Johan Luiggi Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Sjekk PM Ivar(med mindre du har lest det allerede) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Den er lest Johan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Moen Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Da har jeg også bestemt meg for fly og call. BLX571 Boeing 767-300 Gate 48 (ingen som har klart å ta den etter at den ble ledig uten at jeg har sett det håper jeg?) Glede seg til tur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Siden dette er vår åpningsflight har vi valgt å innføre mest mulig åpenhet rundt det hele, det ENESTE kravet vi har for dere som piloter er at dere finner veien til flyplassen, vet å kommunisere med flygeledere på VATSIM samt at dere er pålogget TEAMSPEAK under flighten. Dette er tross alt en sosial event! Forøvrig skal dere vite at jeg nå har vært igjennom VATSIM statistikken på de pilotene jeg føler ikke er "helt der" hvor jeg ønsker at Norwegian Eagles nivået skal ligge. De respektive har fått tilstendt en PM. Dette er ikke for å "luke ut" noen, men som arrangør ønsker jeg at pilotene som deltar skal ha MINST gjennomsnittlig forståelde og kunnskap om VATSIM etc. I tillegg kan dette bidra til at enkelte får lysten til å videreutvikle sine kunnskaper slik at de kan delta på våre turer. Håper dere har forståelse for valget En groupflight er da et supert utgangspunkt for en som er ny i forhold kommunisering med atc? Vi har alle startet en plass? Om vedkommende kan å navigere og fly flyet, og har basis kunnskaper ang. komunikasjon så ser eg ingen problem i at en deltar i groupflight. Sosial event open kun for proffe da eller? :crazy: Uansett, VATSIM er open skies så alle kan ta seg en flytur uavhengig av gruppe eller ikke God tur alle sammen! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Bernhardsen Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Dette her måtte vel vært en helt ypperlig event for å rekuttere nye folk til VATSIM det her ja. Men en riktig god tur til dere som reiser ned til solfylte Mallorca. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Ville gjerne blitt med, men det får vente til en senere anledning... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Noen "last minute" pilots som joiner? Dere er hjertlig velkommen! Jeg dukker opp på en ledig remote stand med MD-11 FIN1013 Werner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Jan Tore - Så klart skal ikke jeg eller noen andre nekte noen å fly group lfight på noen som helst måte. Men når det blir en såpass stor trafikkmengde på en gang passer det dårlig både for oss og ATC at hvis må hjelpe de som kanskje sliter litt. Alle har startet ett sted og det skal de nokk gjøre også, men tror nok kanskje ikke at dette er det riktige eventet.. Til alle de som er scenery freaks deriblandt meg så finnes det LEPA scenery her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 FS2000? Jeg klarer meg med en afcad :grin:! Gate 50 om en time i min lekre Level-D 767 :grin:! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 hehe Johann er ikke rart du lurer 1. sceneryet funker selv om det er til 2000 2. jeg glemte å linke til updaten som gjør det mulig å bruke den til FS9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mateusz Kostrzewa Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Da får dere bemannet tårn også :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Herlig! Er straks på tur ned til cockpit. HUSK Å SETTE "NORWEGIAN EAGLES" i remarks;) Så høres vi på ts.vaccsca.org -> Norwegian Eagles (de av dere som ikke er registrert kan gjøre dette gratis på noen sekunder i TS programmet. Her er en liten pre-flight brief: >>> ENGM (OSLO/GARDERMOEN) <<< METAR 031441Z 21003KT 110V280 9999 FEW049 BKN065 13/M03 Q1014 NOSIG TAF 031400Z 0315/0415 VRB05KT 9999 FEW040 BKN080 Significant weather chart Europe Upper wind and temperature Europe FL390 >>> LEPA (PALMA DE MALLORCA) <<< METAR 031430Z 23010KT 200V270 9999 FEW035 24/07 Q1022 NOSIG TAF 031139Z 0312/0412 23014KT 9999 FEW040 TX23/0313Z TN08/0403Z BECMG 0319/0321 03005KT Kilde: www.ippc.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Da er jeg kommet på cruise FL390 fra Keflavik,på vei ned til LEPA. ICE1520 Kun 82 pax ombord,så vi går høyt :grin: Vi høres på radioen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Flott Lars-Petter! Og foøvrig, symbolsk sett tar alltid lederen av først, så ingen køsniking her. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 :grin: Roger den er motatt,men jeg måtte ta av før deg nå :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Da venter jeg pâ at loading i FS blir ferdig sâ FMC kan klargjöres, snakkes pâ TS! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Du er fritatt Lars-Petter, kongen før statsministeren;) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Moen Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 fra vatspy: fikk dessverre ikke med alle flyene, ble fryktelig dårlig, så det ble bare dette: akkurat for seint for å få med 767'en som tok av på dette bildet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 FS Krasja og etter at den lagga sâ jeg ikke fikk beveget flyet engang, da velger jeg â melde pass, men knips et bilde over Mokum(Amsterdam)! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Ligger laaangt bak men slenger inn ett over France Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Tok opp temaet på TS også, men er det noen som har planlagt å bli med tilbake? Vi har luktet på muligheten for å evt. fly til Paris istedet da det er ett event der i kveld. Formeninger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Hadde jeg hatt fri i morgen hadde jeg flydd tilbake Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Ble omsider slik at vi fortsetter turen videre til Chambery i Frankrike! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Takk for en fantastisk flott tur i går! Utrolig bra at så mange ble med, og ikke minst hadde muligheten til å fullføre! Gleder meg til neste tur, denne blir nok i slutten av Mai da undertegnede skal reise en del denne mnd. Noen få bilder fra gårsdagen finner dere her: http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=478843#Post478843 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Mardahl Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Ble det noe av de longhaulturene Ivar ? Evt. når blir neste tur med Norwegian Eagles ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Longhaul turene er foreløpig satt på vent til høsten/vinteren setter inn. Det er ennå uklart når neste tur blir, men mest sannsynlig i starten av juni! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.