Gå til innhold

Norwegian Eagles - Palma de Mallorca - Søn 3. Mai!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Siden dette er vår åpningsflight har vi valgt å innføre mest mulig åpenhet rundt det hele, det ENESTE kravet vi har for dere som piloter er at dere finner veien til flyplassen, vet å kommunisere med flygeledere på VATSIM samt at dere er pålogget TEAMSPEAK under flighten. Dette er tross alt en sosial event!

 

Forøvrig skal dere vite at jeg nå har vært igjennom VATSIM statistikken på de pilotene jeg føler ikke er "helt der" hvor jeg ønsker at Norwegian Eagles nivået skal ligge. De respektive har fått tilstendt en PM. Dette er ikke for å "luke ut" noen, men som arrangør ønsker jeg at pilotene som deltar skal ha MINST gjennomsnittlig forståelde og kunnskap om VATSIM etc. I tillegg kan dette bidra til at enkelte får lysten til å videreutvikle sine kunnskaper slik at de kan delta på våre turer.

Håper dere har forståelse for valget

 

En groupflight er da et supert utgangspunkt for en som er ny i forhold kommunisering med atc? Vi har alle startet en plass?

Om vedkommende kan å navigere og fly flyet, og har basis kunnskaper ang. komunikasjon så ser eg ingen problem i at en deltar i groupflight. Sosial event open kun for proffe da eller? :crazy:

 

Uansett, VATSIM er open skies så alle kan ta seg en flytur uavhengig av gruppe eller ikke ;)

 

God tur alle sammen! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Tore - Så klart skal ikke jeg eller noen andre nekte noen å fly group lfight på noen som helst måte. Men når det blir en såpass stor trafikkmengde på en gang passer det dårlig både for oss og ATC at hvis må hjelpe de som kanskje sliter litt.

 

Alle har startet ett sted og det skal de nokk gjøre også, men tror nok kanskje ikke at dette er det riktige eventet..

:)

 

Til alle de som er scenery freaks deriblandt meg så finnes det LEPA scenery her

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig! Er straks på tur ned til cockpit.

 

HUSK Å SETTE "NORWEGIAN EAGLES" i remarks;) Så høres vi på ts.vaccsca.org -> Norwegian Eagles (de av dere som ikke er registrert kan gjøre dette gratis på noen sekunder i TS programmet.

 

Her er en liten pre-flight brief:

 

>>> ENGM (OSLO/GARDERMOEN) <<<

METAR 031441Z 21003KT 110V280 9999 FEW049 BKN065 13/M03 Q1014 NOSIG

TAF 031400Z 0315/0415 VRB05KT 9999 FEW040 BKN080

 

Significant weather chart Europe

 

Upper wind and temperature Europe FL390

 

>>> LEPA (PALMA DE MALLORCA) <<<

METAR 031430Z 23010KT 200V270 9999 FEW035 24/07 Q1022 NOSIG

TAF 031139Z 0312/0412 23014KT 9999 FEW040 TX23/0313Z TN08/0403Z

BECMG 0319/0321 03005KT

 

Kilde: www.ippc.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en fantastisk flott tur i går! Utrolig bra at så mange ble med, og ikke minst hadde muligheten til å fullføre! Gleder meg til neste tur, denne blir nok i slutten av Mai da undertegnede skal reise en del denne mnd.

 

Noen få bilder fra gårsdagen finner dere her: http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=478843#Post478843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...