Gå til innhold

Virtual Novair


Lars Hassel

Anbefalte innlegg

Det er en del Va som setter krav.

Noer har

- Spørsmål

- Du må sende inn en film der du skal fly en bestemt rute og lande på en bestemt bane.

- kan ikke bruke Gratis epost

- skal fly en rute og finne ulike frekrenser under veis.

 

Hvofor det er på den måten, har jeg aldri fått med meg, selv om spørsmåla er lette.

 

Det er noen Va som jeg kunne tenke meg og fly for,men har bare hotmail eller Gmail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver VA som har slike krav vil ha en vis nivå på piloter.

Noen tar det veldig seriøs og prøver å likne real thing veldig noen er slakke. Om man synes at det er et hinder at et va krever forhåndskunnskap er det bare å finne seg en annen VA.

 

Spør noen meg så er det bedre å ha en GOD og seriøs pilot enn 20 dårlige. Men dersom man er uerfaren pilot, så bør en hver VA som kaller seg seriøs ha opplæringsopplegg...

 

Det er ikke vanskelig å registrere seg hos VAF eller andre va admin sider og sette opp et grei design, finne et navn og kalle seg for VA. Alle kan gjøre det... Men det er vanskelig å lage er GOD VA, tilpassen en hver ønske piloter har, driver den på en seriøs måte, og sist meg ikke minst høre på medlemmer dersom de har noe de er misfornøyde med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg, så er det systemet noen har med at man må sende inn video tungvidt, synes dette var veldig kurrant.

 

Når sant skal sies, så finnes det VA med strengere krav enn Novair, så synes ikke de var så strenge med tanke på hvilke spørsmål de har plukket ut.

 

Som sagt, dette fører til at det blir litt orden, og at man opprettholder et noenlunde godt nivå på pilotene.

 

Klarer man ikke spørsmålene verken ved å benytte seg av sin egen kunnskap, eller informative sider på nettet, så tror jeg det er like greit at den aktuelle personen venter litt, og heller prøver ved en senere anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos Midconair må du først søke om å få søke.

Fly en initial checkride,bli intervjuet per mail,så blir søknaden evt. akseptert. Deretter må man igjennom 8 examener av 10-20 spørsmål.

For så å fly et 3-leg pattern fra hub back til hub checkrides.

Passerer du alle examener og checkridene dine blir godkjent,så blir du tatt opp som FO med "typerating" for å fly enten 737,757/767 eller Airbus. Alle examener forutsetter at du har grunnleggende kunnskaper før du starter. Extensive? Ja du kan vel si det slik! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...