Bjørn Erik Stensby Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=508320 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Huff og huff :eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Schumann Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Ja man kan med fordel sitte med "setebeltet fastspent" under turen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Damgaard Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 "Det anbefales at beltet er fastspent under hele flygningen"....dette er ikke for å holde buksa oppe kan man si... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Fossen Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Dette er jo garantert akkurat de som ikke bryr seg om setebelte-skiltet, og som jeg har irritert meg grønn over gang på gang. Sitti der og tenkt "en vakker dag...!" Dette er en vakker dag! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Greit nok å mistenke at dette er tullebukkene Trond, men at det garantert er dem blir litt for voldsomt jeg. CAT f.eks. kan noen ganger smelle til kjapt det og cockpit har kanskje ikke engang rukket å varsle før det var for seint og noen lå strødd. Noen kan ha vært på do eller stått i kø for å komme dit eller på vei tilbake og dermed f.eks. ikke rukket å spenne seg fast. Dette gikk ang. fort og var over 10-15 sekunder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Fløy igjennom samme området i dag og det var ikke fritt for at det var litt jo jo ja....i dag har man måtte fly siksakk i USA 19 Huricanes rundt om i fra Huston og oppover....men æ e no kommet hjemm. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Fossen Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Greit greit, la oss skrive "garantert" da. Jeg skal ikke være like kategorisk neste gang. For øvrig var de helt sikkert SV-velgere alle som en!! God helg! PS: å stå i dokø er ikke gyldig forklaring, da køen skal opphøre ved skiltpåslag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Trond: Cear Air Turbulence (CAT) er umogleg å sjå på instrument då dette er turbulens som ikkje er assosiert med konvektive skyer og nedbør og såleis ikkje er synleg på værradar. Når ein flyg inn i CAT så er det som å slå på ein brytar. Det berre smell igang. Og du skal fa*n steikje meg vere rask å komme deg ifrå dasskøen og til setet ditt og få feste setebeltet ditt iløpet av den brøkdelen av eit sekund det tek før du ligg klistra til taket idet flyet dansar rundt på himmelkvelven. Kanskje ein liten idè å ha greie på kva du snakkar om før du uttalar deg om slikt, noko du i dette tilfellet ikkje har. ------------------------------------------------------------------------ Håpar det går bra med alle dei involverte. Slike hendingar er trasige. Både for passasjerar og mannskap. Men dei skjer ifrå tid til anna. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Fossen Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Å? Er det sant? Fortell mer om turbulens! Og når du først er i gang, fortell om ironi også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Ganss Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg tror nok Trond har greie på dette, mer greie enn de fleste... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Sannes Riiser Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Å? Er det sant? Fortell mer om turbulens! Og når du først er i gang' date=' fortell om ironi også! [/quote'] Det er bare det at ironi ikke alltid er lett å tolke når det står på et forum, uten smileys, blunkefjes eller noe annet... Hvis vi er ironiske, så er det lurt å gjøre det litt klarere. Noen ville si at det kanskje er klart nok allerede, men bak (eller foran?) en dataskjerm kan man fort bli tøff i trynet, så en kan jo aldri vite sikkert :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Fossen Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Så sant så sant Ole. Og nå skal vi ikke lage noen ubehagelig stemning her. Jeg trodde jeg hadde laget det opplagt nok ved å legge all skyld på SV'ere, men det holdt tydeligvis ikke. I min PS lenger opp omtaler jeg ikke CAT som sådan, det er mer en kommentar i retning av hva jeg mener om folk som ignorerer setebelte-skiltet. Jeg ser jo at den forbindelsen ikke nødvendigvis er intuitiv. For øvrig vil jeg nok oppfordre til moderasjon hva gjelder overmodige konklusjoner rundt andres kompetansenivå. Etter som man skrider fram i bransjen her, vil man nok finne ut at denslags ubegrunnede beskyldninger som slenges her (jeg kan vanskelig se noen mulighet for å tolke den ironisk), er noe det er ekstremt liten takhøyde for. Happy landings! Vennlig hilsen Trond Fossen Flygeleder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Orsakar om eg var for krass imot deg Trond. Eg må inrømme at eg ikkje forstod at du skreiv ironi. Er fort gjort. Eg baserte min konklusjon på at du ikkje hadde kunnskap om dette ut ifrå at eg tolka det du skreiv som seriøst og litt "besserweisser" stil. No hard feelings håpar eg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads-Inge Otterstad Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Du bør ikke spøke med Trond... Da er det fare for at det blir uante timer med holding når du kommer hjem... I tillegg til å alltid komme sist i sekvensen.. :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Du bør ikke spøke med Trond... Da er det fare for at det blir uante timer med holding når du kommer hjem... I tillegg til å alltid komme sist i sekvensen.. :whistle: hahaha! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten W Melhuus Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Kanskje en idé å kikke her før man skal ut å reise neste gang.. Turbulens varsel M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Jeg har flydd så mye at jeg sitter og sover med setebelte på meg, og da er det jo egentlig bare morro når det napper litt..... :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Forseth Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hook...line...sinker! Klassisk fs.no! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Fossen Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hehe! "LN-USA, establish holding for controller amusement!" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Erik Stensby Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Her er en liten notis til om denne hendelsen. http://www.nettavisen.no/verden/article1535097.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon L Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 "En kvinne som satt foran meg, fløy i taket og nedover midtgangen da flyet falt. Hun var i sjokk etterpå, sier en annen passasjer, Liam King." Da bruker man kanskje beltet neste gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.