Gå til innhold

Jumbojet Sola


Øystein Eker

Anbefalte innlegg

quote:

Opprinnelig postet av Krister Bye:

kanskje Anders Presterud vet noe mer og om han fikk tatt bilder av fuglen?

Vet ikke stort, vet bare at den har vært her. Mulig den kun gjorde én low approach. Hadde visst holdt på litt i vest, over havet med diverse air work. Og jeg har dessverre ikke bilder... grrrrr! [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Anders Presterud:

De ba om touch and go på bane i bruk på Sola. Men de ombestemte seg tydeligvis etterhvert og gjorde heller en missed approach, gikk visstnok ned til 20 fot.

Hvor mange kroner sparte KLM på det? Landingsavgift på en 747??? [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster egentlig en landing paa Sola ?

5000 kr [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Joakim Brestrup:

Hvordan uttaler du GRZEGORZ???

Nå blei jeg forbanna! [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

Du ser jo at det er fornavn Georg og etternavn Korycki og det kan vel ikke vere så jæ**** vanskelig å forstå hvordan du uttaler det?

Jeg syns man måtte ta en test for å bli medlem i fs.no så man slipper folk som dette og ikke minst, innlegg som dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av georgkorycki:

Hvor mye koster egentlig en landing paa Sola ?

5000 kr [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

Det fant jeg ut etter litt leting i AIC-A...

99.65kr. pr. påbegynt tonn inntil 75 tonn, deretter 49.83kr. pr. tonn.

Beregnes etter Max Take-off Weight...

Så KLM sparte mellom 21774 og 23369 kroner på å ikke touche Sola, siden 747-400 har MTOW mellom 362875 og 394625 kilo.

Er det rart flyselskap går dukken og ingen vil etablere seg i Norge??? [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finnes det jo årskort/avtale ordninger slik at prisen blir helt annen enn at man betaler for hver enkelt operasjon.En slik ordning har de fleste operatører som opererer ved norske flyplasser.KLM kan foreks.kjøpe årskort for Sola (bare som et eksempel).Hvordan skulle regningen sett ut for oss i Luftforsvaret om vi skulle betalt landingsavgift for hver landing vi foretok?

mvh

Hans Petter Stue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...