Gå til innhold

Braathens S.A.F.E, Fokker F-28 Fellowship!


Anbefalte innlegg

Norwegian_eagles_small.jpg

--------------------------------------------------------------

 

[size:11pt][color:#000099]Da Norwegian Eagles har valgt Braathens som månedens tema, føler jeg det er på sin plass å lage en liten "teaser" post.

 

Førstkommende søndag reiser vi til Paris med DC-6, har du lyst til å bli med? Mer info finner du HER! [/color][/size]

 

-------------------------------------------------------------

 

[color:#000099]Det er en kald og vindfull dag på Fornebu. Kalenderen viser 2. desember 1985. Jeg tok meg friheten til å ta noen bilder på en tur jeg var kaptein på, destinasjonen i dag er i første omgang Trondheim. På Fornebu blåser det kaldt fra nord, snøen laver ned og sikten er dårlig. Trondheim melder om skyfritt og 2'C. Her er bildene![/color]

 

F28.jpg

 

F282.jpg

 

F283.jpg

 

F284.jpg

 

F285.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar, hvis dette fortsetter, så tror jeg kanskje at vi må re-åpne

Fornebu på Vatsim, lage sektorfil og finne frem karta, så vi Vatsim-kontrollere er forberedt til din neste tur.

 

Var litt artig å få oppleve litt bevegelse på Fornebu, da den ble stengt ned før min tid på Vatsim.

 

Vi kan gjøre en deal - Du monterer ILS på bane 06, så skal jeg ta meg av banelysa. :cool:

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kommentarer gutter! Blir fort artigere å legge ut bilder når man får slike gode tilbakemeldinger. :)

 

Det er som du sier Gunnar, synd det måtte ende så tragisk på Skaugum i 1972, det var forøvrig LN-SUY som havarerte denne dagen.

 

 

Når det gjelder Fornebu og VATSIM, så ligger faktisk ENFB inne i databasen. Det er dog ingen sektorfil for flyplassen, men hvis man studerer kartene godt er det faktisk mulig å bemanne Fornebu, noe jeg er meget ivrig på å få til! Dette blir nok ikke den siste turen jeg har til/fra Fornebu på VATSIM, så dere får bare finne fram kartene kjære kontrollere. :grin: Skal faktisk en tur/retur Røros senere i kveld!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de av dere som lurer på hvor denne flymaskinen kan lastes ned' date=' så kan dere finne den på www.calclassic.com. Anbefales på det sterkeste!

 

[/quote']

 

Må si meg fullstendig enig med, Ivar her! En veldig fin maskin... Har satt meg inn i start-prosedyrer, ILS, VOR osv.. Utrolig morsomt! Den har jo verken FMC eller VC, men er blitt et av mine favorittfly! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært høu Ivar :D

1. jeg fant ikke flyet på den siden?

2. hvilket ENFB scenery bruker du.. har lett og fant noen' date=' men de var jo tragisk dårlige, hadde ikke ordentlige taxiways en gang? [/quote']

 

Beklager, min feil!

Flyet er funnet og lastet ned fra AVSIM. Jeg bruker NorwegianAirports sceneryet. Det er ingen taxiveier i den forstand, men jeg klarer meg med det jeg har. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...