Gå til innhold

En Flysimulators Vrede


tomkrist

Anbefalte innlegg

Sett opp en plakat på døra "Vennligst ikke forstyrr piloten"

Er ikke ferdig før etter landing.

Sett opp klokkeslett når du er sosial eller ring rundt i god tid til alle bekjente at det passer ikke på nåværende tidspunkt.

La heller vennene dine bestille time hos deg for audiens.

Kanskje andre har bedre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Flysimulators vrede.

En dag fikk jeg besøk, den dagen da jeg fikk Flysimulator 2002. Jeg ville bare dele det som skjedde med dere. Sikkert flere som har opplevd noe lignende,hehe.

Jeg sitter der på rommet og er fullt opptatt med en vrien landing på Heathrow.

"Ding Dong".

Selv om jeg anstrenger meg og svetter så vet jeg at noen ringer på døren, men hvorfor måtte de komme akkurat nå? Når jeg skulle lande ? Jaja, jeg presser P og lukker opp. Der står kompisen min, Per, Antidata kompisen min.

"Hei, skal du feste idag? Skal du ut?"

"Eh, nei, jeg driver å lander på Heathrow, og jeg har nettopp fått fs2002!!!!Det er det beste jeg har sett!"

"Har du kaffe? Tenkte meg ut senere".

Selv er jeg i full gang med landingen og gjennomfører den perfekt etter den møysommelige forstyrrende kompis annkomst. For min del er han nesten glemt.

"Jaha, så du har fått den flysimulatoren du har snakket om siden sommer? På tide altså slik som du har snakka om den!"

Kompisen setter seg ved siden av meg og stirrer på skjermen.

Jeg presser elegant "S" og zoomer ut av Cessnaen 172 på Meigs, wow...imponerende.

"Har du lighter?"

"Ser du ikke hvor bra det er ? Se de detaljene, de lysene! De beste lysene jeg har sett! Det er RÅTT!!!!"

"Ser ut som lys ja, har du lighteren?"

Jeg gir han kjapt lighteren og går i 3d mode...

"Se" Peker jeg mot skjermen mens jeg zoomer ut og inn og opp og ned.

"Kule instrumenter ja, var det ikke instrumenter i den forrige flightsimulatoren du fløy jorda rundt med? Hva er forskjellen?"

"Forskjellen? Ser du ikke at det er i 3D?"

"Ja ville vært rart om ikke instrumentene hadde vært der."

Så trykker jeg Shift + E mens vi er i spot view.

"Ser du dørene? De åpner seg"

"Joa, den kaffen din var lunken du, kan jeg sette på ny?"

I forvirringens glede hadde jeg glemt å kokt kaffe , så han satt sansynligvis å drakk av gårsdagens kaffe.

Mens han er borte flytter jeg meg til Alaska og henter frem sjøflyet. Nå skal jeg sannelig vise han. Jeg tar kjapt av og peiler inn nærmest sjø hvor jeg skal lande.

Da han omsider kommer tilbake og setter seg ned igjen sier jeg:

"Se nå, nå skal vi lande på sjøen! Jeg har ikke prøvd det før, men det skal være dødsstilig!"

Etter mye om og men for å finne ett sted senker jeg farten, blar kjapt igjennom instruksene for å lande sjøeflyet korrekt. Så lander jeg , elegant.

"Dæven døtte! Det spruter fan meg heller vann! Ser du??? Dæven dette er rått!"

"Ja, ville vært dumt om det hadde vært sand!"

Jeg zoomer ut.

"Ser du vannspruten bak flyet?"

"Ja? Har du lighteren igjen?". Jeg nærmest kaster

lighteren til han mens jeg kjenner at den herlige stemningen jeg hadde for ett øyeblikk siden, demper seg, langsomt.

Vi sitter slik en stund til, og til slutt gir jeg helt opp å overbevise han om dette fantastiske som har skjedd.Så sier han plutselig:

"Det ser jo lett ut egentlig, gi gass, ta av, snu, som å kjøre bil nesten. Såg du den rålekre Bmwen til nabodama forresten?"

"Lett? Å fly ?"

"Ja, skjønner ikke hvordan du orker å bruke tid på dette."

"Nei, men om det er så lett, så kan du jo prøve da? Hva sier du til det?".

På dette tidspunktet er jeg temmelig forbanna og ondskapsfull.

"Tja, kan vel ta en tur, kan vi ta i Bodø? Har jo sett at du har flydd mye der"

"Japp....vent litt bare, så skal jeg kjøre realismen litt ned slik at det ikke blir så vanskelig for deg".

