Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Norwegian_eagles_small.jpg

--------------------------------------------------------------

[size:11pt][color:#000099]Da Norwegian Eagles har valgt Braathens som månedens tema, føler jeg det er på sin plass å lage en liten "teaser" post.

Førstkommende søndag reiser vi til Paris med DC-6, har du lyst til å bli med? Mer info finner du HER! [/color][/size]

-------------------------------------------------------------

[color:#000099]Det er en kald og vindfull dag på Fornebu. Kalenderen viser 2. desember 1985. Jeg tok meg friheten til å ta noen bilder på en tur jeg var kaptein på, destinasjonen i dag er i første omgang Trondheim. På Fornebu blåser det kaldt fra nord, snøen laver ned og sikten er dårlig. Trondheim melder om skyfritt og 2'C. Her er bildene![/color]

F28.jpg

F282.jpg

F283.jpg

F284.jpg

F285.jpg

Skrevet

Ho, hoiii - det var en kjent nostalgisk traver på en like nostalgisk flyplass. Fellowshipen var en fin maskin å reise med.

Bare synd at en av dem endte så tragisk lille julaften (1972) i Nordmarka. (Når jeg tenker meg om, så var det vel trolig SUY som havarerte)

Flott serie forøvrig Ivar! :grin:

Skrevet

Ivar, hvis dette fortsetter, så tror jeg kanskje at vi må re-åpne

Fornebu på Vatsim, lage sektorfil og finne frem karta, så vi Vatsim-kontrollere er forberedt til din neste tur.

Var litt artig å få oppleve litt bevegelse på Fornebu, da den ble stengt ned før min tid på Vatsim.

Vi kan gjøre en deal - Du monterer ILS på bane 06, så skal jeg ta meg av banelysa. :cool:

Skrevet

Takker for kommentarer gutter! Blir fort artigere å legge ut bilder når man får slike gode tilbakemeldinger. :)

Det er som du sier Gunnar, synd det måtte ende så tragisk på Skaugum i 1972, det var forøvrig LN-SUY som havarerte denne dagen.

Når det gjelder Fornebu og VATSIM, så ligger faktisk ENFB inne i databasen. Det er dog ingen sektorfil for flyplassen, men hvis man studerer kartene godt er det faktisk mulig å bemanne Fornebu, noe jeg er meget ivrig på å få til! Dette blir nok ikke den siste turen jeg har til/fra Fornebu på VATSIM, så dere får bare finne fram kartene kjære kontrollere. :grin: Skal faktisk en tur/retur Røros senere i kveld!

Skrevet

Hadde vært høu Ivar :D

1. jeg fant ikke flyet på den siden?

2. hvilket ENFB scenery bruker du.. har lett og fant noen, men de var jo tragisk dårlige, hadde ikke ordentlige taxiways en gang?

Skrevet

For de av dere som lurer på hvor denne flymaskinen kan lastes ned' date=' så kan dere finne den på www.calclassic.com. Anbefales på det sterkeste!

[/quote']

Må si meg fullstendig enig med, Ivar her! En veldig fin maskin... Har satt meg inn i start-prosedyrer, ILS, VOR osv.. Utrolig morsomt! Den har jo verken FMC eller VC, men er blitt et av mine favorittfly! :)

Skrevet
Hadde vært høu Ivar :D

1. jeg fant ikke flyet på den siden?

2. hvilket ENFB scenery bruker du.. har lett og fant noen' date=' men de var jo tragisk dårlige, hadde ikke ordentlige taxiways en gang? [/quote']

Beklager, min feil!

Flyet er funnet og lastet ned fra AVSIM. Jeg bruker NorwegianAirports sceneryet. Det er ingen taxiveier i den forstand, men jeg klarer meg med det jeg har. :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...