Gå til innhold

Gardermoen Realtime/Overload 24h under FLG?


Per-kristian Jensen

Anbefalte innlegg

Heisann! Satt å tenkte litt høyt med folk på Skype og vi fant ut at det kunne vært veldig bra meg et 24 timers event på Gardermoen sammen helgen, da enten Gardermoen Realtime eller Gardermoen Overload. Tanken er da at vi staffer om realistisk og har et realtime event under FLG. Dette har blitt gjort en gang tidligere med stor suksess under FLG06 så tror det kan bli veldig bra dersom vi får nok ATCer som engasjerer seg for dette.

 

Årsaken til at jeg tror et 24 timers event vil være realistisk er at jeg tror de fleste ATCene som kommer på FLG og skal sitte ATC gjerne vil sitte så lenge om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, jeg syns at et realtime event er en mye bedre idé.

 

Mye pga at et overload ikke er veldig realistisk, med masse flybevegelser på et par timer, selvfølgelig morsomt, men siden alle atc er delvis samlet, så er et realtime mye mer interesant for min del;)

 

Ikke opp til meg og avgjøre, men håper virkelig på realtime!

 

Mvh Lars Hassel

Approach controller Vaccsca

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med et real time event ja, dog har jeg ikke rettet dette mot et 24-timers event pga trafikkmengde nattestid (og ATC blir jo slitne til slutt :grin:).

 

Hvordan føler dere det blir dersom man i perioder med liten eller ingen trafikk nattestid legger inn "falske" ruter? Eller trenger ATC hviletiden på natten? :)

 

Men er det satt noen date for FLG? Finner ikke det i hovedtråden om det heller.

 

9. - 11. oktober. Følg med på www.flightsimlan.com .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være helt ærlig Werner. Vi har allerede snakket med Morten, samt flere ATCer og vi ønsker å gå for 24 timers event. Jeg jobber allerede med å kartlegge ruter. Btw kom på Skype?

 

Realtime er mye morsommere og et 24 timers event er realistisk å få til. Hvis det er ønskelig kan vi stå for oppsett av ruter m.m

 

Lite trafikk er realistisk og det er formålet med Realtime.

 

Som sagt så holder jeg på med å legge inn rutene fra OSL.no i et notepad dokument for så føre over til Excel.

Årsaken til at jeg allerede har startet med dette er at jeg stod for samme jobben sist Realtime og følte at jeg fikk det greit til.

 

I tilleg har Lars Hassel sagt at han kan ta på seg ansvaret å snakke med OSL ang. mulighet for å få vite Ankomst gater for å sette sammen connecting flights. Foreløpig vet jeg ikke hvor mye tfc det vil bli på natten men det meste vil bli post og evt Charter ankomster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mats Brendesæter

Realtime er perfekt. Da slipper vi kaos og vi får en fin realistisk flyt. Dette må skrives på alle flightsimvegger i verden :) Det er en del avganger og det er vell meningen å få alle booket så det blir skikkelig opplegg dette :) Ser kanon fram til det. Ser det er en del nyheter som aldri kommer ut på Vatsim.net. Er det ikke litt greit å få det inn der. Og kanskje like viktig vacc-sag.org som er Tyskland som er jo en av de regjerende nasjonene på Vatsim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allrede sagt at det ikke blir sim på FLG. Les i FLG tråden for å få vite hvorfor.

 

Jeg ser for meg at vi starter realtime event Fredag 2000 Norsk tid til Lørdag 2000 norsk tid. Vi som kommer på FLG for å sitte ATC vil nok neppe gjøre mye annet enn å sitte ATC, og vi trenger vel tross alt bare CTR/APP/TWR på natterstid. Ser for meg at vi følger real ATC schedules også da, dersom det er mulig å finne ut av.

 

Har foreløpig fått lagt inn Avganger på Fredags kveld og er oppe i 39 bevegelser på 4 timer. Men så kommer jo ankomster i tilleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel greit om man her deler opp atc-øktene med 6/12timers vakter av gangen kanskje? Men mulig det er noe sånt du sikter til PKJ "Ser for meg at vi følger real ATC schedules også da, dersom det er mulig å finne ut av."

 

Om jeg kan få vært med på FLG vet jeg lite om men eventet derimot skal jeg garantert være med på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

realtime er jo at du booker flight.

du booker arrivial eller departure ¨på engm, da må du legge inn eks; SAS557 departure time 17.54. da må du være klar til å ta av med sas557 klokken 17.54, selfølgelig forsinkelser på opp til et par min lar seg vell gjøre. men i hovedsak skal du være klar til å ta av til oppgitt tidspunkt.

rute å slikt har jeg skjønt får du tilsendt av PKJ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til informasjon

 

Som mange av dere har sett har jeg fått jobben med å ta hånd om alt det vatsimrelaterte på FLG'09. Jeg har jobbet i et par måneder allerede med det praktiske som godkjenninger fra Board of Governors og lignende, og det meste av det begynner å komme på plass.

 

Etter at denne tråden ble laget har jeg fått med meg mange ildsjeler innenfor Vatsimmiljøet, og jeg kan dermed bekrefte at vi vil ha et 24-timers "Gardermoen real time event". Vi har kommet langt på kort tid, og håper dette er noe alle setter pris på :)

 

Bookingsystem for flighter vil komme når ting begynner å nærme seg. En egen tråd vil bli opprettet på vACCSCA-formuet for ATC-påmelding og organisering.

 

Følg med! :)

 

Werner Rafteseth

Vatsimansvarlig

FLG'09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...