Andreas Lygre Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=566002 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Flygeren som ble tvunget til å nødlande et Jas Gripen-fly torsdag, glemte etter alt å dømme å folde ut landingshjulene før han skulle lande. Med så lang utdanning til en så dyr penge, hvordan i alle dager kan en bli så glemsk da? Flygeren, som forlot flyet uskadd etter nødlandingen, har selv forklart at han ikke foldet ut landingshjulene ved å flytte en spake fra «innfelt» til «utfoldet», Rett og slett mennskelig svikt står det.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 I Norge har vi hatt minst 2 F 16 som har landet gear up, så vi skal ikke le for høyt av svenskene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Så er vi igang igjen med "hvordan kan det være mulig?". Det kan skje med hvem som helst under de rette omstendighetene. Spesielt i fly med én flyger. Sånn er det - så man får kjempe imot at slikt skjer så godt man kan. -My two cents! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Sant så sies, men det som forundrer meg er jo sjekklister, antar det er noe piloter i alle klasser er imprentet med.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Petersson Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 I Norge har vi hatt minst 2 F 16 som har landet gear up, så vi skal ikke le for høyt av svenskene. Bare i Bodø har det skjedd 3 ganger, alle innenfor samme år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arvid Lillerud Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Gjaldt ikke de norske tilfellene kun take-off? Tror det var en case med at noen pilotas i de tidlige F-16 årene dro opp hjulhåndtaket for tidlig, med den konsekvens at forkantflap`n gikk opp, og maskinen satte seg på centerline-tanken. Correct me if i`m wrong. A r v i d Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 You have been corrected. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Strengehagen Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Tja, VG har dermed gjort jobben for havarikomisjonen ser jeg. Enkelt og gret svelget av publikum. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 At man glemmer foldespaken er helt menneskelig. Selv om det finnes sjekklister, alarmsystemer og at spaken er delvis formet som et hjul for å redusere risikoen for feil, så "glemmer" allikevel folk å folde ut foldespaken hver eneste dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Trenger jo ikkke noe havarikomisjon så lenge man har dette forumet :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Tja, VG har dermed gjort jobben for havarikomisjonen ser jeg. Enkelt og gret svelget av publikum. VG siterer Dagens Nyheter, som igjen siterer flotiljesjefen. Han burde definitivt være en god kilde i denne delen av prosessen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Har jagerfly noen config. warning for å hindre dette? De flyr jo gjerne lavt uten å skulle lande. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.