TOS Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 Eg driv for tida med hard konkurranse med Ivar oppe i Alaska. Han fartar jo rundt der oppe i DC-6'ern sin og fraktar alt ifrå spiker til knuse ølflasker. Eg satt ei stund og grubla før valget fall på ein DC-3 som min arbeidshest. Dette gjer at eg kjem meg ned på mindre striper som Ivar ikkje har tilgang til med det tunge svære dråget sitt. Det er sein ettermiddag og eg sit i den varme lune hytta mi i Petersburg, Alaska og drikk kaffi og nyt ei god snuskule. Ute er det heller grått og trist. Telefonen ringjer. Det er sjefen for Stikine Icefield Research program. Han treng å få flydd opp 4000 pund med utstyr til fire av basane sine langt oppe i fjellheimen. Eg går igang med planlegginga og kalkulering av performance, medan eg tømer kaffikoppen og ringjet til bakkemannskapet mitt og får dei til å gjere kjerra klar for avgang. Dama er klar for oppstart. Eg har 900 pund drivstoff, og 4000 pund last ombord. Noko som gir meg ei startvekt på 24500 pund. Lasta er sikra og me er innepakka i utstyr. Eg trykker in startaren og motoren byrjar med brumminga si medan eg får klarering til å takse ut ifrå karen i tårnet. Eg taksar imot bane 22 for avgang, medan eg sjekkar tig og tang i cockpiten. Radialane mine brummar og buldrar nedetter stripa medan farten vert høgare og høgare. Eg er luftbåren og legg flyet i ein høgresving over hamna i Petersburg og set kursen imot Patterson Camp. Sikta er dårleg så i starten held eg meg på ca 700 fot utetter fjorden. Sikta vert betre og eg får fjella i sikte. Eg gir på litt for å klatre oppover. Patterson Camp har tross alt ein field elevation på 4714 fot. Eg klatrar langs fjellsidene oppover. Eg nermar med Patterson Camp og droppar hjula og gjer flyet klart for landing. 2100 fot med snø og is er det eg har å stoppe på med Dakotaen idag. Short final, flaps full, gear down, prop 2050 og fuel pumps on. Eg taksar inn og klatrar ut og strekker på beina medan basemannskapet lastar ut det dei skal ha. Eg droppar av 1400 pund utstyr. Så eg er snaue 1500 pund lettare ved avgang. Full peising på motorane og eg slepp bremsene. Farten aukar kjapt. Trass i vekta er eg av banen iløpet av 1500 fot. Vêret vert betre og eg ser sola som er på veg ned. Eg flyg litt raskare enn vanleg imot Dawes Camp for å nå den før mørkret tek meg igjen... Sola badar dei snødekte fjella i flott lys og eg tek fram kaffitermosen og snusdåsa att. Siter
TOS Skrevet 22. september 2008 Forfatter Skrevet 22. september 2008 Hjula er nede og eg svingar rundt for landing på Dawes Camp. Final approach, gear down, fuel pumps on, flaps full, prop 2050rpm. 1600 fot rullebane er klar til å ta imot meg. Her gjeld det å treffe rett. Like før touchdown. Parkert på Daws Camp. Eg bestemte meg for å bli over natta ettersom VFR om natta i Alaska ikkje alltid er det luraste. Spesielt ikkje med eit tungt fly som dette som treng litt meir enn eit vingespenn på å snu. Litt større avstand... Neste morgon er det opp før fuglane fis og komma seg i arbeid igjen. (Fuglar er det forøvrig lite av oppi der). Eg har klatra opp til ca 10 000 fot og durar av garde imot Sawyers Saddle Camp, som ventar meg med heile 2200 fot rullebane. Kartplassen til navigatøren. lyset er tent, men navigatøren ligg under bordet og søv. Me flyg over stripa før eg svingar til venstre rundt inni dalen for å sette opp for landing. Base to final turn over fjellkammane gir meg ei forholdsvis turbulent innflygning. Final approach samme smørja igjen med hjula og flapsen og propen og alt det der. Like før hjula tek bakken...ehm snøen. Eg vart verande her nokre timar pga eit problem med startaren under opsptart. Så eg måtte få flydd opp ein ny startar. Og det tok jo søren meg 6 timar å få flydd den opp. Med ny startar kjem eg meg kjapt i lufta og vrenger flyet inn i ein skarp venstresving like etter liftoff sidan eg ikke klarar å klatre rett opp fjellsida. På cruise imot siste stopp på turen, Tracy Perch med sine 1800 fot. Siter
TOS Skrevet 22. september 2008 Forfatter Skrevet 22. september 2008 Final approach på Tracy Perch. 1800 fot bane og eg kjem sjanglande inn langs fjellsida. Vinden røskar godt i meg idet eg kjem inn over bana... Eg har parkert og all lasta er ute. Eg har 350 pund drivstoff igjen, noko som AKKURAT skal få meg ned til Juneau for refueling. Stusseleg og tomt i lasterommet. Eg håpar dykk likte turen og at bileta fall i smak. Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 En helt nydelig reportasje, og flotte bilder. Den dama der er kjøpevare, og det var fantastiske texturer på hu. Det der får turen min i Karibien til å ligne på en søndagspicnic Siter
