Andrew Thomsen Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg har jobbet hardt med koding av parkeringer denne gang, og ellers gjort utallige andre justeringer jeg ikke orker å ramse opp. Stord og Kjevik har fått en kraftig oppgradering hva bygninger angår. Last ned her: http://www.flightsim.no/cgi-bin/file/download.cgi?ID=3971 PS: La inn et nytt bilde av påbygg østsiden...og et spørsmål. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Fine flyplasser Men gidder du å poste de i Screenshots/arkiv? Får nemlig ikke sett de to siste bildene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Å, er det sånn det går når jeg legger inn flere bilder i ettertid? Pytt pytt. Nei, poster ikke i arkiv...for mye jobb! PS: Laster opp en kraftig kosmetisk oppgradering av ENGM terminalen om kort tid :wink: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Dette ser veldig fint ut, Andrew.....godt jobbet! :grin: Jeg skal se om jeg kan få installert dette i kveld Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Få med deg tilleggsupdaten (kommer som en separat fil til versjon 2.1)...så får du litt ekstra eye-candy på Gardermoen (masse treverk) :smile: Regner med å laste den opp innen 48 timer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Glimrende Andrew!!!.....da venter jeg :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hmm. Hovedterminalen på ENGM er svart. ATN_airports er nr 1 på scenery Ultimate terrain tingene under. Noen som har svar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Er den svart, så mangler du texturen gmterm1.dds i \\Addon Scenery\\ATN_Airports\\Texture. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Njaa. Ligger inne den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Njaa. Ligger inne den. OOK! Jeg lastet ned pakken igjen. Så la jeg inn GMterm og gmterm1 inn. Det fikset det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Godt gjort :smile: Alltid litt krangling før man får det til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 AI trafikk på OSL parkerer feil hos meg.. Koreaneren parkerer ved millitære terminalen og ingen SAS eller NAX fly parkerer ved vanlige gatene foran på hovedterminalen. Det er kun utenlandsfly som parkerer der. Noe jeg har gjort feil eller mangler? La ved et bilde, (gadd ikke vente på at alle taksturene til flyet slulle lastes:P): http://i269.photobucket.com/albums/jj47/gilera393/hmm-1.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Jammen .... :grin: Svarer med et spørsmål: Hvilken AI bruker du? Med UT går det som det griner her. Vet ikke hva AI du bruker, men du kan trygt glemme Microsoft AI. Hva Koreaneren angår, er den både feil malt i UT (skal være en 200 og ikke en 400)...og den står hos meg på cargo parking 173, på Torsdager like etter 11:00. (Tror også dagen er feil i UT, men orker ikke hisse meg opp over det, sålenge jeg har en 747 på besøk...) Bildet ditt: Jeg ser en runway som er mørkere enn siste versjon jeg laget. Så du kan umulig vise bilde av nyeste (lastet opp for et par dager siden). For i den versjonen parkerer KALC på rett sted, selv om jeg måtte kode den til KAL (derfor 747-400) for å tvinge den til parking 173 (huttetu, scenerydesign er et helvete) ... :smile: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Joda jeg bruker den nyeste versjonen, bare at jeg har X Graphics innstallert Bruker World of AI.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Helsike - du gir meg et problem jeg har skygget unna hittil, snilt gjort av deg :grin: Jeg har kodet cargo parking til å passe til *feil* i Ultimate Traffic. Parking 173 er kodet KAL og ikke KALC. Måtte gjøre dette for å unngå konflikt med Gate 50 Heavy. Så derfor...om forumet kan bekrefte at de mest brukte AI programmer (WOAI, MyTraffic) har kodet KALC som KALC og ikke KAL...kan jeg saktens laste opp en endring av parking codes. Og så skal jeg maile Flight1 og påminne de om bugen i påvente av Ultimate Traffic 2. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hehe bare hyggelig det vettu :crazy: Men hva kan det komme av at SK og DY ikke parkerer framsiden av hoveterminalen? Finnes det noen AFCAD programmer til FSX? Så kan jeg sikkert gjøre det selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg kan sjekke litt angående SK og DY, men må innrømme jeg kjenner kodene for flyselskaper svært dårlig. Der du sier SK og DY er det vel SAS, SASX og NAX som jeg må forholde meg til. Som jeg sa for et par dager siden: Jeg trenger ennå hjelp med nøyaktig koding av ENGM parkeringer...er ikke spesielt imponert over det jeg selv har smurt sammen...men det er da en start. AFCAD program: Airport Design Editor (ADE). Hele FSX Airports Norway er laget med den. Trenger du mer detaljert info om installasjon, send meg en PM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Kjempebra Andrew!!!!! :grin: Jeg har nå prøvefløyet (satt i timesvis i går og fløy), og jeg satser på å poste en serie sent i kveld. :grin: Gir deg også tilbakemelding på mail om noen småting som jeg oppdaget....