Anders Henriksen Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Norwegian Online Day - Hver søndag fra 18.00 - 21.00 Denne gangen: Midtnorge! Copyright © Kjell Arild Bersås - Arliners.net Søndag 1. Mars tar Norwegian Online Day turen til Midtnorge. Flyplasser som Værnes, Vigra, Molde, Kvernerberget og Hovden vil være online denne kvelden fra kl 18.00 - 21.00. Håper mange har muligheten til å bli med etter en stille søndag under Vestlandseventet! ATC ATC som trengs: ENTR_CTR - Bodø Sør Control ENVA_APP - Værnes Approach [color:#000099]Gunnar Seljeseth[/color] ENVA_TWR - Værnes Tower [color:#000099]Anders Merch Grønmyr[/color] ENAL_APP - Vigra Approach [color:#000099]Werner Rafteseth[/color] ENML_TWR - Molde Afis [color:#000099]Magnus Meese[/color] ENKB_APP - Kvernerberget Approach [color:#000099]Anton Brondz[/color] ENOV_TWR - Hovden Afis Kan du delta som ATC, legg inn booking på VACCSCA sin hovedside og nevn gjerne i tråden her at du kan stille. Skulle det bli en voldsom interesse kan vi selvfølgelig åpne flere possisjoner. Teamspeak kanalen til Vaccsca blir brukt for koordinering ATC imellom: ts.vaccsca.org, fint om alle kommer inn der. Piloter Kart finner du her: IPPC Scenery: Norske Flyplasser Anbefalt Flightplaner: ENVA-ENKB ROSEB UZ10 TURSI ENVA-ENAL ROSEB UZ10 BOLNI ENVA-ENML ROSEB UZ10 KVB ENVA-ENOV DCT TRM DCT TAT DCT BVK ENKB-ENVA TURSI UZ10 ROSEB ENKB-ENAL BOLNI ENKB-ENML DCT ENKB-ENOL BOLNI UZ10 VIG DCT BVK ENAL-ENVA BOLNI UZ10 ROSEB ENAL-ENKB BOLNI ENAL-ENML DCT ENAL-ENOV DCT VIG DCT BVK ENML-ENVA KVB UZ10 ROSEB ENML-ENKB DCT KVB ENML-ENAL DCT VIG ENML-ENOV VIG DCT BVK ENOV-ENVA DCT TAT DCT KVB UZ10 ROSEB ENOV-ENKB DCT VIG UZ10 BOLNI ENOV-ENAL DCT VIG ENOV-ENML DCT VIG Husk også at østover så er det oddetall flightlevel (230,250,270,290 osv) og vestover partall flightlevel (220,240,260,280 osv). Velkommen til Midtnorge Søndag 1. Mars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 ENVA_TWR booked! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Ørlandet hadde jo også vært artig om vi fikk dekket denne søndagen?!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anton Brondz Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Kvernberget Approach er min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Supert folkens Ørlandet Approach og Røros Tower blir "nice to have" men hovedpri er de på lista over. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anton Brondz Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 ENAL_APP er forresten allerede booka for de som ville ha den.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Supert folkens Ørlandet Approach og Røros Tower blir "nice to have" men hovedpri er de på lista over. skjønner skjønner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Birger Blomvik Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Pokker !!!!! Og jeg som er på Dombås i vinterferie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Molde er booka, se gjerne litt på AFIS-fraseologi før søndag Dokument angående AFIS: http://www.vaccsca.org/uploads/AFIS%20manual.doc Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Heisan, en mulighet til å prøve den nye .ese-filen med litt trafikk... ENVA_APP, takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg tar ENKB_TWR hvis ikke noen skjærer seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Det må jo være en opening til her! Noen som hadde fattet interesse for at Røros ble booket? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Supert folkens, nå mangler vi bare to possisjoner: ENTR_CTR - Bodø Sør Control ENOV_CTR - Hovden Afis "nice to have" possisjoner ENRO_TWR - Røros Tower [color:#000099]Ivar Skaugstad[/color] ENOL_APP - Ørlandet Approach ENAL_TWR - Vigra Tower ENKB_TWR - Kvernerberget Tower [color:#000099]Sindre Holberg[/color] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Du kan sette meg opp på Røros. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Ahem... ENOV_??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Det viser til at man må ha CTR rating for å bemanne Hovden pga. stor trafikkmengde. Har du ikke sjekket VACCSCA forumet Gunnar? :eek: :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Gleder meg til bra med trafikk på søndag. Legg av noen timer til å fly inn og ut av midt-Norge. Vi hadde en ganske lav trafikkmengde sist søndag på vestlandet så får håpe dette blir bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Moro moro! Jeg skal fly det jeg kan søndag kveld! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hva slags vær blir brukt fra ATC sin side? Actual? Jeg kjører ASX og lar den oppdatere. Greit å vite om jeg kan forvente omtrent det samme ATC været dersom jeg tar en tur. Kjørte en SB4 test i natt. Ingen FSX crash denne gangen, så kanskje det er håp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Om du kjører ActiveSky, så sett den til Vatsim Weather i settings, så skal du ha samme vær som ATC. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 IKKE sett den til VATSIM online weather x) Det har jeg så dårlig erfaring med, om serverne til VATSIM er på trynet da (som de fort kan bli) får du jo utdatert info likevel og ikke noen fordel med å bruke AS. Vi som sitter ATC og nødvendigvis har VATSIM-weather uansett greier å finne været andre plasser om vi ser at aktuelle METAR er utdatert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Vel,min erfaring gjennom 12-1300 timer på Vatsim er motsatt. Active Sky ligger nesten alltid en cycle bak actual weather på Vatsim. De gangene jeg sjekker Vatsimvær opp mot real world,så er de 9 av 10 ganger oppdatert. At Vatsimservewrne er på trynet,ja.. de har vært en smule merkelige nå på nyåret ja,men håper/tror de vil stabilisere seg etterhvert igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Hjelper ikke hvordan det var før, for når VATSIM byttet serversystem (eller hva nå enn de gjorde) i fjor så ble jo hele systemet ustabilt som bare det, både vær, voice og serverne i sin helhet. Med AS er man i allefall sikret vær. Dreier tilbake på topic, om flere føler for å diskutere været får vi åpne en ny post Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Må trekke meg som enva_twr i kveld. Ble kalt ut til jobb på sjøen på 20min varsel i dag så er ikke hjemme før økten er over desverre. Happy landing!!! Anders Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 [color:#FF0000][size:17pt]TÅRNET ER MITT! Røros blir ubemannet i kveld, VÆRNES TWR ER MITT! [/size] [/color]:grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Whooptido :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Klar tale Ivar :grin: Kommer muligens og stresser deg i kveld :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 [color:#FF0000][size:17pt]TÅRNET ER MITT! Røros blir ubemannet i kveld' date=' VÆRNES TWR ER MITT! [/b'][/size] [/color]:grin: Ivar? Kan vi ta en SWAT økt i dag fra sånn ca.. 19-21 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Er det noen som vet hvordan man bytter Callsign uten og måtte gå ut og inn av FSX? Jeg bruker forøvrig FSInn. Gleder meg til ENGM-ENVA-ENAL-ENGM i kveld, med full dekning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 jeg må desverre melde forfall idag Sitter på hytta enda og er ikke hjemme til 18... Mulig jeg dukker opp litt senere, men ingenting er sikkert. Sitter på mobil, så får ikke til å fjerne min booking. Mobilhilsen fra Sindre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.