Tommy Bernes Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Dette er jo bra http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=192592 Mvh Tommy Siter
Andreas Nysveen Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Jeg satt akkurat å så på den der i ste. jeg leste overskriften et par ganger, men det tok likevel litt tid før jeg skjønte den på grunn av bildet. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Statistisk sett, hvor stor er den faktiske sannsynligheten for at ett havari kan inntreffe på en gitt flytur i Norge? Siter
Trond Fossen Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Slim to none, and Slim just left town! Nei, seriously så veit jeg ikke, men det er ikke rare summen. -Trond- (som gleder seg til den dagen media slår opp punktering med bil like stort som tilsvarende småfeil på fly) Siter
Åge Storli Berg Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Skal vi se.. For rundt ei uke siden var det jo om antall dødsulykker i trafikken i 2007. Dette kan jo sammenlignes med flygning. Flygning er enda en mye tryggere måte å forflytte seg på Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Det er vel flere som dør i ulykker på vei til flyplassen, enn folk som dør i flyulykker :whistle: Siter
Jon Berg Jørgensen Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Føler meg stort sett veldig trygg i fly (med god grunn som vi ser), selv om jeg ikke følte helt for å fly etter å ha sett tre timer med havarikomisjonen på National Geografic på tirsdag :grin: Har planlagt å fly i morgen da, så det er ingen varig flyskrekk TAF (FT) 041700Z 050024 12015KT 9999 SCT040 TEMPO 0024 13020G35KT :crazy: Siter
KJ Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Skal vi se.. For rundt ei uke siden var det jo om antall dødsulykker i trafikken i 2007. Dette kan jo sammenlignes med flygning. Flygning er enda en mye tryggere måte å forflytte seg på Hvis du regner ut den statistikken som sier det er tryggest å fly på en mer nøytral måte så er det faktisk farligere å fly. Så dette i en doku på Discovery eller NGC. Siter
Jon Berg Jørgensen Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Det er mye tryggere å fly passasjerfly enn å kjøre bil. Husk også at statistikkene stort sett kommer fra USA Siter
Magnus Eliassen Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Hmm, en smule skeptisk til å "regne om" statistikker... De taler vel ganske greit for seg selv gjør de ikke? Siter
KJ Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Hvordan er disse statistikkene laget, er det utifra antall turer med fly og bil eller er det antall timer på tur. Utifra timer ville det vel være farligere å fly. Så er vel sjansen for å overleve en ulykke bedre i en bil kontra flymaskin. Siter
Martin Floor Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Statistikk betyr fint lite når man sitter på et glidende fly med de fleste hydrauliske systemer ute av spill . Men om man absolutt skal bruke statistikken for å finne "sjansen for å havne på ulykkesflyet", så er det noe statistikk her. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Du får motorstopp på i Gryllefjord på Senja. Det samme gjør et fly over deg. Hvem har størst sjans for å overleve? Det er for mange faktorer som spiller inn til å generalisere å si at det ene er mer farlig enn det andre. Siter
AMO Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 At det er farligere å kjøre bil jo en så søkt teori. I virkeligheten vil jeg driste meg til å anta at det er flere hundre prosent flere biler på veiene(og dermed mulige dødsulykker) enn det er antall fly i luften(og dermed mulige flyulykker). Jo flere biler, jo flere ulykker. Jo flere fly, jo flere ulykker. I forhold til antall enheter som kan komme utenfor en ulykke, så tror jeg egentlig det er farligere å fly, om man flyr like mye som man kjører bil. Som hr. Tørrvoll(som jeg kaller han ) sier; Det er så mange faktorer som spiller inn at det er umulig å konkretisere noe. Men det var en klok mann i de tidligere dager som sa følgende: "Det finnes to typer løgn: 1: Løgn 2: Statistikk" Han har meget rett. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Det er ikke en teori... snarere en populær way of speaking. Jeg er enig i det andre du skriver. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.