Gå til innhold

Bra for luftfarten.....


Tommy Bernes

Anbefalte innlegg

Føler meg stort sett veldig trygg i fly (med god grunn som vi ser), selv om jeg ikke følte helt for å fly etter å ha sett tre timer med havarikomisjonen på National Geografic på tirsdag :grin:

 

Har planlagt å fly i morgen da, så det er ingen varig flyskrekk ;)

TAF (FT) 041700Z 050024 12015KT 9999 SCT040 TEMPO 0024 13020G35KT :crazy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se.. For rundt ei uke siden var det jo om antall dødsulykker i trafikken i 2007. Dette kan jo sammenlignes med flygning. Flygning er enda en mye tryggere måte å forflytte seg på ;)

 

 

Hvis du regner ut den statistikken som sier det er tryggest å fly på en mer nøytral måte så er det faktisk farligere å fly. Så dette i en doku på Discovery eller NGC. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er disse statistikkene laget, er det utifra antall turer med fly og bil eller er det antall timer på tur. Utifra timer ville det vel være farligere å fly. :) Så er vel sjansen for å overleve en ulykke bedre i en bil kontra flymaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er farligere å kjøre bil jo en så søkt teori.

I virkeligheten vil jeg driste meg til å anta at det er flere hundre prosent flere biler på veiene(og dermed mulige dødsulykker) enn det er antall fly i luften(og dermed mulige flyulykker). Jo flere biler, jo flere ulykker. Jo flere fly, jo flere ulykker. I forhold til antall enheter som kan komme utenfor en ulykke, så tror jeg egentlig det er farligere å fly, om man flyr like mye som man kjører bil. Som hr. Tørrvoll(som jeg kaller han ;) ) sier; Det er så mange faktorer som spiller inn at det er umulig å konkretisere noe. Men det var en klok mann i de tidligere dager som sa følgende:

 

"Det finnes to typer løgn:

1: Løgn

2: Statistikk"

 

Han har meget rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...