Gå til innhold

Karl Andreas Olssøn

Members
  • Innholdsteller

    151
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Karl Andreas Olssøn

  • Bursdag 30. nov. 3

Karl Andreas Olssøn's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Har ca. 160 timer PPL-A, med halehjul,slepe, og nattutsjekk. Utsjekk: Cub, Rally og C-172 Samt 80 timer seilfly.
  2. quote: Opprinnelig postet av Steffen Andre Hustveit: Dette er jo veldig logiskt...! Da blir det jo lettere viss hønene flakser noen centimeter over gulvet hehe. Stemmer ikke det?? Nei.
  3. quote: Opprinnelig postet av Rune Valestrand: Er sugen på å titte på PW-5...har hørt så mye om den, men aldri sett den Kansje jeg kommer innom. Blir det mulighet for en tur i seilflya deres da? Hva er foresten timekravet på PW-5? PW-5 et et fint fly det. Den har vel ingen formelle timekrav. Den blir bl.a brukt under skoling. Det er ingen "hot" maskin for å si det på den måten
  4. quote: Opprinnelig postet av Jakob Jakobsen: Hmm... Jaja. De spurte meg om hvilket crew du jobbet i skjønner du, også sa jeg at jeg ikke visste det. Da skulle de søke igjennom alle crewene sa de.. ..Ok, men de (TG) har ikke oversikten over hvem som jobbet i "Nordre Sving (Crew) " som er en bedrift, helt uavhengi av TG....
  5. Har problemer med å kjøre SB i Widefs. Jeg får koblett med opp med passord og brukernavn, slik at denne blåe skriften dukker opp. Men når jeg så går inn i ATC directory så finner jeg bare "Autodat3" og "Unicom". Jeg kjører som sagt widefs og har instalert SB på laptop'en som jeg kjører som client. Når jeg skal skrive noe i chatvinduet så kommer det opp at jeg er på "invalid frequency", samt at jeg må downloade FSUIPC.dll men den er jo instalert.... Noen som klarer å finne ut av problemet mitt, eller andre som kjører SB i Widefs og kan hjelpe ? [ 31-03-2002, 19:24: Endret av: Karl Andreas Olssøn ]
  6. quote: Opprinnelig postet av Jakob Jakobsen: quote: Opprinnelig postet av Karl Andreas Olssøn: ...hehe...jeg jobber i nordenden. Kanskje jeg har sett noen av dere... Det er ingen i crew'et som heter det sier de... Nei, det er sikkert ikke så rart, for jeg har aldrig jobbet i "data" crew'et". Langt ifra. Jeg jobbet i "Nordre Sving Crew" som drev med salg av Pølser, Hamburgere etc......
  7. ...hehe...jeg jobber i nordenden. Kanskje jeg har sett noen av dere...
  8. quote: Opprinnelig postet av Thomas Flunes: Noen som har spurt om det før? Vel, er det noen glade seilflygere her som skal til Vågå i påsken da? Det skal i alle fall jeg, hehe, gleder meg som en unge... Heisann! Jeg skal nesten til Vågå å fly Holder til på Frya i påsken, som ligger litt lenger syd. Kanskje vi møtes på halvveien
  9. Jada, reiser oppover til Frya fra Hamar i morgen tidlig med transportslep God Påske !
  10. Static port er vel også tilkoblett hastighetsmåleren IAS, om jeg ikke husker feil
  11. Jeg får denne feilmeldingen når jeg skal registrere meg: "ERROR! This page cannot be accessed directly Click Here for the Phoenix Simulation Software home page" Noen som har erfaringer med denne meldingen?
  12. quote: Opprinnelig postet av Kristian Viken: Hvorfor bruker Kongefamilien SAS på sine utflukter ? Det er greit at Sas eier det meste nå at vi kan si at SAS står for Sas Alt Sammen!! .......... ...hehe. Ja om ikke Svenskt Alt Sammen
  13. quote: Opprinnelig postet av Tarjei Lundarvollen: Anbefaler absolutt ATLAS 25H, en kjempetrainer som også er morro å fly når du får mere erfaring. Med en 40 motor i nesa flyr den bedre enn det meste annet. Hehe....har selv hatt en ATLAS 25H, med en 40 FP. Det var en fin maskin det, men den har vel gått ut av produksjon nå. Brukte denne modellen til bl.a seilflysleping og dropping.
  14. Hei ! Linken til pakken fant jegher. Etter min mening, synes jeg motoren er litt i det svakeste laget til dette flyet. Ellers er det vel et greit nybegynner fly. Men har en misstanke om at dette flyet er laget i slik "milk shake" plast. Dette gjør flyet solid til en vissgrad, men det er vanskelig å reparere, noe du kommer til å gjøre mye i starten [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Ville kanskje også ha ventet litt med flottører, da dette er litt mer krevende. Er uhelde ute så "sliter du".. [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] Hadde jeg vært deg, ville jeg kjøpt en ARF ballsa modell, 40 size, med en kraftig motor. Det er mye lettere å lære å fly med en kraftig motor. Mye mindre fare for kritiske flikk/stall situasjoner. Har man tok power, så er det bare å throttle på, og du har flyfart igjen. Har du en svak motor blir dette værre. 40 Size'n er også veldig stabil og fin. Er uhelle ute, er det heller ikke noe problem å lime det sammen igjen. Ønsker deg lykke til med en nye og utfordrende hobby !
  15. quote: Opprinnelig postet av Ivar Hakli: Hei igjen og takker for konstruktiv respons. Karl: Har du noen link til forhandlere av ARF balsa modell, 40 size? og hvilken type mener du med kraftig motor? (det er en hel haug å velge av) Det finnes som sagt mange forhandlere,så her er det bare å velge og vrake. "Norske modeller" synes jeg har mange fine 40 Size trainere. MYM - ARF ferdigfly er greie og billige. Disse modellene får du hos overnevne leverandør. I denne modellen anbefaller jeg en OS 46FX motor. Som tidligere nevnt; kjøp en stor og stabil maskin. De små er ikke noe enklere å fly, heller tvert imot. 20 size synes jeg blir for lite. Det er min mening.
×
×
  • Opprett ny...