Gå til innhold

Flyplassen du liker best??


Marius Kaniewski

Anbefalte innlegg

Rejse/spottermæssigt: Københavns lufthavn, Kastrup, EKCH/CPH.

 

Den har et mye blandet utvalg af selskaper, nogle sjeldne fugle kommer også ind imellem.

 

Men akitektonisk er det kanskje Chek Lap Kok i Hong Kong. Kan rigtig godt li' Norman Fosters bygninger, og denne er ingen undtagelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si at schipol (EHAM) er veeldig inntresang å min soleklare favoritt.

på en klar 2.plass kommer John Lennon Airport i Liverpool absolutt vert å ta turen innom.

åpå 3. plass kommer Alta (ENAT)inntresang for rw.29 har ikke ILS å mye fjell rundt, i tillegg havner du i vannet begge veier om du feilberegner;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

CDG i Paris er et flyplasshelvete! Nesten ingen som snakker engelsk, og så har de klart det mesterstykket å gi samme navn til to forskjellige terminaler :mad: Er et par år siden jeg var der, så det er mulig at de har klart å døpe om den ene terminalen. Gardermoen og Bodø er OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er jeg for flyplasser med flytrafikk, har egentlig ingen favoritter. :)

 

Den mest interessante jeg har vært på må dog være på Zanzibar, det var hovedsakelig et bygg med en åpning mot flyplassen og en åpning mot "hovedveien" (Dører? Det har vi i-ikke sett). Ellers var det noen benker til manuell gjennomsøking av bagasje og en halvhjertet bygget skranke til passkontroll :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, jeg må si at dette er en ganske vanskelig spørsmål, spesiellt hvis vi tar for oss norge.

 

Men om jeg kunne rangert 3 stk, så hadde nok dette blitt rekkefølgen:

1: Bardufoss, ENDU

2: Svartnes - Vardø, ENSS

3: Jarlsberg, ENJB

 

Bardufoss med sine uforglemmelige fjell på rundt 5000" i kontrollsonen!

Vardø med sine ville omgivelser, og arktisk klima.

Og Jarlsberg til slutt med sitt utrolig gode GA miljø, og kort "veg/luft" til det meste;)

 

Et bilde jeg tok fra LN-YZA under innflyvning til Jarlsberg for ett par uker siden. Ser utrolig godt hvor lang stripa faktisk har vært. Stripa er skrenket inn omtrendt like mye i begge ender.

SDC10205.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...