Einar Kristiansen Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 Herlig reportasje og bilder...! Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 :grin: Fin historie og bilder av ett historisk fint fly Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 Herlig Torstein! Jeg må si at fantasien din er det få som kan måle seg med her på forumet, super historie! :grin: Som "fri-lanser" her oppe i Alaska har man jo tilgang på all mulig slags flyjobber, pluttselig kan telefonen ringe og man får ett oppdrag. Og heldig er du som fikk jobben av selve sjefen for research basene, du har fått deg en kontakt jeg ikke har ennå for å si det slik! Lucky bastard! :grin: Siter
TOS Skrevet 22. september 2008 Forfatter Skrevet 22. september 2008 Ivar: Ta det roleg. Du kan ta langflightane til Anchorage for å hente forsyningane der, og så kan eg hente dei i Juneau eller Petersburg for så å distribuere dei rundt til SIRP basane. Alle andre: takkar for kommentarane Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 Å la deg få alle ufordringene? Glem det, jeg vil også vise fram mine kunster vet du! :grin: Siter
TOS Skrevet 22. september 2008 Forfatter Skrevet 22. september 2008 Som eg sa på msn Ivar. Medan du ligg og søv inatt må eg nok gjere klar Sea King'en slik at eg kan hente deg ned ifrå fjellet i morgon... :-p Siter
Kent-Ruben Johansen Skrevet 23. september 2008 Skrevet 23. september 2008 Torstein! Nydelige bilder! Klør i bushfingrene her! Men jeg har leitet litt etter noen bra scenery til alaskaregionen og kan ikke finne stort. Har du noen forslag? Siter
TOS Skrevet 23. september 2008 Forfatter Skrevet 23. september 2008 Glacier Bay (Freeware) SIRP Stikine Icefield Research Prorgram (Freeware) Misty Fjords (Payware) Tongass Fjords (Payware) Kombiner dette med terreng for Alaska og Lennart sine teksturar så har du ein veldig bra samansetning av scenery for Alaska og British Columbia. Siter
Kent-Ruben Johansen Skrevet 23. september 2008 Skrevet 23. september 2008 Takk for svar! Skal sjekke dette litt nærmere i løpet av natten Siter
TOS Skrevet 23. september 2008 Forfatter Skrevet 23. september 2008 Den er god. Fly eg kan anbefale, er Carenado Cessna 206, Aerosoft Dehavvilland DHC2 Beaver, MAAM DC-3 Dakota med C47 addon, Hovercontrol sin Bell412 for oljeriggoperasjonar (Alaskan Oilrigs, freeware scenery) samt Aerosoft sin Piper Super Cub er veldig fin. Captainsim sin C130 funkar fint også. Elles så har du også et bra scenery over Kodiak Coast Guard Base, freeware med god AI Trafikk. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 23. september 2008 Premium Medlem Skrevet 23. september 2008 Bevaremegvel, her er det et nytt "Klondike" på gang i Alaska. Det er slike reportasjer som får min urokkelige tro på FSX til å vakle, og det er fornøyelig å se at også yrkespiloter kan ha det GØY med FS ! Lurer på om jeg skal hive meg på i frakt-konkurransen der oppe i isødet?? Driver å tester ut skiunderstell og take off med jato-flasker på Stratocruisern min, men sliter med forsikringsselskapet som påstår at slike fly ikke finnes...... Siter
Arild Oldervoll Skrevet 23. september 2008 Skrevet 23. september 2008 Meget pent Torstein. Ikke verst for en vanlig flyinstruktør å ha en så flott helgejobb i Alaska på si Siter
Kjetil Mathisen Skrevet 23. september 2008 Skrevet 23. september 2008 Meget bra reportasje :grin: Siter
Kjetil Mathisen Skrevet 23. september 2008 Skrevet 23. september 2008 Men jeg ble smekket på fingrene en gang da jeg landa et fly uten prop fully forward on final.. Du vil ha størst mulig effekt av motorene i tilfelle go around Siter
TOS Skrevet 23. september 2008 Forfatter Skrevet 23. september 2008 Ernst: Kom igjen. Eg har planar om innkjøp av enno ein maskin og treng mannskap! Arild: Eg er ingen VANLIG flyinstruktør. Eg er ein flyinstruktør ifrå Bømlo! :grin: Kjetil: Jepp vanlegvis så vil ein ha det. Men på DC-3'n landar ein ifølge manualen med PROP på 2050RPM. Ikkje spør meg kvifor hehe... Siter
Andreas Lygre Skrevet 23. september 2008 Skrevet 23. september 2008 VELDIG fine bilder!!! :grin: Og trenger du enda flere mannskap så gi en Dette hørtes nemlig veldig kjekt ut! Bare noe litt off topic: Torstein, visste ikkje det var fleire sunnhordlendingar her :grin:. Er sjølv ein (nesten) ekte Tysnesing. Er du instruktør i flyklubben på Stord eller? Siter
Geir G Skrevet 23. september 2008 Skrevet 23. september 2008 Virkelig bra, det der fristet enormt! Siter
TOS Skrevet 23. september 2008 Forfatter Skrevet 23. september 2008 Er det fleire ifrå Sunnhordland ombord? :grin: Nei eg er instruktør på "The Flight School of Gwinnett" like utaføre Atlanta. Siter
Andreas Lygre Skrevet 23. september 2008 Skrevet 23. september 2008 Jepp Ja, forsto nesten da når eg såg heimesida di Me har visst også snakka saman før gjennom VNoAF når eg tenkjer etter Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.