Gå til innhold

Norwegian Eagles besøker JULENISSEN 13. desember!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Norwegian_eagles_jul.jpg

 

------------------------------------------------------------

 

topbar.gif

 

[size:17pt][size:14pt][color:#000099]Avgang fra Gardermoen lørdag 13. desember kl. 18:00 UTC! Destinasjon: Rovaniemi![/color][/size][/size]

 

[color:#000099]I og med at VACC-FIN holder sitt årlige juleevent har Norwegian Eagles valgt å legge turen dit denne søndagen. Desverre kolliderer dette også med Gardermoen Realtime, men vi har iallefall valgt å benytte Gardermoen som vår avreiseflyplass. Dette betyr med andre ord at vi er garantert ATC hele veien! [/color] :grin:

 

[color:#FF0000]Den eneste forutsetningen vi har for denne turen, er at du benytter deg av Braathens (BRA) callsign, samt at du flyr med en av flytypene Braathens har hatt i flåten sin igjennom tidene.[/color]

 

---------------------------------------------

 

Det meste er egentlig satt for oss, siden dette er en del av ett arrangement, for utfyllende informasjon om det årlige jule eventyret se her: http://www.vacc.fi/seesanta2008/index.php'>http://www.vacc.fi/seesanta2008/index.php

 

[video:youtube]ogetBqMgau0

 

--------------------------------------------

[size:14pt]

[color:#000099]Route[/color][/size]

OMORO UP600 XELVI UT400 UNKAS UT64 ELBOG UT401 MISMO UM607 LEKRA

553NM

1h 35min ETE

 

[size:14pt]

[color:#000099]Scenery og kart[/color][/size]

http://www.vacc.fi/seesanta2008/index.php

 

[size:14pt]

[color:#000099]Diverse informasjon[/color][/size]

  • Under remarks skal det stå /Norwegian Eagles
  • Vi benytter oss av TeamSpeak, ts.vaccsca.org -> Norwegian Eagles
  • Ta med tilstrekkelig med fuel, det bruker å være ville tilstander der oppe. Beregn iallefall fuel til å kunne holde i 1-2 timer! :grin:
  • Studer kartene nøye, dette er ett absolutt krav, så slipper du å ødlegge for de andre pilotene! ;)
  • Ha tolmodighet, det er forventet mye trafikk under hele turen, ikke mas på radioen.

 

501px-Braathens_logo.svg.png

santa03.jpg

 

[size:14pt]

[color:#FF0000]Kom i riktig julestemning ned Norwegian Eagles, er du med? :)[/color][/size]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Erfaringen viser at kontrollerne holder det gående godt utover kvelden den siste dagen. Ingen kontrollere vil vel gi seg når trafikken er såppass stor? I fjor landet jeg klokken 01:00, og da var det fortsatt fullt kjør! :grin: Da vi forhåpentligvis blir en del fly, er det nesten litt slemt av oss å hoppe midt oppi vepsebolet. Da er det bedre å vente til det har roet seg litt, hvis ikke blir man bare svirrende der oppe til det er no-point of return. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er stemningen for å flytte dette til lørdag? har blitt endringer på min arbeidsplan, så lørdag kveld kunne vært ett alternativ for å få med så mange som mulig. Er det god oppslutning rundt det, samt at jeg ser at flere vil kunne bli med da gjennomfører jeg bytte av dag. Isåfall må dere si deres mening NÅ! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere ser er det ikke noen ledige slot'er for oss på EFRO før kl. 22:45 UTC. Derfor har jeg tatt det valget at vi blir nød til å reise oppover uten en slot. Dette betyr i praksis at samtlige av pilotene er nødt til å ta men nok fuel til holding og alternate airport. Ut i fra bookingen å bedømme vil EFKT være den mest realistiske flyplassen å velge som alternate da denne har minst pågang av trafikk på lørdag.

 

Deltakere; skriv ned gate nr. og callsign nedover i posten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9850ft-3002m

Så du får nok en 767 både ned og opp igjen.

Landing

Ved MAX landing weight for 762(som er 275.000lbs) på tørr bane,flaps 30 ,er required landing distance ved elev 650 ikke mer enn ca 4900ft.

Våt bane ca 5600ft

Flaps 25-dry-ca 5200ft

Wet-ca 5900

 

Takeoff

Litt varierende,men alltid under 7000ft med flaps 15 og max takeoff weight.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegar, rullebanelengden hadde du funnet ved å se på kartene.

 

Jeg sier det bare, den som spør om ILS frekvensen eller hvilke baneretninger som er på Rovaniemi på søndag har hatt sin siste tur med Norwegian Eagles! Det samme gjelder de som på noen måte stiller uforbredt! Jeg foreslår at de som skal bli med gjør en fordømt god preflight jobb, slutt å lek! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...