Gå til innhold

Årets flytur til Danmark!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Førstkommende lørdag reiser jeg, John A. Moen fra forumet og en annen kompis til Danmark. Med oss har vi LN-NKF, en Cessna 172R anno 2008, flykart, telt, sovepose og cash!

 

Flyturen starter på Notodden, vi flyr så over til Jarlsberg hvor vi plukker opp John som skal være co-pilot på turen sørover. Etter å ha passert landegrensen til Sverige svinger vi etterhvert i rettning Skagen, for så å lande på Ålborg lufthavn etter ca. 1h 40min i luften. Her blir vi boende på en campingplass i 1-2 dager før vi tar turen videre.

 

Vi har ennå ikke fastsatt noen rute, men planen er å sette kursen for Læsø, hvor teltet under vingen blir vårt bopell i 1-2 netter. Vi flyr dernest nordover igjen, kanskje med en "taxfree" stop innom Gøteborg før vi ender opp i Norge igjen.

 

Denne turen har jeg sett fram til lenge! Været er ikke noe å snakke om engang, bestillingen på knallvær er allerede blitt fakturert av værgudene!

 

Er det andre forumister som har gode tips og råd til hva vi bør få med oss på denne turen når vi først er i de forskjellige distriktene? :)

 

Bilder og storyline vil selvfølgelig komme etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Læsø er der hvertfald 1 ting, som er mye spændende. Det er nogle hytter, hvor man udvinder salt fra vandet omkring disse hytter. Jeg var selv der sidste år, og det var ganske spændende, og noget helt anderledes salt end du du kan købe i et supermarked. Ellers kig her: http://www.laesoe.dk/default.asp?PageID=4 Læsø er ikke særlig stor og uden særlig højde bakker. faktisk er det en ret flad ø. Så en cykel, vil kanskje ikke være dårlig at leje derovre, også bruge den til at komme rundt.

 

I Aalborg er der rigtig mange ting. Er helt sikker på, at http://www.visitaalborg.com/ kan give dig nogle gode informationer om Aalborg, hvad der er i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en knalltur! Og husk at når dere lander på Læsø, så vit at det aller første flyet som landet på den øya kom fra Jarlsberg. Det skjedde på 1930-tallet (så vidt jeg husker), og da var det ikke flyplass der ....

(det dreide seg visst om en nødlanding)

 

Ha en strålende tur! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, været bliver formodentlig ikke super henover weekenden. I det meste af Danmark kommer den til at stå på regn, regn og regn. Men det kan kanskje nå at ændre sig inden dere lander i Aalborg. God tur i hvert fald! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første regnskyllen kommer nok utover natten her i Kongsberg. Det vil i etterkant av denne fronten være lavt skydekke og regnbyger, ikke noe vær å krysse vannet mellom Sverige og Danmark med..

 

I morgen kommer det nok en skur iløpet av ettermiddagen, men så snart denne har passert vil det være noe roligere forhold.

Vi får se hva satelittbildene og analysene sier i morgen, men slik det ser ut nå blir det avreise i morgen ettermiddag/kveld så snart fronten har passert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sitter fortsatt i Kongsberg i påvente av bedre vær. Dagen i dag har vært preget av lave skyer og jevn yr/regn.

 

Vår forhåpning er å komme oss avgårde i morgen tidlig, med Gøteborg som første stopp (Liseberg må oppleves på turen!) før vi fortsetter over til Danmark. TAF'en melder lave skyer og noe dårlig sikt, men vi får se hva morgendagen bringer. Jeg har tro på solens kraft! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...