Gå til innhold

FSX Airports Norway - Oppdatert til 2.1


Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet hardt med koding av parkeringer denne gang, og ellers gjort utallige andre justeringer jeg ikke orker å ramse opp. Stord og Kjevik har fått en kraftig oppgradering hva bygninger angår.

 

Last ned her: http://www.flightsim.no/cgi-bin/file/download.cgi?ID=3971

 

PS: La inn et nytt bilde av påbygg østsiden...og et spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AI trafikk på OSL parkerer feil hos meg..

Koreaneren parkerer ved millitære terminalen og ingen SAS eller NAX fly parkerer ved vanlige gatene foran på hovedterminalen. Det er kun utenlandsfly som parkerer der.

Noe jeg har gjort feil eller mangler? :(

 

La ved et bilde, (gadd ikke vente på at alle taksturene til flyet slulle lastes:P):

http://i269.photobucket.com/albums/jj47/gilera393/hmm-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen .... :grin: Svarer med et spørsmål: Hvilken AI bruker du? Med UT går det som det griner her. Vet ikke hva AI du bruker, men du kan trygt glemme Microsoft AI.

 

Hva Koreaneren angår, er den både feil malt i UT (skal være en 200 og ikke en 400)...og den står hos meg på cargo parking 173, på Torsdager like etter 11:00. (Tror også dagen er feil i UT, men orker ikke hisse meg opp over det, sålenge jeg har en 747 på besøk...)

 

Bildet ditt: Jeg ser en runway som er mørkere enn siste versjon jeg laget. Så du kan umulig vise bilde av nyeste (lastet opp for et par dager siden). For i den versjonen parkerer KALC på rett sted, selv om jeg måtte kode den til KAL (derfor 747-400) for å tvinge den til parking 173 (huttetu, scenerydesign er et helvete) ... :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsike - du gir meg et problem jeg har skygget unna hittil, snilt gjort av deg :grin:

 

Jeg har kodet cargo parking til å passe til *feil* i Ultimate Traffic. Parking 173 er kodet KAL og ikke KALC. Måtte gjøre dette for å unngå konflikt med Gate 50 Heavy.

 

Så derfor...om forumet kan bekrefte at de mest brukte AI programmer (WOAI, MyTraffic) har kodet KALC som KALC og ikke KAL...kan jeg saktens laste opp en endring av parking codes. Og så skal jeg maile Flight1 og påminne de om bugen i påvente av Ultimate Traffic 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan sjekke litt angående SK og DY, men må innrømme jeg kjenner kodene for flyselskaper svært dårlig. Der du sier SK og DY er det vel SAS, SASX og NAX som jeg må forholde meg til.

 

Som jeg sa for et par dager siden: Jeg trenger ennå hjelp med nøyaktig koding av ENGM parkeringer...er ikke spesielt imponert over det jeg selv har smurt sammen...men det er da en start.

 

AFCAD program: Airport Design Editor (ADE). Hele FSX Airports Norway er laget med den. Trenger du mer detaljert info om installasjon, send meg en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen stor nyhet at ADE må ha to forsøk før den "går inn". Mener å ha funnet en noenlunde sikker metode du kan prøve:

 

Installer ADE 1.20.

 

Si JA til å laste ned tutorials mens installasjon pågår.

 

Si JA til å starte ADE med en gang.

 

Gå gjennom config der du setter pather til SDK og FSX.

 

ADE kommer med et vindu om scanning...trykk "scan". Dette tar litt tid.

 

Når ADE er fornøyd, gå ut av ADE.

 

Installer så 1.37 updaten, og gå gjennom det samme på nytt. Du trenger ikke sette pathene denne gang om jeg husker rett, ADE skal bare scanne en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder gule markeringer (jeg har ikke forsøkt dette selv, da jeg liker de hvite.)

 

Håper også at dette er i orden for deg Andrew. KjellerX er vel foreløpig ingen konkurrent til dine flyplasser helt enda. Og vil vel ikke bli det siden utvikleren har stanset prosjektet.

 

Men, tilbake til de gule markeringene. Hvis man installerer da KjellerX, og samtidig legger til en fil og sletter så vil man få gule markeringer. Dessverre ikke noe som kun gjelder Norge, men for hele verden. Dersom man synes det er et minus da. Les readme-fila for bedre beskrivelse.

 

Her er ihvertfall linken til KjellerX også får man ta avgjørelsen selv:

 

KjellerX

 

PS: Kjeller ble aldri helt ferdig. Her er linken til originaltråden:

 

http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showgallery&Number=352404&page=1

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men' date=' tilbake til de gule markeringene. Hvis man installerer da KjellerX, og samtidig legger til en fil og sletter så vil man få gule markeringer. Dessverre ikke noe som kun gjelder Norge, men for hele verden. Dersom man synes det er et minus da. Les readme-fila for bedre beskrivelse. [/quote']

Kjenner trikset og takker for påminnelsen, Morten. Bytter av og til den fila (endrer den selv med Hue/Saturation), for å i periodevis kjøre med gul merking i Norge om vinteren.

 

Bjørn:

 

Ikke noe problem med litt OT...gjør bare tråden rikere. Og det handler jo litt om scenerydesign. Bare gjør som Per sier, så kommer du i gang. Dustete...dette må jeg gjøre for gmax også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Jeg leser og leser, men lurer fortsatt på om den nye pakken FSX airports fsxapn21 er en oppdatering til Norske Flyplasser - Pakke 1 og 2, som også ligger i filbibiloteket?

Jeg fikk lyst til å installere disse på nytt, og ble litt forvirret i forhold til mappen ATN airports..

Så jeg regner med at fsxapn21 ikke er det eneste jeg trenger?

Jeg vet at dette har vært oppe før, men jeg har ikke funnet den informasjonen jeg ville;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske Flyplasser (NA) pakke 1 og 2 og FSX Airports Norway er ikke det samme. Du må enten velge NA eller FSX Airports Norway. Hva FSX Airports angår, så kan du nå laste ned updaten (atnupd1.zip). Denne er en oppdatering for fsxapn21.

 

Håper jeg klarte å forkludr...ehh...forklare det sånn noenlunde :smile:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...