Paulo Fernandes Skrevet 31. mai 2009 Skrevet 31. mai 2009 Takk for et flott event folkens! Jeg tok av klokken 20.00 og fløy til ENVA (CNO380). Her er noen få bilder fra eventet: Pushing back: "Ready for take off at A7 for runway 19 left" Bilde fra hjemturen til ENGM: Og dette ble tatt rett før eventet sluttet (22.57): Legg gjerne igjen en kommentar til bildene eller eventet Siter
Mads Hjemmen Skrevet 31. mai 2009 Skrevet 31. mai 2009 Kjempe bra bilder, men de er ikke så veldig fine de SB flyene... :eek: Det var veldig morsomt å fly i dag, selvom den første flighten gikk dårligere enn den siste. Legger til et bilde fra Short final EIDW. Noe feil i cockpit? Det var desverre ikke ATC på Dublin i kveld, men jeg kom meg ned. Jeg fikk problemer med ruta under innflygning, men alt gikk på skinner med stor hjelp fra EGPX_1_CTR. :grin: Kjempe morsom event, som sagt, og håper det ikke blir så lenge til neste gang Siter
Lars Hassel Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Litt mye fuel der på final eller Mads? hehe Siter
Åge Storli Berg Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 og qnh... Dere har begge fine bilder! Siter
A L Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 160? jaja, trengs vel kanskje når man har så å si fulle tanker Siter
Mateusz Kostrzewa Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Fine bilder, men: at A7 for runway 19 left Her er det noe muffins Siter
Tom Arild Hansen Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Fine bilder! Hva slags program er det du bruker for kartet der Paulo? Det var mye sprekere enn MAP i ServInfo i hvertfall. Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Er vel google earth med et innlegg: vatsim forumet Flotte bilder:) Siter
Kjartan berg Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Bilde nr.4 var jo aldeles nydelig! Kan du sende meg det så jeg kan bruke det som bakgrunnsbilde Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 PrivatAir, Piper Cheyenne IIXL på climbout fra Gardermoen i rettning Molde! Siter
K L Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 fine bilder: feil i cockpit...heading ikke satt i tilfellet go around! Siter
Paulo Fernandes Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Skrevet 2. juni 2009 Bra turen din gikk bra Mads! Lite feil på bildet Husk å sette QNH! Siter
Aleksander Maaland Skrevet 3. juni 2009 Skrevet 3. juni 2009 Mads, som de to andre sier QNH å heading:) Men det ser heller ikke ut som du har valgt landings flaps på fmcen din, det kan du velge ved å trykke på init ref under nedstigning så kan du velge hvilken landings flaps du vil ha, da kommer landingsfarten din automatisk vise ved den digitale horizontalen. Siter
Emil Topstad Skrevet 3. juni 2009 Skrevet 3. juni 2009 Flotte bilder! Er dette en Boeing 737-700? eller er det jeg som har feil? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 3. juni 2009 Skrevet 3. juni 2009 Man legger vel ikke ut ett bilde fra flighten for å bli "hakket" på fordi man ikke gjør det slik man gjør på "ækte.." Noen oppfatter det som konstruktiv kritikk, mens andre skyr å legge ut bilder av cockpit i skrekk av å bli kommentert på alt som ikke gjøre slik det gjøres på "ækte.." Siter
Aleksander Maaland Skrevet 3. juni 2009 Skrevet 3. juni 2009 jeg vil ikke kritisere noen;), jeg så generelt at kunne veldig mye da han har hektet seg på ILS og Gs, det er faktisk ikke så mange som ha rpmdg som kan dette, men det er bare tips om hvordan en kan bli bedre, det jeg mente med å sette flaps åp fmcen var at da fikk man oppgit hvilken landingsfart man skal ha:) så vet man det, det er opptil Mads om han vil følge rådene Siter
Mads Hjemmen Skrevet 3. juni 2009 Skrevet 3. juni 2009 ja, jeg spurte faktisk om noen kunne forteller om det var noe feil, for jeg er ikke 100% med PMDG Jeg mener at jeg brukte flaps og speed fra FMC, men jeg glemte jo faktisk å beregne fuel før avreise på ENTO Må huske det til neste gang. Ivar: Forsåvidt er det riktig som du sier, men jeg ville faktisk vite hva som var galt, for jeg er jo nok så "ny" med denne flotte damen Aleksander: Jeg er ikke helt med når dere sier "sette QNH"- Hvordan gjør det dette? Og hvor ser jeg hvilken QNH som er riktig? Siter
Aleksander Maaland Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 Hvis du er ny med PMDG kan jeg bare si en ting: å det er at du må ha lært fort:D Qnh er lufttrykket i luften. Standard QNH er 1013. I dette tilfelelt en 737NG kan man trykke på STD som er den knappen som er markert med en rød ring: Denne må du trykke på når den blir gul når du er på vei opp til din cruise høyde, på INIT REF i Fmcen kan du velge TRANS alt som er transition altiude det er den høyden man skal sette over til Standar QNH 1013, det er for å få den rette høyden når du kommer over den såkalte trans alt. Så du trykker på STD når den blir gul når du stiger så trykker du på STD når den ramma blir gul når du er i decent. Standard Transition altiude er 7000ft. Så var det det å finne ut hva QNHen var da:) Hvis du bruker realwheater som active sky eller squawkbox sitt vær så har du real. da kan du gå i squawkbox chatten og skrive= .metar EIDW i dette tilfellet EIDW er da den flyplassen du landa på på bilde, dusseldorf(?). Da får du opp hele metaren og qnhen er inkludert der, men der er mye enklere å trykke på STD(den knappen med rød ring på bildet i dette innlegget så trykker du bare på "B" på tastaturet ditt s stilelr PMDG automatisk inn Qnhen;) Håper du skjønner det:) EDIT: har også markert med rød runding der den ramma som blir GUL når man kommer under transtion altitude og må sette QNH:) Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 Standard Transition altiude er 7000ft. ... i Norge, vel og merke. Og selv her har vi unntak; Fagernes (ENFG) har 6000ft. I Dublin (EIDW) er det 5000ft... Siter
Mads Hjemmen Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 Ja, det med Metar har jeg fått til, det er bare hvordan å stille inn QNH som var problemet:) takk Alex:) Siter
Mads Hjemmen Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 Fløy en tur EIDW-EGNM i går, og det gikk opp for meg at jeg skjønte det med QNH. Jeg fikk også til en helt brukbar landing på ILS, og av en eller annen grunn var dette en av de beste turene mine, og alt gikk som planlagt ved hjelp av London Controll og EIDW APP. Kjempe gøy med VATSIM nå altså Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 Qnh er lufttrykket i luften. QNH er lufttrykket ved havoverflaten kalibrert etter ISA (International Standard Atmosphere) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.