Gå til innhold

Norwegian Eagles besøker JULENISSEN 13. desember!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Da må jeg spørre om et kanskje litt dumt spørsmål:

Jeg skal fly BRA 737-700 hvor mye fuel burde jeg beregne, jeg bruker fuel and payload system som er innebygd i FS..

Hvor mye fuel tar dere med?

en annen ting:

Drar alle rund 6 tiden eller hvordan er det?

og evt. hva er deres alternative airport?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeartig å se at så mange blir med! Tok akkurat av fra Rovaniemi i retning Gardermoen.

 

Det snør, og sikten er 2000m. Skikkelig julestemning! Ser virkelig fram til å ta dere med tilbake. Bare husk å ta med nok fuel, begynner så smått å ta seg opp med trafikk der nede nå.

 

Vi møtes på teamspeak (ts.vaccsca.org -> Norwegian Eagles). Husk også å sette /Norwegian Eagles/ i remarks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en absolutt kreativ kveld!

Ikke helt fullkommen, og etter mine forventninger da FS gad slipp på meg idet jeg fløy inn i Sverige, men en god pilot gir ikke opp mot og håp.

 

Etter noen kreative metoder for å komme seg raskt til rett sted og høyde (også kjent som SLEW og FSNAV) var jeg omsider på plass. Godt valg spør du meg, for idet jeg logget på ble store deler av følget vårt plassert i holding over Sverige, mens undertegnede puttret videre etter en halv runde i holding. Noe irritasjon på den forbaska FMC'en som ikke ville samarbeide, men etterhvert forstod denne også at den gjorde best i å sambarbeide da det blir overnattin nede i Rovaniemi. (Fly uten varme om natten har en tenden til å bli "sure"). :grin:

 

Pluttselig var jeg nede, uten å merket noe spessielt til hverken trafikk eller "kaoset" som hersket rundt meg. Dog, TWR var noe av og på, så det meste foregikk på unicom nede på bakken.

 

Virket uansett som det var godt orgnisert og gjennomtenkt, nesten så jeg er villig til å tro at kontrollerne faktisk hadde god kontroll på flyflommen som kom fra alle kanter!

 

Bilder kommer senere.

 

Når det gjeler oppmøtet er jeg ikke spessielt begeistret, totalt 5 fly, det holder ikke mål for alt bakgrunnsarbeidet som blir lagt i dette. Vi får se hva framtiden bringer, det er fortsatt en tur igjen i år for å vise at Norwegian Eagles virkelig er verd det!

 

Takk for en flott tur til dere som var med! Neste år bør vi kanskje gjøre litt mer ut av det, fly litt lengre for virkelig å føle at vi har "jobbet" for å komme oss fram til Mr. Julenisse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...