Gå til innhold

Hvorfor bruker Kongefamilien SAS


Kristian Viken

Anbefalte innlegg

vel, skal man mellomlande 2 ganger med 737 (overdriving ) Heller skal man ta en non-stop flight og bruke 767-200er. -Det nok en del andre folk med på den 767 som kom fra Arlanda som var med.

Sikkert litt bedre plass i en 767 enn i en 737, eller og det er jo et lite norsk flagg på SAS.... [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Vel, SAS er bra flyselskap (smak og behag selfølgelig) og tviler kongefamilien tenker så mye på hvilket flyselskap dem bruker...

De går jo i japanske klær og da, kanskje dem skulle heller gått i bunad ?

------------------

Vennlig Hilsen

Geir Fjellro Løitegård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er staten som eier en del av SAS... Staten betaler kongens flybilett. Dermed bruker de "statens flyselskap" SAS.

Det flyet som kom fra arlanda som SK4907/SK4907(Ut og inn som samme flightnur, transit)videre til Salt Lake, var egentlig bare et OL-Fly, som ble sendt via osl for å plukke opp prominente gjester.

Hilsen

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Marit har en bror som er flyver i SAS.

De var på bryllupsreise i USA da WTC falt i grus etter terrorangrep ble all flytrafikk innstilt i New York.

Da første SAS-fly fikk tillatelse til å fly over dammen var broren hennes med på flighten tur/retur fordi hun har som de fleste en kjent fobi:flyskrekk det er opplest og vedtatt i massemedia og resten vet dere selv om dere leser aviser eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes også de burde fly med Braathens, selv om de sponses av staten hvis de flyr med SAS, men... de har jo penger selv eller hva??? Jeg syns egentlig de burde hatt et eget fly jeg... for eksempel... Boeing buisniss (skrives det sånn?) Jet... de er jo kule.. eller.. siden de flyr mange lange distanser, så kanskje de burde hatt et litt større fly... mange andre kongelige / presidenter har jo egne fly...

[ 14-02-2002: Endret av: hans schøyen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Sveinung Helgeland:

Staten (kongefamilie og regjering, osv) bruker også Braathens.. for et år eller to tilbake var en Braathens b-737-700 på rundreise i Afrika (helt ned til Cape Town) med regjering eller kongefamilie (husker ikke helt)

Men uansett; skal konge familie til Møre eller andre destinasjoner kun Braathens flyr til, har de ikke mye valg

Det var vel Bondevik regjeringen som var ute på tur, det var vel reportasje om det i flynytt....

-------------------

Vennlig Hilsen

Geir Fjellro Løitegård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jens-Peter Hoel:

Dronning Sonja reiste i dag med BU 4186 fra OSL til KSU. Dette er en rute som NAS flyr for Braathens.

Jens-Peter

 

Nesten riktig. Ruten opereres med 4 avganger daglig med fokker 50 fra NAS, og 2 daglige avganger med 737 fra Braathens.

Mvh

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staten (kongefamilie og regjering, osv) bruker også Braathens.. for et år eller to tilbake var en Braathens b-737-700 på rundreise i Afrika (helt ned til Cape Town) med regjering eller kongefamilie (husker ikke helt)

Men uansett; skal konge familie til Møre eller andre destinasjoner kun Braathens flyr til, har de ikke mye valg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kristian Viken:

Hvorfor bruker Kongefamilien SAS på sine utflukter ?

Det er greit at Sas eier det meste nå at vi kan si at SAS står for Sas Alt Sammen!!

Men allikevel syne jeg de kunne bruke landets ansikt ut av The Norwegian Flag Carrier, Braathens.

Vi må være litt mer stolt av det vi har!

 

Er ikke helt sikker på om du har rett der, har sett kongelige komme ut av Braathes fly mange ganger jeg..

De har brukt SAS i det siste fordi SAS snart skal ta over de fleste rutene i norge, og de har flere fly til dispansjon [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

MVH

Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære landsmenn , Dronningen og jeg har bestemt at vi liker Sas for det er gratis mat ombord på noen turer .

kødda jeg lurer på det samme men de bruker vel braathens i ny og ne hvorfor heller ikke bruke jet falcon fra rnoaf.

kjenner ei flyvertinne i Sas som hadde med kongen og det eneste han gjorde var å lese Se og Hør og sove hehehe [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

jaja gutter det er vel ikke lenge før helge bø er på banen og beskytter kongehuset .

[ 17-02-2002: Endret av: Jan Haakon Ore ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...