"Hva er realisme? Jeg vil fly slik du gjør".

"Glem det, bare vent litt."

Nå går djevelen i meg, jeg stiller alt på 100% realisme, jeg stiller turbolens på 100% og vind på 35 knot med kast i. Setter 100% fuel og velger Cesna 172 flyet. Så setter

jeg tykke skyer med tordenvær i, for riktig å være sikker. Så velger jeg "Goto" og Bodø

"Sånn, nå står du på stripa, så det er bare å ta av du", sier jeg med ett flir.

"Japp, kan du hente kaffen? Den er sikkert ferdig? Åssen gir jeg gass?". Han setter seg foran pcen.

"Vent". Jeg løper og henter kaffen, dette vil jeg ikke gå glipp av.

Jeg viser han gassen. Han holder ett tak i stikka og gir full gass.Flyet nærmest hopper avgårde som en Kenguru og vrir seg frem og tilbake.Jeg er ikke sikker på om han er i lufta for vinden haler i flyet helt vilt.

"Åj, ja, litt turbolens i Bodø ja.".

Så ser jeg til min forundring at han stiger. Han kjemper imot stikka og retter flyet elegant opp, og zommer ut."

"Litt hardt vær ja, men Bodø er jo sånn". Flyet nærmest danser polka og vrir seg i alle retninger og jeg er så forundret og paff at jeg nærmest senker meg 10 cm i stolen. Så kommer han ut av skyene og i bedre vær.

"Kom igjen , la oss dra ut og pilse..:" Sier jeg.

"Men skal jeg ikke lande?"

"Nei, gi fan i det, nå drar vi ut!"

"ok, men dette var jo lett du....tar vi taxi ?"

Jeg nikker mens jeg prøver alt for å roe hele kroppen ned. Men slik er det vel, en Flysimulators vrede!

Tom Kristoffersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt med deg Tomkrist! Jeg skjønner hvordan det er med slike venner. Jeg hater når jeg foreksempel er fint innstilt på en ILS med riktig fart og flaps, så kommer vennen min å dytter til stikka bare for å plage meg! Da føler jeg bare sinne og irritabelhet! De synes ikke det er noe artig å fly en orntlig flight med navigasjon og sånt. De liker bare å kødde og krasje flyet det irriterer meg. Skulle ønske jeg hadde en venn som intereserte seg for det samme som jeg gjør! [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddbjørn;

Ja når man virkelig skal kose seg med en lang god tur så vil man helst få være i fred!

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS:Roar, jeg er opprinnelig fra Sørøya i Finnmark og det er da man har kjennskap til nordnorske utrykk og fraser.

Har du laga sjøflyhavn på Skattøra?

Har tenkt å ha en i Breivikbotn.

Var i Oslo i går på flysimklubben og det var en "løngsværing" som man sier lokalt og jeg spurte han om sjøflyhangar og det følger med i pakka at man kan lage sjøflybase der det passer.

Jeg sa til han at da kan du lage en sjøflybase på Lyngseidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddbjørn; Ja den gamle sjø fly havna på skattøra der min bestefar Per lilleng fløy daglig fram og tilbake med Widerøe sin DHC-3 singel otter! Så det går altså ant å lage sjø fly havner, det høres artig ut min bestefar har mye kjennskap til den. Er det FS2002 du snakker om? [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Roar!

Hvis du så "hvor er dette"?

Det var bilder fra sjøfly i hangaren og det var visst i nærheta av Sunndalsøra og og det JRR som har laget det.

Det ble gjette konkuranse og mange posteringer angående bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det var en bra gjennfotellelse!

Jeg kjenner meg veldig igjenn der. Kommer kamerater og banker på døra i det di driver å flyr..Du kan jo ikke bare sende dem hjemm og si " Nei sorry kan ikke gå ut akkurat nå...driver å flyr fs 2002..eh." De tror jo da du er den mest kokko personen som sitter å spiller det mest kjedelige og meningsløse SPILLET som er! Bare det ordet "spill" for meg til å fryse på ryggen! Ingen av mine kammerater (uten om en person) kan ikke fårstå meningen med simulatoren..Hva som liksom er piontet med å fly rundt og ikke noe mer...

