Ivar Skaugstad Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 -------------------------------------------------------------- [size:11pt][color:#000099]Da Norwegian Eagles har valgt Braathens som månedens tema, føler jeg det er på sin plass å lage en liten "teaser" post. Førstkommende søndag reiser vi til Paris med DC-6, har du lyst til å bli med? Mer info finner du HER! [/color][/size] ------------------------------------------------------------- [color:#000099]Det er en kald og vindfull dag på Fornebu. Kalenderen viser 2. desember 1985. Jeg tok meg friheten til å ta noen bilder på en tur jeg var kaptein på, destinasjonen i dag er i første omgang Trondheim. På Fornebu blåser det kaldt fra nord, snøen laver ned og sikten er dårlig. Trondheim melder om skyfritt og 2'C. Her er bildene![/color] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Ho, hoiii - det var en kjent nostalgisk traver på en like nostalgisk flyplass. Fellowshipen var en fin maskin å reise med. Bare synd at en av dem endte så tragisk lille julaften (1972) i Nordmarka. (Når jeg tenker meg om, så var det vel trolig SUY som havarerte) Flott serie forøvrig Ivar! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Nyyyydelig. får litt julesteming av og se braathens:P hvor finner man den flotte maskinen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Flott, Ivar! Er det lov å bare bli med til Køben...? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Flotte bilder dette Ivar! Så det var denne du fløy i går på Vatsim da ja. Var sikker på du fløy F-27 jeg :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Bernes Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Hoi Hoi! Dette var virkelig flott, Ivar! Fikk også litt julestemning av disse bildene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Ivar, hvis dette fortsetter, så tror jeg kanskje at vi må re-åpne Fornebu på Vatsim, lage sektorfil og finne frem karta, så vi Vatsim-kontrollere er forberedt til din neste tur. Var litt artig å få oppleve litt bevegelse på Fornebu, da den ble stengt ned før min tid på Vatsim. Vi kan gjøre en deal - Du monterer ILS på bane 06, så skal jeg ta meg av banelysa. :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Hadde jo vært veldig artig om FBU eksisterte på Vatsim/ivao da! Er ikke mulig å gjøre det da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Mr Ivar S. Jeg satt nesten hamburgeren i halsen da jeg så disse bildene ifra deg. Her oser det kvalitet og nostalgi LANG vei. Fortsetter du slik gleder jeg meg stort til din neste bildeserie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny Stenseth Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Stemningsfullt så det synger om det, bilde nr 3 er jo helt "wunderbar!" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Hadde jo vært veldig artig om FBU eksisterte på Vatsim/ivao da!Er ikke mulig å gjøre det da? Det skal nok en del til før det lar seg gjøre, så svaret er engentlig, nei! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Takker for kommentarer gutter! Blir fort artigere å legge ut bilder når man får slike gode tilbakemeldinger. Det er som du sier Gunnar, synd det måtte ende så tragisk på Skaugum i 1972, det var forøvrig LN-SUY som havarerte denne dagen. Når det gjelder Fornebu og VATSIM, så ligger faktisk ENFB inne i databasen. Det er dog ingen sektorfil for flyplassen, men hvis man studerer kartene godt er det faktisk mulig å bemanne Fornebu, noe jeg er meget ivrig på å få til! Dette blir nok ikke den siste turen jeg har til/fra Fornebu på VATSIM, så dere får bare finne fram kartene kjære kontrollere. :grin: Skal faktisk en tur/retur Røros senere i kveld! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Hadde vært høu Ivar 1. jeg fant ikke flyet på den siden? 2. hvilket ENFB scenery bruker du.. har lett og fant noen, men de var jo tragisk dårlige, hadde ikke ordentlige taxiways en gang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 For de av dere som lurer på hvor denne flymaskinen kan lastes ned' date=' så kan dere finne den på www.calclassic.com. Anbefales på det sterkeste! [/quote'] Må si meg fullstendig enig med, Ivar her! En veldig fin maskin... Har satt meg inn i start-prosedyrer, ILS, VOR osv.. Utrolig morsomt! Den har jo verken FMC eller VC, men er blitt et av mine favorittfly! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Hadde vært høu Ivar 1. jeg fant ikke flyet på den siden? 2. hvilket ENFB scenery bruker du.. har lett og fant noen' date=' men de var jo tragisk dårlige, hadde ikke ordentlige taxiways en gang? [/quote'] Beklager, min feil! Flyet er funnet og lastet ned fra AVSIM. Jeg bruker NorwegianAirports sceneryet. Det er ingen taxiveier i den forstand, men jeg klarer meg med det jeg har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Her finner dere Fokkeren: http://fokker.avsim.net/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Der ja! ok takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 [size:11pt]Førstkommende søndag er det duket for nok ett "Braathens S.A.F.E" fly-in. Ta en titt på VATSIM/IVAO delen av forumet for mer informasjon![/size] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Sundsbø Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Fornebu for FS2004 med korrekte Taxiways har vi laget, og finnes her: http://www.flightsim.no/fsno/filbibliotek/FS2004/scenery/europa/norge/17.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Og den siste versjonen der av Fornebu er bra. Problemet med den rwy som forsvant osv er borte. Med taxiways og stands synlig er den meget bedre. Bra arbeid! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Nydeleg Ivar. Fekk gode assosiasjonar til då eg kuska denne rundt ifjor vinter oppe i Alaska Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 Hvilket livery hadde du? Du har ikke tilfeldigvis Horizon liveryet til denne maskinen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Hugsar ikkje i farta kva livery det var. Har nok ikkje den nei. Diverre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.