Ivar Skaugstad Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Skrevet 12. desember 2008 Og dere som ennå ikke har fått med dere hvor man finner kart og scenery: http://www.vacc.fi/seesanta2008/index.php :grin: Siter
Petter Tandberg Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Hva er forskjellen på ILS Z, Y, X og W... ? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Skrevet 12. desember 2008 Hvis du printer ut kartene å legger de ved siden av hverandre vil du se forskjellen. Ikke store opplegget, men i hovedsak flygemønstrene, samt missed approach prossedure. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Forutsatt av at ingenting går galt ved installasjon av sceneries i morgen tidlig, så dukker jeg opp ved gate 36 med en 737-700. Er det noen som har et forslag til bruk av callsign? Altså tallene bak BRA... (lenge siden jeg fløy med fast call.) Siter
Sindre Holberg Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 BRA007 kanskje? :grin: Steika synd jeg ikke kan være med, da jeg er på "ferie" i Trondheim i helga Siter
Vegard Mardahl Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Har problemer med sceneryet på rovanemi. Det står trær på rwy og taxiwayer :confused: noen som kan hjelpe meg ? Siter
A L Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Da må jeg spørre om et kanskje litt dumt spørsmål: Jeg skal fly BRA 737-700 hvor mye fuel burde jeg beregne, jeg bruker fuel and payload system som er innebygd i FS.. Hvor mye fuel tar dere med? en annen ting: Drar alle rund 6 tiden eller hvordan er det? og evt. hva er deres alternative airport? Siter
Kristian-Mikkelborg Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Ang. fuel, Ivar skrev dette i første post: Ta med tilstrekkelig med fuel, det bruker å være ville tilstander der oppe. Beregn iallefall fuel til å kunne holde i 1-2 timer! :grin: Siter
A L Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Jepp vet det, derfor jeg spør mere spesifikt, hvor mange prosent eller LBS eller hva dere regner med tar dere med ? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Skrevet 13. desember 2008 Aleksander; fuel kommer an på hvilken modell du bruker. PMDG bruker ca. 2,7 tonn per time i snitt. Første fly (undertegnede) pusher back fra gaten kl. 18:00 UTC, deretter følger det restrerende selskapet, altså resten av følget! Gleder meg virkelig! :grin: Siter
A L Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 ja bruker PMDG 737 -700 Da får jeg vel regne på det gleder meg ! Siter
Johan Luiggi Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Har lest charts, Fokkern er klar, og siste ladning med brev til julenissen lastes ombord! Har fâtt trent litt pâ procedures, sâ skal unngâ dumme spörsmal! Siter
Haakon Olsvold Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Slenger meg på jeg og, litt sent :grin: BRA505, 737-700, Gate 44 Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Skrevet 13. desember 2008 Kjempeartig å se at så mange blir med! Tok akkurat av fra Rovaniemi i retning Gardermoen. Det snør, og sikten er 2000m. Skikkelig julestemning! Ser virkelig fram til å ta dere med tilbake. Bare husk å ta med nok fuel, begynner så smått å ta seg opp med trafikk der nede nå. Vi møtes på teamspeak (ts.vaccsca.org -> Norwegian Eagles). Husk også å sette /Norwegian Eagles/ i remarks! Siter
A L Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 hvorfor i all verden får ikke jeg joinet Norwegian Eagles channelen på VACCSCA serveren ? Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Alexander; du må registrere deg på teamspeak-serveren... Siter
A L Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Får nok ikke logget meg inn på VACCSCA sine hjemmesider heller... Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Hvor har finnene gjemt "initial climb" i de SID-kartene? Jeg finner det ikke.... (ikke at det har alt for mye å si for dagens tur, men..) Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Skrevet 13. desember 2008 "Initial climb: RWY track until turning distance and altitude of at least 1040ft." Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Skrevet 13. desember 2008 Ser av "ankomstlisten" til EFRO at den begynner å bli relativt lang! Slik det ser ut nå kommer vi midt i mellom rushene (1930 UTC) så det er mulig vi slipper å vente alt for lenge der oppe i kulden. :grin: Siter
Petter Tandberg Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Ahh! Hadde tenkt å henge meg på i siste liten her, men med sikt på 2000m uten ILS, må jeg desverre la den ligge... Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Skrevet 13. desember 2008 Skal du fly Cub eller? :grin: Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 2000 meter er da ingenting, Petter! Vi er da ikke pingler? :grin: Siter
Petter Tandberg Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Hehe, nei, er vel mer 737 jeg tenker på :grin: Må si jeg synes 2000m på en såpass traffikert dag er litt i minste laget. Se denne tråden her: http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=450115#Post450115 Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Skrevet 13. desember 2008 Er det mulig! Hver gang jeg har store planer om en tur bestemmer denne udugelige SB'en seg for å være fordømt vanskelig! :mad: ER DET MULIG! :blush: Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Sånn ser det ut på Servinfo Masse fly på vei inn. For min del så kan jeg si det ble Guinnes øl,Tottenham-Man United og FI615 Keflavik-JFK i kveld Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Skrevet 14. desember 2008 Det ble en absolutt kreativ kveld! Ikke helt fullkommen, og etter mine forventninger da FS gad slipp på meg idet jeg fløy inn i Sverige, men en god pilot gir ikke opp mot og håp. Etter noen kreative metoder for å komme seg raskt til rett sted og høyde (også kjent som SLEW og FSNAV) var jeg omsider på plass. Godt valg spør du meg, for idet jeg logget på ble store deler av følget vårt plassert i holding over Sverige, mens undertegnede puttret videre etter en halv runde i holding. Noe irritasjon på den forbaska FMC'en som ikke ville samarbeide, men etterhvert forstod denne også at den gjorde best i å sambarbeide da det blir overnattin nede i Rovaniemi. (Fly uten varme om natten har en tenden til å bli "sure"). :grin: Pluttselig var jeg nede, uten å merket noe spessielt til hverken trafikk eller "kaoset" som hersket rundt meg. Dog, TWR var noe av og på, så det meste foregikk på unicom nede på bakken. Virket uansett som det var godt orgnisert og gjennomtenkt, nesten så jeg er villig til å tro at kontrollerne faktisk hadde god kontroll på flyflommen som kom fra alle kanter! Bilder kommer senere. Når det gjeler oppmøtet er jeg ikke spessielt begeistret, totalt 5 fly, det holder ikke mål for alt bakgrunnsarbeidet som blir lagt i dette. Vi får se hva framtiden bringer, det er fortsatt en tur igjen i år for å vise at Norwegian Eagles virkelig er verd det! Takk for en flott tur til dere som var med! Neste år bør vi kanskje gjøre litt mer ut av det, fly litt lengre for virkelig å føle at vi har "jobbet" for å komme oss fram til Mr. Julenisse? Siter
A L Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 for min del ble det ikke noe tur grunnet forskjellige + personlige ting Men fikk til TS som jeg klagde på! Takk Vegard, nå funker det til neste gang jaja! da er det Oslo realtime imorgen da ihvertfall Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Skrevet 14. desember 2008 Vurderer om jeg skal pakke opp Fokkeer Fellowship'en i morgen for å bringe gaver fra Rovaniemi til Norge. Kanskje noen er med på den? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.