Gå til innhold

Northern Norway Event


Daniel Larsen

Anbefalte innlegg

nord-norge0803301.png

 

Hello, everyone.

 

Vaccsca invites you to join our Northern Norway flyin 30th of March 2008.

There will be coverage by our proffessional Norwegian controllers on many airports in the northern part of our country.

 

 

Airports that will be staffed:

 

* Tromsø Langnes - ENTC

* Bardufoss - ENDU

* Bodø - ENBO

* Alta - ENAT

* Harstad Evenes - ENEV

* Lakselv Banak - ENNA

 

Controll posistions covered:

 

* Bodø Control - Sector North - ENBD_CTR

* Bodø Control - Sector Central - ENBD_C_CTR

 

 

Charts can be found on this page : http://www.ippc.no/norway_aip/current/main.html

 

We hope you will enjoy your flight in the fantastic nature in the northern part of your country.

 

 

Scenery:

 

Norwegian Airports:http://www.flightsim.no/cgi-bin/file/download.cgi?ID=854

 

Norway Quality Mesh: http://www.flightsim.no/cgi-bin/file/dl2.cgi?ID=3638

 

Norway Scenic: http://www.flightsim.no/cgi-bin/file/download.cgi?ID=3485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er for at det er kjedelig å sitte der' date=' nesten ingen som flyr der ! [/quote']

 

Ja, da har vi en ond sirkel på gang. Jeg skjønner at det blir kjedelig å sitte ATC en hel kveld når det kanskje kommer et fly i løpet av flere timer. Men det er da ikke helt dødt i nord. Jeg har litt tro på regelmessighet. Dersom piloter ser at det er en APP som svært ofte er online faller det mer naturlig å planlegge en flight til eller fra denne flyplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveitsiske investorer er på besøk på Torp i perioden 25. Mars - 4. April, for å se på muligheten for å innlede ett samarbeid for å utdanne Sveitsiske piloter på Luftfartsskolen der, og siden dette er en fridag ønsket de å få oppleve litt Norsk natur. Siden investorene kommer fra byen hvor Transwing har base, samt at de bruker oss flittig ble det naturlig at vi ble leid inn for å transportere de.

 

Dere kan derfor forvente å se TSW375 på samtlige av de bemannede flyplassene i dag, med utgangspunk i Torp. Hvor vi ender kvelden er opp til våre kunder, vi sees!

 

al1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dårlig... 5 fly på under 2 timer i Alta... Hvorav 4 innenfor 15 minutter! :crazy:

 

Ikke ofte jeg bå be om at fly settes i hold, som med CNO671.

 

Når værforhold i tillegg dikterer rw11 for annkomst, og rw29 for avgang blir det ekstra interessant... :cool:

 

EDIT: I skrivende stund har Alta 3km sikt, med vertikal sikt på 1500ft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været i Alta er på bedringens vei, det ble akkurat god nok sikt for visuell innflyvning til rw29, men siden vinden har løyet forholder jeg meg fremdeles til rw11 for innflyvning ;)

 

Jeg kommer til å bli sittende utover natten, og tenker jeg gjør nok et forsøk på Iron Mic. "Alle gode ting er 3".... :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flöy ENEV-ENTC (Av en grunn var det bare holmseth som hörte meg pâ voice, pâ ctr, app og twr mâtte jeg skrive tekst). Var min förste tur pâ vatsim sâ hadde problemer med â finne transponder charlie stby för jeg fant den i FSInn (jeg er veldig dârlig til â lete!). Men etter den turen kommer alle turene mine framover til â bli pâ vatsim! Kan egentlig skype stoppe adgang til mic for FSINN? Var i en konferanse pâ skype samtidig som jeg flöy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var morro, fikk meg en tur fra ENBO til ENTC og dereter retur til ENEV

 

masse trafikk og mye morro takk til alle som staffet posisjonene.

 

Om dette kunne blitt en månedlig event hadde jeg sent en kake til noen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...