Men alt kommer jo selfølgelig ann på deres interesse.. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av mine kompiser har blitt helt hektet etter at jeg har tvinget dem til å spille FS. Han ene har vært hos meg hver kveld siden jeg fikk FS2002. Holder seg til VFR i helikopteret og gjør kysten utrygg i sjøflyet. Han andre har oppgradert pc'en sin og kjøpt både CFS2 og FS2002.

roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker selv en gang jeg hadde fløyet helt fra New York til Oslo, lå inbound på Gardermoen ILS etter en langdryg tur på rundt 8 timer, da det ringte på. Satte simmen på pause og åpnet. Det var en kompis, og jeg slapp ham inn, sa bare gå inn i stuen så skal jeg sette på kaffe. Da jeg kom inn i stuen igjen satt dusten og vinglet med yoken og flyet kræsjet.... Hvorpå jeg ble stående å gjenta gang på gang, "Nei, nei, nei, ikke det!"

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralen er blandt flysimmere:Gi faen når det ringer på og fortsett fly!

Sett opp en plakat at du ikke er "hjemme" men er ute og flyr.

Har lagt et forslag lengere oppe på tråden på hva man skal gjøre, håper du du har lest dette forslaget og ta det til etterretning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kenneth Warren Berg:

Husker selv en gang jeg hadde fløyet helt fra New York til Oslo, lå inbound på Gardermoen ILS etter en langdryg tur på rundt 8 timer, da det ringte på. Satte simmen på pause og åpnet. Det var en kompis, og jeg slapp ham inn, sa bare gå inn i stuen så skal jeg sette på kaffe. Da jeg kom inn i stuen igjen satt dusten og vinglet med yoken og flyet kræsjet.... Hvorpå jeg ble stående å gjenta gang på gang, "Nei, nei, nei, ikke det!"

Kenneth

Ja, hvorfor er det ikke slik som det var i fs98 at man bare kunne ta på replay og trykke esc og fortsette å fly der... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

For å fortsette på ergrelseshistoriene(eller lite-passende-besøk-historiene)...

Jeg satt som ENOS_W_CTR på Fornebu memorial flyin. Klokka var vel rundt 22:00, og trafikken er HEAVY. Det er da jeg hører at det ringer på. Moren min åpner. Jeg hører at hun snakker med noen. Så nærmer hun seg rommet mitt. Jeg svetter og skjelver. Hun åpner døra. Jeg sier: "Ikke forstyrr meg nå er du snill, jeg.."

Hun avbryter: "Tre jenter i klassen din er og spør etter deg."

Da kunne jeg liksom ikke si nei...det ville jo være frekt. Så jeg sier over Roger Wilco at jeg blir borte en stund, og går til ytterdøra. Der står tre fnisende jenter. "Hei, Eirik! (Knis)!"

Jeg fikk jo bare være høflig,da.

"Hva er det dere lurer på, da?"

"Nei, vi bare var tilfeldigvis i nabolaget, og ville stikke innom og si hei(Knis)!"

"Jaahha ja. Jeg bare beklager, men..."

"Skal du ha godteri eller?"

"Jo takk, gjerne det. Men dere skjønner, at jeg..."

"Ja da, ja da."

"...må nesten..."

"Nei, bli litt her og prat da! Ta litt mer godteri!"

"Jo, det skulle jeg gjerne, men..."

"Skal du på den kinoen i morgen?"

"Ja. Det er kjempehyggelig at dere kommer! Men nå må jeg dessverre nesten stikke, for noen sitter og venter på meg."

"Venter på deg? Har du besøk, eller? Få hilse på da!"

"Tjaaa. Jeg tror ikke det, for jeg..."

"Å ja, Eirik! Damebesøk, hva? (plystre)"

"Nei...men nå må jeg nesten stikke, for"

"Å jo da!!" De trenger seg på for å slippe inn.

"Jeg må gå nå, dere! Det må sikkert dere også. Vi kan treffes i morgen, hva?"

"Jo, det også! Men vi vil hilse på!"

"Nei, dessverre," sier jeg "høflig, men bestemt."

"Okei, ha det da, hvis du vil være sånn(kniiiiis)."

"Ha det, ja! Sees i morgen!"

"Ja, ha det! (kkniiiiiis)"

Jeg lukker igjen døra. De står fortsatt utenfor og kniser.

Så stormer jeg inn på rommet, for å se om flyene har styrtet eller noe sånt. Mirakuløst nok har de separert trafikken selv. Heldigvis...

Men kunne de ikke kommet en annen dag?! (det er vel kanskje litt sært å si at man sitter og ser på en skjerm og snakker i en mikrofon, så de tror fortsatt at jeg hadde hemmelig damebesøk).

Så heretter skal jeg be moren min om å si at jeg er borte, neste gang noen ringer på når jeg sitter online med FS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...