°22,27' W139°02,43' Elevation: 2644 Var: E 23° ATIS: 000,000

Destination: Carmacks (Carmacks/Canada)

N62°07,00' W136°11,00' Elevation: 1768 Var: E 24° ATIS: 000,000

 

Carmacks(CEX4) to McQuesten(CFP4) Start ETD kl 22.30

 

http://www.flightsimlan.com/MP_MAPS/CEX4_CFP4.pdf

 

Aircraft: Cessna Skylane 182S or Simular

Distance: 97 Flight time: 00:53

Flight level: 120 Cruising speed: 140

Departure: Rwy 09 Carmacks (Carmacks/Canada)

N62°07,00' W136°11,00' Elevation: 1768 Var: E 24° ATIS: 000,000

Destination: McQuesten (McQuesten/Canada)

N63°36,00' W137°34,00' Elevation: 1499 Var: E 25° ATIS: 000,000

 

McQuesten(CFP4) to Eagle(PAEA) Start ETD kl 23.30

 

http://www.flightsimlan.com/MP_MAPS/CFP4_PAEA.pdf

 

Aircraft: Cessna Skylane 182S

Distance: 117 Flight time: 01:01

Flight level: 120 Cruising speed: 140

Departure: Rwy 09 McQuesten (McQuesten/Canada)

N63°36,00' W137°34,00' Elevation: 1499 Var: E 25° ATIS: 000,000

Destination: Eagle (Eagle/United States)

N64°46,58' W141°09,06' Elevation: 879 Var: E 24° ATIS: 000,000

 

FS SERVER PÅ ADRESSE 81.191.83.138 Teamspeak på samme adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

DET kaller jeg proffe forberedelser :D !

Nå blir det spennende å se om vi blir mange? Og om teamspeak blir like traurig som i går kveld :mad: . Jeg kunne høre dere, men jeg fikk ikke kontakt andre veien. Bra med flere turer, så får jeg anledning til å teste andre headsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Hei Ernst, ja jeg så du hadde problemer, defor jeg lagde denne guiden på teamspeak, følger du denne skal det gå greit... Og for dere Warbidrs boys...dere kan lage deres egen kanal, slik at dere kan "jobbe i fred og ro", også praktisk når man øver på formasjons flyvning og har behov for og gi manøver triggere...

 

Setter opp en liten guide her som kommer snart på hvordan koble opp mot mp server også... God tur folkens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takk skal du ha Geir, du er makalaus :D !!

 

hvordan er det med dere Warbirds gutta? Hva skal dere fly osv? Noe formasjon?

 

...... :grin: vi er vel ingen "warbirdsgutta" riktig enda.

Denne klubb-idèen er bare i startgropa, og vi trenger å få MP/Online til å funke for alle som er interessert før det blir avansert flyvning med warbirds ;) . Geir Ove er så generøs at han lar oss få ta del i deres server med ferdige prosedyrer, så da må vi bare takkeåbukke å benytte oss av tilbudet. Så får vi se hvor dette bærer hen. Anbefaler så mange som mulig å bli med på kveldens nav-tur for overkommelige småfly.

 

PS. Det har ingen hensikt å møte opp i jagerfly eller store passasjerfly av ymse fabrikater. Denne turen er for tradisjonelle småfly, og skal man ha glede av slik flyvning, bør alle ha fly med tilsvarende egenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Hei , denne er åpen for alle, og vi flyr rett som det er MD11 etc. Når det gjelder rettningslinjer er det ikke mange, bare ikke slik kamazake flyvning som vi har sett tidligere rundt om, normal høfflighet, fortelle når du er på finale, når du liner upp på rnw etc....god tur...vell møtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...