Gå til innhold

VATSIM: Copenhagen Realtime


Morten Jelle

Anbefalte innlegg

081026_ekch_850.jpg

 

We are delighted to welcome you to yet another RealTime event at Copenhagen. The event will take place on October 26th 15z-21z

 

Link to Event information and booking site: www.vaccsca.org/event

 

 

What makes this event special?

On this evening we try to simulate a normal Sunday evening at Copenhagen. This means pilots flying the exact flights that you find in real life, and (hopefully) arriving on time.

 

In order to keep track of the traffic-flow you as the pilot must book your flight prior to the event from our event-page. You can book more than one flight, so why not book the return flight while you are at it. Total there are more than 400 flights to choose from! All flight-information is based on up-to-date real-world material. When booking you will get an arrival or departure time (a slot time) so you need to make it on time. Otherwise you will be put back in the queue :-)

 

 

Copenhagen + 4 regional airports

This time we have added 4 additional regional airports to the booking system. All are located about half an hour from Copenhagen giving you the option to fly short and hectic flights. The four airports are Billund (EKBI), Århus (EKAH), Aalborg (EKYT) and Bornholm (EKRN). If you have a request for a special flight or an unscheuled flight let us know! We are very open towards flight requests.

 

 

Traffic the Danish way!

Have you ever visited Copenhagen Airport on one of your flights? If so, you will be familiar with the tight layout of the airport allowing a very efficient flow of traffic in and out. If you haven't, it's about time! No long taxi routes - you will get your passengers to or from the gate fast and efficiently. For you as a pilot it means that you better be well-prepared when you push, as the taxi time can be very short, even under heavy traffic loads.

 

We have more than 10 controllers online to guide you to and from Copenhagen. ATC the Danish way is efficient and focused on getting you safe and fast to your destination. As a main hub in Scandinavia certain hours experience many arrivals and others many departures. However we normally execute this traffic without any holdings!

 

 

Last years statistics

If you want to know what you can expect, and what we hope to exceed, we have had an average of just around 200 flights at most of the latest events (We host this event 2 times a year). In the busy periods we kept a steady flow of 20-25 arrivals per hour (one every 2:30-3:00 minutes) This throughput was achieved without the need to use the inbound holds available! We hope YOU will help us exceed these levels this year.

 

For more information

Event page: www.vaccsca.org/event

VACCSCA forum: www.vaccsca.org/forum

Hope to see you in the Danish airspace on the 26th.

 

Regards

The Danish ATC team

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende Gunnar.Da håper vi feilen blir rettet i løpet av morgendagen.

Joda,jeg så jo at du hadde booka deg en tur,fra Tokyo faktisk,wow! Men,er jo en av grunnene med et forum,at vi deler ting og tang vettu med hverandre istendenfor å bare google å sjekke hvem som har booka hva rundt omkring. Eller? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper vi feilen blir rettet i løpet av morgendagen.

Det skulle det gene blive. Det virkede i går aftes, så det er lidt underligt, at det ikke virkede til morgen (Ellers var jeg meget træt i går aftes).

 

Men indtil da.

For fx, at se alle flyvninger til Kastrup brug dette link:

http://www.vaccsca.org/event/pilotbooking.php?arp=EKCH

 

ICAO-koden kan skiftes ud, så fx. for at se Oslo skriv http://www.vaccsca.org/event/pilotbooking.php?arp=ENGM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I øvrigt. Det glemte jeg at nævne i den første præsentation:

 

Som beskrevet er Billund, Aalborg, Århus og Bornholm/Rønne med denne gang.

 

Jeg kan huske til de tidligere events, at der har været en del, der er nye indenfor online-flyvning, der har syntes at en hektisk stor lufthavn (som Kastrup) på kogepunktet måske ikke er det mest oplagte sted at kaste sig ud i event-deltager-karrieren.

 

Derfor har vi også taget de regionale lufthavne med. Der kommer der ikke helt så meget fart på. Men der er stadig bookings og slottider, så man kan få lidt af smagen af sådan en Realtime event.

Der er flyvninger til/fra norge fra både Billund, Århus og Aalborg.

 

Så synes du, at et Real Time event lyder spændende, men at Kastrup måske lige er spændnde nok til at starte på. Så overvej de regionale. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det skulle være fullt kaos på EKCH jeg, så sto det bare en 747 der når jeg kom thumbs_down.gif (ca halv 7 tror jeg det var..)

 

Jaja, ble litt 'action' ca 5 min etter at jeg gikk inn i svensk luftrom - da slutta motorene å funke. Ikke spør meg hvorfor, fuel hadde jeg, og jeg hadde ikke failures on, og det tok nesten 6-7 minutter før de skrudde seg på igjen etter at jeg slo på de bryterne som skal skru på motorene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var på vei inn i ALT kaoset på Copenhagen og hadde akkurat bytta til APP "Scandinavian 1465 with you at zzzzzouuu..

Der konka FS.. klikka i såkalt vinkel. utrolig irriterende! men sysn at oplegget i seg selv var utrolig morsomt og "gjennomføt" ihvertfall måten man booket på, første gang jeg har gjort det :D gleder meg til neste Event forhåpentlighvis på OSL :) og med en ny data hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pc'n min skal få kake imorra. To dager med simming online,trafikk til knærne ca. og uten en eneste lite antydning til crash. Spesielt fornøyd med å assigne en core til FS,alle andre programmer/prosesser på den andre kjernen. 25 i Fps snitt med PMDG på JFK med MYE trafikk og det nye FSDreamteam sceneriet.

Ca 40-50 i snitt ellers. Sakl aldri mer sette limit på FPS,maskina mi går så uendelig mye mer smuuud med FPS på unlimited! AMD eat your heart out,for det er Intel tokjerne som ruler gata uten tvil. Om ikke det er nok,så får jeg ny cpu neste uke,med muligheter for turbofart! :grin:

Så ja,det var dejligt at være norsk(med Intel) i Danmark! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...