Gå til innhold

ENGM overload *4*


Anbefalte innlegg

Takk for et flott event folkens! Jeg tok av klokken 20.00 og fløy til ENVA (CNO380). Her er noen få bilder fra eventet:

 

ENGMoverload.jpg

 

Pushing back:

ENGMoverload2.jpg

 

"Ready for take off at A7 for runway 19 left"

ENGMoverload5.jpg

 

Bilde fra hjemturen til ENGM:

ENGMoverload4.jpg

 

Og dette ble tatt rett før eventet sluttet (22.57):

ENGMoverload3.jpg

 

Legg gjerne igjen en kommentar til bildene eller eventet :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra bilder, men de er ikke så veldig fine de SB flyene... :eek:

Det var veldig morsomt å fly i dag, selvom den første flighten gikk dårligere enn den siste.

 

Legger til et bilde fra Short final EIDW. Noe feil i cockpit? ;)

EIDW.jpg

Det var desverre ikke ATC på Dublin i kveld, men jeg kom meg ned. Jeg fikk problemer med

ruta under innflygning, men alt gikk på skinner med stor hjelp fra EGPX_1_CTR. :grin:

 

Kjempe morsom event, som sagt, og håper det ikke blir så lenge til neste gang :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man legger vel ikke ut ett bilde fra flighten for å bli "hakket" på fordi man ikke gjør det slik man gjør på "ækte.." Noen oppfatter det som konstruktiv kritikk, mens andre skyr å legge ut bilder av cockpit i skrekk av å bli kommentert på alt som ikke gjøre slik det gjøres på "ækte.." ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil ikke kritisere noen;), jeg så generelt at kunne veldig mye da han har hektet seg på ILS og Gs, det er faktisk ikke så mange som ha rpmdg som kan dette, men det er bare tips om hvordan en kan bli bedre, det jeg mente med å sette flaps åp fmcen var at da fikk man oppgit hvilken landingsfart man skal ha:) så vet man det, det er opptil Mads om han vil følge rådene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg spurte faktisk om noen kunne forteller om det var noe feil, for jeg er ikke 100% med PMDG :) Jeg mener at jeg brukte flaps og speed fra FMC, men jeg glemte jo faktisk å beregne fuel før avreise på ENTO :) Må huske det til neste gang.

 

Ivar: Forsåvidt er det riktig som du sier, men jeg ville faktisk vite hva som var galt, for jeg er jo nok så "ny" med denne flotte damen :)

 

Aleksander: Jeg er ikke helt med når dere sier "sette QNH"- Hvordan gjør det dette? Og hvor ser jeg hvilken QNH som er riktig?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er ny med PMDG kan jeg bare si en ting: å det er at du må ha lært fort:D

 

Qnh er lufttrykket i luften. Standard QNH er 1013. I dette tilfelelt en 737NG kan man trykke på STD som er den knappen som er markert med en rød ring:

EIDW-1.jpg

Denne må du trykke på når den blir gul når du er på vei opp til din cruise høyde, på INIT REF i Fmcen kan du velge TRANS alt som er transition altiude det er den høyden man skal sette over til Standar QNH 1013, det er for å få den rette høyden når du kommer over den såkalte trans alt. Så du trykker på STD når den blir gul når du stiger så trykker du på STD når den ramma blir gul når du er i decent. Standard Transition altiude er 7000ft.

 

Så var det det å finne ut hva QNHen var da:) Hvis du bruker realwheater som active sky eller squawkbox sitt vær så har du real. da kan du gå i squawkbox chatten og skrive= .metar EIDW i dette tilfellet EIDW er da den flyplassen du landa på på bilde, dusseldorf(?). Da får du opp hele metaren og qnhen er inkludert der, men der er mye enklere å trykke på STD(den knappen med rød ring på bildet i dette innlegget så trykker du bare på "B" på tastaturet ditt s stilelr PMDG automatisk inn Qnhen;)

 

Håper du skjønner det:)

 

EDIT: har også markert med rød runding der den ramma som blir GUL når man kommer under transtion altitude og må sette QNH:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløy en tur EIDW-EGNM i går, og det gikk opp for meg at jeg skjønte det med QNH. Jeg fikk også til en helt brukbar landing på ILS, og av en eller annen grunn var dette en av de beste turene mine, og alt gikk som planlagt ved hjelp av London Controll og EIDW APP. :) Kjempe gøy med VATSIM nå altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...