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Takker :smile: Updaten av terminalen er nettopp opplastet til filbiblioteket. Den inneholder også en liten fix for KAL. Har for moro skyld flyttet et par NAX til forsiden også. Sender en mail om litt :wink: Såhhh...nå skal jeg også ut og FLY litt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Hmm prøvde å legge inn ADE, men når jeg skal scanne etter flyplasser klikker hele programmet og jeg må reinnstallere det. Har jo hatt det inne en gang før da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Ingen stor nyhet at ADE må ha to forsøk før den "går inn". Mener å ha funnet en noenlunde sikker metode du kan prøve: Installer ADE 1.20. Si JA til å laste ned tutorials mens installasjon pågår. Si JA til å starte ADE med en gang. Gå gjennom config der du setter pather til SDK og FSX. ADE kommer med et vindu om scanning...trykk "scan". Dette tar litt tid. Når ADE er fornøyd, gå ut av ADE. Installer så 1.37 updaten, og gå gjennom det samme på nytt. Du trenger ikke sette pathene denne gang om jeg husker rett, ADE skal bare scanne en gang til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Hedlund Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Väldigt snyggt och bra! Finns det ingen chans att kunna få gula banmarkeringar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Takk! Dessverre må alle runways lages på nytt for å få gule markeringer i Norge. Med andre ord; jeg orker ikke tanken engang :wink: Håper det blir mulig å sette farge spesifikt for ett land i neste utgave av FS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Når det gjelder gule markeringer (jeg har ikke forsøkt dette selv, da jeg liker de hvite.) Håper også at dette er i orden for deg Andrew. KjellerX er vel foreløpig ingen konkurrent til dine flyplasser helt enda. Og vil vel ikke bli det siden utvikleren har stanset prosjektet. Men, tilbake til de gule markeringene. Hvis man installerer da KjellerX, og samtidig legger til en fil og sletter så vil man få gule markeringer. Dessverre ikke noe som kun gjelder Norge, men for hele verden. Dersom man synes det er et minus da. Les readme-fila for bedre beskrivelse. Her er ihvertfall linken til KjellerX også får man ta avgjørelsen selv: KjellerX PS: Kjeller ble aldri helt ferdig. Her er linken til originaltråden: http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showgallery&Number=352404&page=1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Sorry for OT, men jeg kommer ikke til config engand med 1.20 versjonen, kommer bare opp en melding om "Input string was not in correct format". Må innstallere 1.37 først men da klikker den ved scanninga :crazy: Nei det her gidder jeg ikke :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Johansen Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Skyldes desimalkomma feil. Endre desimalkomma fra "," til ".", eller bytt til engelsk språk til du er ferdig med installasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Men' date=' tilbake til de gule markeringene. Hvis man installerer da KjellerX, og samtidig legger til en fil og sletter så vil man få gule markeringer. Dessverre ikke noe som kun gjelder Norge, men for hele verden. Dersom man synes det er et minus da. Les readme-fila for bedre beskrivelse. [/quote']Kjenner trikset og takker for påminnelsen, Morten. Bytter av og til den fila (endrer den selv med Hue/Saturation), for å i periodevis kjøre med gul merking i Norge om vinteren. Bjørn: Ikke noe problem med litt OT...gjør bare tråden rikere. Og det handler jo litt om scenerydesign. Bare gjør som Per sier, så kommer du i gang. Dustete...dette må jeg gjøre for gmax også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Øøøøø :confused: Desimalkommafeil..? Åssen fikser jeg dette? Jeg bruker engelsk versjon av XP, men må jeg innom regionale innstillinger da? Edit* Fikk det til og det ser ut til å fungere nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stabell Kuloe Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hallo! Jeg leser og leser, men lurer fortsatt på om den nye pakken FSX airports fsxapn21 er en oppdatering til Norske Flyplasser - Pakke 1 og 2, som også ligger i filbibiloteket? Jeg fikk lyst til å installere disse på nytt, og ble litt forvirret i forhold til mappen ATN airports.. Så jeg regner med at fsxapn21 ikke er det eneste jeg trenger? Jeg vet at dette har vært oppe før, men jeg har ikke funnet den informasjonen jeg ville;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Norske Flyplasser (NA) pakke 1 og 2 og FSX Airports Norway er ikke det samme. Du må enten velge NA eller FSX Airports Norway. Hva FSX Airports angår, så kan du nå laste ned updaten (atnupd1.zip). Denne er en oppdatering for fsxapn21. Håper jeg klarte å forkludr...ehh...forklare det sånn noenlunde :smile: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.