Bjørn J. Jensen Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Holder litt på med et Scenery over Hamar for øyeblikket. Har lagt fotosceneryet og watermasks og nå gjenstår det å sette på litt skog og bygninger. Mulig jeg fikser litt på Stafsberg i samme slengen hvis det ikke er gjort fra før? Har desverre ikke fått med så mye områder rundt grunnet mangel på bilder fra Virtual Earth som jeg bruker i programmet. Her er i hvertfall to bilder. Flere kommer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Flott Bjørn! Nyter Kjeller-pakka di ofte, så jeg gleder meg til mer av samme kaliber Ser nydelig ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Ser bra ut dette her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Bråtebæk Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Dette ser svært lovende ut.Gleder meg til dette. Har bodd både på Kjeller og Hamar,så jeg kjenner meg godt igjen på begge sceneryene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Har sakte begynt med å plassere trær. Det tar jaggu lenger tid enn man skulle tro.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 It´s all in the details.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Tok noen bygninger nå. Er 6 bgl filer totalt å sette på.. Må finpusse litt på kystlinjene ser jeg.. :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Er det noen som har laget Stafsberg fra før må dere skrike ut nå! Pusler litt med den selv nå, men det kommer ikke til å bli noe custom lagde bygninger Jeg tviler sterkt på om den ser ut som i virkeligheten, men de fleste bygningene er plassert der det er bygninger på kart fra google osv.. Med litt autogen: Bonus: Taxiways er ferdige. Nå gjenstår bare litt finpussing på flyplassen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Kjempemessig! Ser bildet på kort finale RWY 33 og kjenner meg veldig godt igjen der med hvordan Stavsbergskogen ligger rundt flyplassen og delvis dekker hangaren lengst sør på vestsiden av banen; bra jobb! Det mangler kraftig skogvekst i den andre enden av rullebanen for at det skal bli helt knall, spesielt på høydene nordvest for banen! Et bilde om du trenger: http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=128411 Og fler: http://www1.airpics.com/view/58889/Private/Reims-Cessna-F172/LN-ASA/Hamar-Stafsberg-Norway/ http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=56928 http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=56929 http://www1.airpics.com/view/66418/Private/Let-L-23-Super-Blanik/LN-GPR/Hamar-Stafsberg-Norway/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Takker for bildene! Hadde ikke lagt på skogvekst eller hus rundt hele flyplassen på disse bildene, men gjorde det i etterkant i går. Kan legge ved noen fler bilder etter skolen Men jeg kom til å tenke på en ting ang. rettigheter til bildene jeg har brukt fra VirtuelEarth serveren.. I såfall får jeg bare lage flyplassen med området rundt den.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Bjørn. Dette så kjempebra ut. Og jeg gleder meg til du er ferdig med dette scenery, Jeg liker å fly en del i mine hjemtrakter og Hamar ENHA er en flyplass jeg lenge har irritert meg over i default. Ei stusselig stripe rett fram og ferdig med det. Dette du lager er jo helt konge. Glimrende.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Det blir jo flott å få ENHA inn i "ruta" jeg flyr mellom ENGM og ENFG. Har noen få bilder av ENHA jeg kan sende deg, Bjørn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Tusen takk til Andrew for hjelp! Har nå sakte begynt litt på Tower.. Får se om jeg klarer å legge på texturer da :grin: Husk at det er første gang jeg gjør dette her... Sammenligning: http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=56928 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Har laget ferdig modellen i Sketchup, litt kluss i kantene, det får heller være, men hva gjør jeg nå? :grin: Uff det er ikke lett dette her.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Uff bare problemer jo. Hvorfor toppen er "vekk" kan en jo lure på.. Det er jaggu et mysterium. OK, hva vil dere? Skal jeg heller konsentrere meg over å lage Stafsberg skikkelig og heller bare ha et lite område rundt med fotoscenery (som på Kjeller), eller skal jeg heller lage over et større område, men med mindre detaljert flyplass? For dette krever både tid og mye plass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Bergman Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 lag Stafsberg skikkelig ... :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Ja da har man begynt med gmax i stedet.. Uff så mye vanskeligere det er Menmen, her er starten på en ny modell av tårnet: JADDDAAAAAA! Endelig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Har laget et nytt og mindre fotoscenery. Nå gjenstår kun å plassere autogen bygninger og gjøre litt endringer med trærne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Dette er veldig veldig bra!! Blir alle bygg like bra som tårnet så blir det veldig bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simon seim Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 utrolig bra er denne til FSX eller fs9? vil gjerne ha denne godbiten under hjulene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Herlig! Du er flink til dette her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Du er konge, Bjørn! Ingen mulighet for at du vil lage noe sånt til FS9...? :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.