Anders Henriksen Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 SHUTTLE EVENT: Bergen Flesland [ENBR] and Oslo Gardermoen [ENGM] Sunday 30th of November 18:00 - 20:00z C1 CPT David Unnarson and Anders Henriksen It is now time for a big shuttle event between Norway's 2 biggest airports: Oslo Gardermoen and Bergen Flesland. In real world the route between theese two airports is the 4. buissiest in Europe with 60 daily flights. Bergen Flesland is located at the west coast of Norway, only a 40 minutes flight from the capital Oslo in east. Flesland had almost 5 million passengers in year 2007 and 12 airliners offers 44 destionations. Runway 17/35 is 2990 x 45 meters and has CAT I ILS. Oslo Gardermoen is the main airport in Norway with 125 destinations and had 19 million passengers in year 2007. The airport has two runways, 01L/19R which is 3600 x 45 meters and runway 01R/19L is 2950 x 45 meters, both with CAT III ILS. Sunday 30 of November from 18-20z you are warmly invited to fly between Bergen Flesland and Oslo Gardermoen and help Anders Henriksen and David Unnarson when they have their C1 CPT's on Oslo and Stavanger Control. Flightplan ENBR - ENGM: SOPAR Z15 SIG (max FL245) SOPAR UZ15 SIG (above FL245) Flightplan ENGM - ENBR: SOK DCT SOPAR Here you find charts for Bergen and Oslo Scenery for FS9: Norway Airports (free) Scenery for FSX: Cloud9 Bergen Flesland (payware) and FSX Airports Norway Oslo Gardermoen (free) Friendly and professional supporting ATC will cover Bergen Flesland and Oslo Gardermoen. Come and fly and let the students sweat for their rating! Da håper jeg mange kommer å flyr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 I will of course be there! But I can't promise I will bring those heavy jets.. Most likely I will join the convoy with my Piper Cheyenne, messing up the IFR flow a bit. And of course, back and forth untill the night has to end.. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 får lage litt spenning, ser om ikke jeg kommer med min flotte 747-X Cargo og flyr litt tidlig julegaver til våre store byer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Høres bra ut Ivar og Geir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 blir vel da muligens en liten tur med min elskede SAS A321 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkan Schulz Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 The examiners has asked for pilots interested in flying special assignments and procedures. Anyone up for special assignments or procedures? Please, email me on accsca5@vaccsca.org _____________ Håkan Schulz TD, VACCSCA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Send me a PM, I would like some extra challange, please! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg reiser for å ta eksamen på søndag, så jeg kan nok ikke være med. Ønsker bare å si lykke til til begge to Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Lykke til fra meg også. Også det samme til deg Arild (er det ATPL(A)-teorien som står for tur?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Takk Halvdan, ja er ATPL teori. Gleder meg faktisk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg kommer nok med FI318 fra Keflavik,og hilser på David Brar Unnarson og deg Anders Så blir det vel fly bytte til ett vrak av en 733 NAX eller noe,og hoppe mellom Bergen-Oslo :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 dette blir gøy, men da blir det nok å regne med 3 747 frem og tilbake på ENGM-ENBR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Lykke til begge 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 BUMP En time til eventet starter, 19.00 - 21.00 lokal. Kom og fly. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Ser det ut som det er igang litt før tiden, ENGM er godt og fint staffet dette blir bra! er allerede på vei til ENBR med 747 korean cargo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Moen Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Som Alexander sier. Skikkelig artig. Begynner i følge klokka om 2 min, og det har allerede vært bra med trafikk og ATC 1 time nå som jeg har sett. Landa akkurat med en B747 fra DHL på Osl, og det sto en del fly der Så vil anbefale alle å bare logge på og fly nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Dessverre fikk jeg bare vært med på oppvarminga. Kanskje jeg rekker en tur helt på slutten. Men det ser kjempegøy ut på Servinfo i hvertfall. Lykke til alle ATC og piloter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Ja,det er heftig med trafikk nå.Artig Flyr BIKF-ENBR-ESSA b-767-300ER Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Begynner og bli tåke på Gardemoen... Conditions at: ENGM (OSLO/GARDERMOEN, NO) observed 1813 UTC 30 November 2008 Temperature: -2.0°C (28°F) Dewpoint: -2.0°C (28°F) [RH = 100%] Pressure (altimeter): 29.53 inches Hg (1000.0 mb) Winds: calm Visibility: 0.62 miles (1.00 km) Ceiling: 1500 feet AGL Clouds: scattered clouds at 100 feet AGL broken clouds at 1500 feet AGL Weather: BCFG (patches of fog) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Ja legger seg bra over ENGM nå er en del folk på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Moen Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Veldig mange på og. Så mange at pc'en min har fått 2 CTD's på grunn av all trafikken tror jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Besto du Anders? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 A busy evening, for sure! I was training my IFR skills at Karmøy, then flying over to Kjevik. The traffic load was heavy, and there was no way I would ever recive my clearence from Karmøy. Stavanger Control did a great job, unfortunelly I was unable to visit Oslo before the exam was over. Short of time for us pilots, too much time for those great controlles i guess! I aslo found out, that controllers are over exadurating when they are stressed. "You are WAY to high", "you are WAY to low on voice", thought, you could hear them fine. :grin: Thanks for this great evening, let's do this again, soon! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Takk for flott tjeneste begge to! Rakk å ta meg en tur med min 707(!) og fikk trent litt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 fikk desverre ikke tid til en tur Satt å fulgte med på ServInfo hele tiden og satt nesten å gråt forran PC'n. Har nemlig det fine problemet at jeg ikke ser noen fly. Hadde blitt litt teit å flyet rundt uten å sett ett eneste fly. Har da sittet hele kvelden å lest på alle mulige sider på nettet for å finne en løsning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Var en heftig kveld på bergen approach! Takk for all trafikk! Veldig gøy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Et lite stemningsbilde fra bergen approach Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Fikk høre fra David Brar Unnarson at han besto allefall. Regner med Anders bestod også Stilig bilde Daniel.Det er sånn vi ser ut for dere da ja. Jeg rakk bare KEF-OSL og Stavanger-Malmø i går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Anders vet ikke enda, eksaminatoren forsvant rett etter utsjekken, så vi venter fortsatt på resultatet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Stilig bilde Daniel.Det er sånn vi ser ut for dere da ja. Jepp, bare prikker på en skjerm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.